בעוד עדן גולן נערכת לחצי הגמר השני של האירוויזיון שיתקיים ביום חמישי הקרוב, יש מי שנערכים מנגד בצורה אחרת לגמרי. במשטרה השבדית מעריכים כי הפגנת ענק של גורמים פרו-פלסטינים תצא לדרך בימים הקרובים, ייתכן שאף הערב. קצין במשטרת מאלמו אמר בשיחת רקע ל-ynet כי גורמים פרו-פלסטינים בעיר הבטיחו "40 אלף איש לפחות" בהפגנה הגדולה, מה שמעורר חשש למהומות די גדולות בהתאם.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן בחזרות במאלמו
(צילום: באדיבות EBU)
אותו קצין סיפר כי המשטרה במאלמו ערוכה היטב להפגנות וכי "האזהרות לתקיפה ממשית של הזירה" - כלומר מתחם האירוויזיון - נלקחו בשיא הרצינות, והאבטחה בהיכל תוגברה בהתאם. גורמים ישראלים אומרים כי להבנתם יש אפשרות לתגבורת כוחות למשטרת מאלמו גם מערים אחרות, ייתכן שאפילו מהמדינה השכנה דנמרק.
במשלחת הישראלית מודעים היטב לכוונה לערוך הפגנות ענק בימי האירוויזיון נגד ישראל ובעד חמאס - וכל זה כמובן משליך ישירות על הנציגה הישראלית, עדן גולן. אם בימים הראשונים היא עוד הייתה יכולה להסתובב ברחובות, הימים הקרובים יהיו בסימן הסתגרות במלון, הנשמר בחשאיות, ויציאה רק לצורך חזרות שיתקיימו בהיכל האירוויזיון במאלמו. אנשי השב"כ שמובילים את מעגל האבטחה המוקפד יצמצמו עוד יותר את התנועה של המשלחת.
באופן רשמי, במשלחת הישראלית מסרבים להתייחס לדברים וביקשו מהעיתונאים המסקרים שלא להעלות תמונות של גולן ישירות לרשתות החברתיות ממקומות שבהם היא נמצאת, אלא להמתין עד שתגיע ליעד הבא, מחשש לעורר תשומת לב שתגרור הגעת גורמים עוינים לאזור המשלחת הישראלית.