נגיף הקורונה ממשיך לגרום נזקים לעולם התרבות: פסטיבל המוזיקה והאמנות קואצ'לה, שהיה עתיד להיערך באפריל הקרוב בקליפורניה, יידחה לאוקטובר בעקבות חשש מפני התקהלות בצל התפשטות הקורונה. "ההחלטה הזו אומנם מגיעה בתקופה של אי-ודאות אוניברסלית, אך אנו לוקחים ברצינות רבה את הבטיחות והבריאות של האורחים, הצוות והקהילה שלנו", נמסר אמש (ג') מטעם הפקת הפסטיבל.
2 צפייה בגלריה
קהל בקואצ'לה 2019
קהל בקואצ'לה 2019
קהל בקואצ'לה 2019
(צילום: AP)
הפסטיבל, שתוכנן במקור להיערך בשני סופי שבוע סמוכים בחודש הבא - ב-10 וב-17 באפריל, ייערך על פי התכנון המעודכן בעוד כחצי שנה - בסופי השבוע של ה-9 וה-16 באוקטובר. ההחלטה התקבלה על ידי ד"ר קמרון קייזר, קצין הבריאות של מחוז ריברסייד, המקיף את קואצ'לה ואלי שבקליפורניה. הוא הדגיש כי על אף הדחייה, ההוראה "אינה מונעת את התקיימות האירוע במועד מאוחר יותר".
בהודעתם לא התייחסו המפיקים לשינויים ברשימת המופיעים. בפסטיבל המקורי היו אמורים להשתתף אמנים כמו רייג' אגנסט דה משין, לנה דל ריי, טראוויס סקוט, פאטבוי סלים, ליל נאס אקס ועוד - וטרם ברור האם כולם יתפנו גם באוקטובר. חברת Goldenvoice, שמפיקה את המופע, ניהלה בימים האחרונים משא ומתן עם סוכנויות האמנים במטרה לשמר את הליין-אפ המקורי ככל הניתן.
2 צפייה בגלריה
לנה דל ריי
לנה דל ריי
לנה דל ריי
(צילום: gettyimages)
דחייתו של הפסטיבל, שנוסד ב-1999 ומושך מדי שנה כ-125 אלף אנשים, עלולה להשפיע באופן משמעותי על עונת ההופעות הנוכחית - שכן הוא מכניס מיליארדי דולרים לענף הופעות המוזיקה מדי שנה.
החדשות העגומות מגיעות פחות משבוע לאחר ביטול פסטיבל הטכנולוגיה, הקולנוע והמוזיקה SXSW, המתקיים מדי שנה באוסטין שבטקסס, מתוך חשש להדבקה המונית. בפסטיבל היו אמורים להשתתף גם יוצרים ישראלים, כמו נגה ארז, תמר אפק, טוטמו והבמאי תומר שושן עם סרטו White Eye.