שבוע לאחר שתקף לכאורה את ישראל במהלך הופעה שקיים בבוסטון וגרם לחלק מהקהל לעזוב את המקום ולסערה ברשתות החברתיות, הקומיקאי דייב שאפל מגיב לראשונה: "לא מה משנה מה תקראו על מה שנאמר במהלך ההופעה, לעולם לא תדעו את כל הדברים שאמרתי".
1 צפייה בגלריה
דייב שאפל
דייב שאפל
דייב שאפל
(צילום: EPA)
"ציטטו אותי לא נכון בכל העולם", הוסיף הקומיקאי המצליח, ואמר כי הוא "בבעיה כי הקהילה היהודית נסערת". במהלך הופעה שקיים לפני מספר ימים בצפון קרוליינה, התייחס שאפל לנושא לאחר שאישה מקהל צעקה "שחררו את פלסטין". "הדבר שקורה עכשיו במזרח התיכון גדול מכולנו", הגיב הקומיקאי, ואף פנה לאותה אישה וביקש "אל תתחילי, או שאהיה בחדשות עוד שבוע".
עוד אמר שאפל כי המצב בישראל הוא סיוט, כמו גם המצב בפלסטין, והוסיף "יש רק שני סוגים של אנשים בעולם, אנשים שאוהבים אנשים אחרים, ואנשים שיש להם דברים שגורמים להם לפחד לאהוב אנשים אחרים. התפללו עבור כל בני ישראל. התפללו עבור כולם בפלסטין. וזכרו - אדם מת הוא אדם מת".
על פי הדיווחים, בשבוע שעבר שאפל - שהמיר את דתו לאיסלם - ביקר את ישראל על "פשעי מלחמה שמתרחשים בעזה" מול למעלה מ-20 אלף איש במהלך מופע סטנד-אפ שלו בבוסטון. בתגובה רבים מהקהל בחרו לעזוב באמצע המופע. בדבריו התייחס הקומיקאי לפצצות שהטיל חיל האוויר על עזה והאשים את המדינה בהרג חפים מפשע. לפי "וול סטריט ג'ורנל", שאפל פצח במונולוג שביקר את ממשלת ישראל על ניתוק המים וצרכים חיוניים אחרים לעזה והאשים אותה בהריגת אנשים חפים מפשע. הוא גם תקף את ארצות הברית על "סיוע לטבח של אזרחים תמימים".