כשנתיים וחצי אחרי התקרית הקטלנית שבה השחקן אלק בולדווין ירה בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס והביא למותה, חבר המושבעים בסנטה פה הרשיע אמש (ד') את הנשקית של ההפקה, האנה גוטיירז ריד, בהריגה בשוגג.
2 צפייה בגלריה
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
(צילום: Luis Sánchez Saturno/Santa Fe New Mexican via AP, Pool)
בתום משפט שארך שבועיים, ושבו נשמעו עדויות על בעיות הבטיחות הרבות על הסט, חבר המושבעים קבע כי גוטיירז ריד אשמה בגרימת מותה של הצלמת. מאישום נוסף הנוגע לחבלה בראיות - היא זוכתה. גזר הדין צפוי להתפרסם במהלך חודש אפריל והנשקית עשויה לקבל עד 18 חודשי מאסר. לאחר הכרזת החלטת חבר השופטים, השופטת הורתה להאריך את מעצרה.
מחוץ לבית המשפט, אחד המושבעים סיפר לכלי התקשורת העולמיים כי הם הגיעו לפסק דין "הוגן". "מישהי מתה. צריך לקחת אחריות. במיוחד מי שמטפל בכלי הנשק ואחראי עליהם. זו העבודה".
בטיעונים המסכמים שהוצגו אתמול, התובעת קארי מוריסי טענה כי מעשיה של גוטיירז ריד היו כישלון "מדהים" בכל הנוגע לעמידה בתקנות הבטיחות בתעשייה. היא טענה שהנשקית אחראית לכך שהיו כדורים חיים על הסט, ושהיא מעולם לא בדקה אותם כראוי כדי לוודא שהם כדורי סרק. "היא נהגה ברשלנות ובחוסר אחריות", קבעה.
עורך הדין מטעם ההגנה, ג'ייסון בולס, טען כי חקירת בטיחות שבוצעה במקום העבודה הטילה את האשמה על ההנהלה, בין היתר בשל העובדה שלא נתנו לגוטיירז ריד זמן הולם לבצע את עבודתה. עוד הוא ביקש להטיל את האשמה על ספק הנשק של ההפקה. לאחר פסק הדין הוא טען כי "הראיות אינן מספקות כדי להרשיע ומלאות בספקולציות", ואמר כי יגיש ערעור.
כזכור, התקרית התרחשה על סט הסרט RUST, מערבון שהצטלם בניו מקסיקו, באוקטובר 2021, כשהשחקן זוכה האמי ששימש גם כמפיק בסרט, ירה באקדח אביזרים, שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי. גוטיירז ריד היא חברת הצוות הראשונה לעמוד למשפט סביב הריגתה של האצ'ינס, כאשר עוזר הבמאי, דייב הולס, קיבל עסקת טיעון בשנה שעברה במסגרתה הורשע בהתנהלות רשלנית עם נשק.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
בולדווין עצמו צפוי גם הוא לעמוד למשפט על הריגה בשוגג שיחל בחודש יולי. זאת למרות שבאפריל אשתקד בוטלו האישומים הראשוניים נגדו, לאחר שצוות ההגנה שלו הטיל ספק בתקינות האקדח שבו אחז. עם זאת, האישום החדש הוגש לאחר שצוות מז"פ עצמאי קבע כי על בולדווין היה ללחוץ על הדק האקדח על מנת לירות את הקליע שפגע בהאצ'ינס והביא למותה.