בשיתוף מפעל הפיס
בבוקר השבת השחורה יצא אריאל זוהר בן ה-13 לרכוב על אופניים מחוץ לביתו בנחל עוז. כשהחל ירי הטילים בשמי הקיבוץ, התקשרה אימו לאילן פיורנטינו, רבש"צ הקיבוץ, וביקשה שיציל את בנה. אילן יצא מהבית, עזב את משפחתו, הציל את אריאל והביא אותו לממ"ד בו הייתה אשתו עם שלוש בנותיהם הקטנות. מיד לאחר מכן, הוא יצא שוב להגן על הקיבוץ המותקף ממחבלים. משפחתו של אריאל נרצחה, אבל בזכות אילן, הוא ניצל. אילן נולד ב-1984 בקיבוץ נחל עוז, ונפל כשהגן בגופו על המקום בו גדל.
אילן היה איש מאד ספורטיבי. הוא אהב ענפים רבים, אבל יותר מכל אהב כדורגל. במשך שנים הוא היה מנוי בבלומפילד ונסע למשחקים של קבוצת מכבי תל אביב. בילדותו הוא העריץ את השחקן אביב נמני, והיו מי שראו דמיון בין שניהם, מה שהעניק לו בקיבוץ את הכינוי "נימני". אילן גם מאד אהב מוזיקה ובעיקר את להקת "הדג נחש", שלהופעות שלה היה הולך יחד עם אשתו שרון.
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא.
"אילן נהנה והעריך כל יום מהחיים שלו והיה אבא ב-200%", אמרה שרון. "הקיבוץ והחיים בקיבוץ הם החיים שלו". שרון הכירה את "הדג נחש" עוד לפני אילן, אבל הוא הדביק את הפער. היא סיפרה כי הוא אהב טקסטים מחאתיים, ומכאן החיבור שלו ללהקה ולשיריה.
1 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') אילן פיורנטינו ז"ל
רס"ם (במיל') אילן פיורנטינו ז"ל
רס"ם (במיל') אילן פיורנטינו ז"ל
(דובר צה"ל)
"עכשיו, כשאנחנו פוגשים אנשים וקרובים שלהם, אנחנו מבינים שהיינו חלק מהחיים שלהם, חלק מהפסקול שלהם, וזה מאד מרגש", אומר יאיא אהרונוב. "מהמעט ששמענו עליו, אני ממש מצטער שלא הכרנו אותו", הוסיף בצער שאנן סטריט. לכבודם של אילן פיורנטינו ז"ל ואלמנתו שרון, שרו חברי להקת "הדג נחש" את "שיר נחמה".
בשיתוף מפעל הפיס
פורסם לראשונה: 08:00, 31.12.23