האנה גוטיירז ריד, הנשקית של סרט המערבון RUST, נידונה היום (ב') ל-18 חודשי מאסר, זאת לאחר שהורשעה בהריגה בשוגג של הצלמת הלינה האצ'ינס, שנורתה כאשר השחקן אלק בולדווין ירה בה בשוגג באקדח שהיה טעון בתחמושת חיה.
2 צפייה בגלריה
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
(צילום: Luis Sánchez Saturno/Santa Fe New Mexican via AP, Pool)
כזכור, בחודש מרץ האחרון ולאחר משפט שארך שבועיים, ושבו נשמעו עדויות על בעיות הבטיחות הרבות על הסט, חבר המושבעים קבע כי גוטיירז ריד אשמה בגרימת מותה של הצלמת. מאישום נוסף הנוגע לחבלה בראיות - היא זוכתה. שופטת בבית המשפט המחוזי בניו מקסיקו, גזרה על גוטיירז ריד את העונש המקסימלי האפשרי בחוק המקומי. "את לבדך הפכת נשק בטוח לנשק קטלני", אמרה השופטת מרי מארלו זומר במתן גזר הדין "בלעדייך, גברת האצ'ינס הייתה בחיים, לבעלה היה את בת זוגו ולילד הקטן שלה הייתה אמא".
עורך דינה של גוטיירז ריד, ג'ייסון בולס, ביקש לתת לה מאסר על תנאי, והיא אף הקריאה הצהרה קצרה בדמעות טרום הקראת גזר הדין. "אני מתחננת בבקשה אל תיתנו לי זמן נוסף (במעצר). חבר המושבעים קבע כי אני אשמה בחלק מהטרגדיה הנוראה הזו, אבל זה לא הופך אותי למפלצת, זה עושה אותי אנושית", אמרה. אך התובעים פעלו למען 18 חודשי מאסר מלאים בשל היעדר חרטה.
התובעת קארי מוריסי הצביעה על שיחות טלפון של הנשקית מהמעצר שבהן היא אמרה כי המושבעים היו "אידיוטים", וכי השופט קיבל שוחד. כמו כן היא המשיכה להאשים את בולדווין ואחרים בירי. עת קבלת גזר הדין גוטיירז ריד כבר ריצתה חודש במעצר.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
כזכור, התקרית הטרגית התרחשה על סט הסרט RUST, מערבון שהצטלם בניו מקסיקו, באוקטובר 2021, כשהשחקן זוכה האמי ששימש גם כמפיק בסרט, ירה באקדח אביזרים, שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי. גוטיירז ריד הייתה חברת הצוות הראשונה לעמוד למשפט סביב הריגתה של האצ'ינס, כאשר עוזר הבמאי, דייב הולס, קיבל עסקת טיעון בשנה שעברה במסגרתה הורשע בהתנהלות רשלנית עם נשק.
בולדווין עצמו צפוי גם הוא לעמוד למשפט על הריגה בשוגג שיחל בחודש יולי. זאת למרות שבאפריל אשתקד בוטלו האישומים הראשוניים נגדו, לאחר שצוות ההגנה שלו הטיל ספק בתקינות האקדח שבו אחז. עם זאת, האישום החדש הוגש לאחר שצוות מז"פ עצמאי קבע כי על בולדווין היה ללחוץ על הדק האקדח על מנת לירות את הקליע שפגע בהאצ'ינס והביא למותה.