גלסטונברי, אחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בעולם והגדול ביותר בבריטניה, בוטל בשל התפשטות הקורונה, כך הודיעה היום (ד') ההפקה. רק לפני כמה ימים הוכרז הליינאפ הרשמי של המהדורה ה-50 של הפסטיבל, שהייתה אמור לכלול כמה מהשמות הבכירים בעולם המוזיקה, בהם פול מקרטני, טיילור סוויפט וקנדריק לאמאר.
2 צפייה בגלריה
פול מקרטני, קנדריק לאמאר
פול מקרטני, קנדריק לאמאר
פול מקרטני, קנדריק לאמאר
(צילום: Jim Dyson.GettyimagesIL, AP)
הפסטיבל אמור היה להיפתח ב-24 ביוני ולהימשך חמישה ימים, עד ה-28 ביוני, בסומרסט שבדרום אנגליה. "אנחנו מצטערים מאוד שההחלטה הזו התקבלה, זה לא היה מבחירה", נכתב בהודעה הרשמית שפורסמה בטוויטר. בימים האחרונים עוד קיוו בהפקה כי יוכלו לקיים את המהדורה החגיגית של הפסטיבל, אבל לאחר הודעת הממשלה הבריטית על הגבלת אירועים המוניים, הם נאלצו לבטל.
"כל כך חיכינו לקבל את פניכם בחגיגות ה-50 עם ליינאפ מלא באמנים פנטסטיים ופרפורמרים שהיינו גאים מאוד להזמין", נכתב. רוכשי הכרטיסים יוכלו לקבל כרטיסים לפסטיבל בשנה הבאה או לקבל החזר.
2 צפייה בגלריה
גלסטונברי 2019
גלסטונברי 2019
במת הפירמידה בשנה שעברה
(צילום: AP)
בפסטיבל המשיכו להתנהל כבשגרה עד היום, ורק לאחרונה הודיעו כי קנדריק לאמאר יהיה ההדליינר הגדול של יום שישי, בבמת הפירמידה המפורסמת. בשבוע שעבר נחשפו לא פחות מ-90 משתתפים נוספים בפסטיבל לרבות פט שופ בויז, דואה ליפה, דיאנה רוס ונואל גלאגר. לפי ההערכות, הביטול יגרור הפסדים עצומים שינועו סביב ה-100 מיליון ליש"ט.
מאז נחנך בספטמבר 1970, באירוע צנוע של 1,500 איש, גלסטונברי הפך לאחד מאירועי המוזיקה הגדולים ביותר בעולם, אם לא הגדול שבהם, עם לא פחות מ-200 אלף משתתפים שנהנים ממוזיקה, אמנות ותרבות תחת כיפת השמיים.
גלסטונברי הוא פסטיבל הקיץ הראשון שמתבטל באופן רשמי, וסביר להניח שמדובר בסנונית הראשונה. כעת העיניים נשואות לפסטיבל פרימוורה המתקיים בברצלונה ביוני, וכן לפסטיבלים הגדולים המתקיימים ברחבי אירופה בקיץ, כמו רוק ורכטר בתחילת יולי בבלגיה, זיגט בבודפשט באוגוסט ואחרים. זאת אחרי ביטולים של פסטיבלים גדולים בארצות הברית כמו SXSW באוסטין וכן קואצ'לה בקליפורניה שנדחה.