לאונרד כהן הלך לעולמו לפני כשש שנים, אבל זה כבר שנה שבתו לורקה (48) ובנו אדם (50) מנהלים מאבק בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס, במטרה להסיר את עורך הדין רוברט קורי משליטה בנכסיו של המוזיקאי המנוח, ששוויים מוערך ב-48 מיליון דולר - כך מדווח היום (ג') "הניו יורק פוסט".
1 צפייה בגלריה
סבל קשות מהעבודה עם ספקטור. לאונרד כהן
סבל קשות מהעבודה עם ספקטור. לאונרד כהן
הקרב על העיזבון. לאונרד כהן
(AP)
בטרם הלך לעולמו ב-2016 בגיל 82, כהן מינה את קורי כאחראי על עיזבונו וכסמכות לטיפול בתמלוגיו ששוויים מוערך בעשרות מיליוני דולרים, כשלפי "הפוסט" זה כולל את המוזיקה שיצר, השירה והרומנים שכתב, כמו גם למעלה מ-200 יומנים ותמונות שצילם.
במסמך שהוגש לבית המשפט על ידי ילדיו של כהן נכתב כי "בערוב ימיו הבין ששגה בכך שאפשר לקורי להכניס את עצמו לענייניו ושאפשר לו להשתלט כמעט על כל ההיבטים הכספיים במורשתו".
כעת ילדיו טוענים גם שקורי נמנע מלעדכן אותם בניסיונותיו השונים לייצר רווחים נוספים מעיזבונו של המוזיקאי, כמו גם בפרסום הרומן שכתב כהן, "בלט של מצורעים", שיצא באוקטובר האחרון.
עורך הדין שמייצג את ילדיו של כהן, אדם סטרייסנד, טען שבניסיון להשתלט על נכסיו של המוזיקאי, קורי זייף מסמכים בשנת 2005. סטרייסנד הוסיף כי למסמך הנאמנות שחתום על ידי כהן קיימות שתי גרסאות, כשגרסה אחת הועילה לילדים וציינה את שמותיהם לצד שמה של אנג'אני תומאס⁠, מי שעל פי "הפוסט" הייתה בת זוגו של כהן ואשתו לשעבר של קורי. סטרייסנד הסביר עוד כי לאחר שכהן נפטר, עורך הדין "החליף [...] את הדף שציין את שמותיהם בדף חדש שקבע כי קורי הוא נאמן העיזבון".
במכתב שהגיש לבית המשפט עו"ד ריב צ'אד, שייצג את המוזיקאי בשעתו, נכתב כי לאונרד כהן הוא זה שהורה לו לשנות את הנאמן היורש לשמו של קורי, וזאת בעקבות מערכת היחסים המורכבת ששררה בין ילדיו, ושהדאיגה אותו לגבי יכולותיהם להתמודד עם המלאכה המורכבת של ניהול העיזבון בצורה מוצלחת.
ילדיו של כהן וקורי טרם הגיבו לכתבה שפרסם "הניו יורק פוסט".