הקומיקאי האמריקאי דייב שאפל שוב על המוקד אחרי שבמהלך מופע סטנד אפ שלו בבוסטון, מול יותר מ-20 אלף איש, הוא ביקר את ישראל על פשעי מלחמה שמתרחשים בעזה, ובתגובה גרם לרבים מהקהל לעזוב באמצע המופע.
1 צפייה בגלריה
דייב שאפל
דייב שאפל
דייב שאפל
(צילום: EPA)
קודם לדברים שאפל גינה את מתקפת החמאס על ישראל, אך באותה נשימה גם מתח ביקורת על יותר מ-6,000 פצצות שהטיל חיל האוויר על עזה תוך פחות משבוע, והאשים את המדינה בהרג חפים מפשע. "שני שליליים לא יוצרים חיובי", אמר.
הדברים עלו אחרי ששאפל התייחס להפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית ואמר שהוא לא חושב שסטודנטים צריכים לאבד הצעות עבודה בכלל התמיכה שלהם בפלסטינים. אחד הנוכחים בקהל צעק לקומיקאי "לסתום את הפה", אך הדבר רק שלהב את שאפל עוד יותר. לפי "וול סטריט ג'ורנל", שאפל פצח במונולוג שביקר את ממשלת ישראל על ניתוק המים וצרכים חיוניים אחרים לעזה והאשים אותה בהריגת אנשים חפים מפשע. הוא גם תקף את ארצות הברית על "סיוע לטבח של אזרחים תמימים".
בעוד שחלק מהקהל הריע בתשואות לדברים וקרא את הסלוגן המוכר בימים אלה של "שחררו את פלסטין", רבים אחרים צעקו לעברו "ומה עם חמאס?" ועזבו את המקום במחאה. חלקם העלו לאחר מכן לרשתות החברתיות פוסטים זועמים בו טענו כי חשו מאויימים כיהודים להישאר באולם.
שאפל, שהמיר את דתו לאיסלם, הואשם בעבר כמה פעמים בגילויי אנטישמיות, כמו במקרה של מונולוג הפתיחה שלו בשנה שעברה ב"סאטרדיי נייט לייב" - אז התייחס לאמירות של קניה ווסט והכדורסלן קיירי אירווינג. "הייתי בהוליווד, וזה מה שראיתי שם: המון יהודים", אמר. "מותר לחשוב שיהודים שולטים בתעשיית הבידור, זה לא דבר מוזר לחשוב עליו. אבל זה כן דבר משוגע לומר בקול רם בימים אלה".