השחקנית אולימפיה דוקאקיס הלכה לעולמה היום (שבת) בגיל 89, אחרי מאבק במחלה. דוקאקיס, שהחלה את הקריירה שלה בסוף שנות ה-60, זכתה בפרסי האוסקר, גלובוס הזהב והבאפט"א על תפקידה בקומדיה הרומנטית "מוכת ירח" לצד שר וניקולס קייג' מ-1987. היא הייתה בת 56 כשפרצה לתודעה בעקבות תפקידה בסרט. לבד מכך כיכבה גם בסרטים "מגנוליות מפלדה", "תראו מי מדבר" ו"אפרודיטה הגדולה", בין תפקידים רבים אחרים.
3 צפייה בגלריה
אולימפהי דוקאקיס
אולימפהי דוקאקיס
אולימפיה דוקאקיס
(AP)
בפוסט בפייסבוק הודיע אחיה של דוקאקיס, אפולו דוקאקיס, על מותה, מידע שגם הסוכנת של דוקאקיס אישרה בהמשך. "אחותי האהובה, אולימפיה דוקאקיס, הלכה לעולמה הבוקר בניו יורק סיטי", פרסם דוקאקיס, "אחרי חודשים רבים של בריאות רופפת, היא סוף סוף במנוחה ועם לואיס שלה". דוקאקיס הייתה נשואה לשחקן לואיס זוריק ("משתגעים מאהבה") מ-1962 עד למותו ב-2018. לבני הזוג יש שלושה ילדים.
3 צפייה בגלריה
אולימפיה דוקאקיס ב"מוכת ירח"
אולימפיה דוקאקיס ב"מוכת ירח"
דוקאקיס ב"מוכת ירח"
(באדיבות yes)
במשך השנים ניהלה דוקאקיס קריירה ענפה בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון. ב-2012 הגיעה לישראל על מנת להציג הצגת יחיד במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון. ההצגה, "רוז", עסקה בניצולת שואה אשר איבדה את בתה במלחמת העולם השנייה, ועתה יושבת שבעה על נערה פלסטינית שנורתה למוות בידי נכדה.
בריאיון ל-ynet סיפרה שכונתה "אנטישמית" בשל תוכן ההצגה, והרחיבה על חוויותיה כבת למהגרים מיוון. "לגדול במסצ'וסטס לא היה קל במובן זה", סיפרה, "מלחמות בין קבוצות שונות של מהגרים היו דבר שבשגרה. גם מול הקהילה שהוריי קראו לה 'האמריקנים', היה מאבק".
דוקאקיס נולדה במסצ'וסטס ביוני 1931. בן דודה הוא מייקל דוקאקיס, מושל מסצ'וסטס לשעבר שרץ לנשיאות ארה"ב כמועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות 1988, בהן הפסיד למועמד הרפובליקני ג'ורג' בוש האב. לאחרונה כיכבה דוקאקיס בסדרה "סיפורי סן פרנסיסקו" אשר עלתה ב-2019 בנטפליקס.
3 צפייה בגלריה
אולימפהי דוקאקיס
אולימפהי דוקאקיס
אולימפיה דוקאקיס יחד עם שר בטקס פרסי גלובוס הזהב, 1988
(AP)