שלושה חודשים לאחר שהודיעו על פרידה, צמד מגישי הרדיו הוותיקים, טל ברמן ואביעד קיסוס, שידרו הבוקר (ה') את התוכנית האחרונה של "הבוקר עם טל ברמן ואביעד קיסוס", בתום 21 שנים יחד.
2 צפייה בגלריה
אביעד קיסוס וטל ברמן
אביעד קיסוס וטל ברמן
אביעד קיסוס וטל ברמן
(צילום פרטי)
"זאת תוכנית אחרונה שלנו - מילים שכל כך מוזר להגיד", אמר ברמן. "זה באמת נורא עצוב וקשה. בכל פעם שהתגנבה המחשבה מה להגיד, ניסיתי לחשוב על מילים יפות, אבל דפדפתי את המחשבה הצידה. לפני כמה ימים אמרה לי מישהי משהו שעשה לי סדר בראש. 'כשיהונתן גפן נפטר, אמרתי לעצמי שהוא מסוג האנשים שתמיד שם. גם אתם ככה, אתם תמיד שם. אתם חלק מהיום, חלק מהנסיעה ברכב, בכל בוקר - יש טל ואביעד'.
"היה מעולה ומדהים. אני אוהב אותך למרות כל הפערים, המתחים והיחסים שהתקלקלו. בפירוש זאת מערכת היחסים הכי משמעותית שהייתה לי, מקצועית ואישית. אני מאוד מצטער וגם לא - במובן שאני חושב שזה הדבר הנכון. במבט לאחור זה תמיד יישאר לנו, וזה מה שחשוב".
גם קיסוס נפרד מחברו לתוכנית ואמר: "אני חושב שכאשר שני אנשים מסוגלים להגיד אחד לשני 'התרחקנו, אנחנו לא קרובים כמו פעם' - זה רגע של קרבה גדולה. אני מאוד אוהב אותך ומעריך אותך, ואני מצטער שככה ושבכלל. אני יודע שתעשה דברים נהדרים, אני רוצה בשבילך שתהיה מאושר, למרות הפיתוי לקנא במה שיהיה. אתה איש יקר לי, ותמיד תהיה".
קיסוס התייחס בדבריו גם למצב הפוליטי במדינה וליום השיבוש שחל היום (ה'). "אנחנו מסיימים את התוכנית בתקופה מטורפת מבחינת פוליטית. ברגעים אלה מתקיים יום שיבוש, אזרחים קמים וחוסמים בגופם את התוכנית הדיקטטורית והשטנית של ראש הממשלה ושר המשפטים שלו.
2 צפייה בגלריה
אביעד קיסוס וטל ברמן
אביעד קיסוס וטל ברמן
אביעד קיסוס וטל ברמן
(צילום: רונן אקרמן)
"עברנו מלחמות ומבצעים לאורך התוכנית, דיברנו על הדברים בצורה בוטה, שלא תמיד היה נוח ונעים לשמוע. יש לי כבוד לאנשים שחושבים אחרת ועדיין מאזינים לנו, שפותחים את הרדיו בשביל להימצא בוויכוח. אני מבקש שתצביעו נכון. תעשו את הדברים מתוך חשיבה, ולא מתוך עצלנות או התחשבות בהורים או בחברים".
השניים החלו את דרכם יחד ב-2002 ברדיו תל אביב, ולאחר שהתוכנית יצאה להפוגה - היא שבה לשידור ב-2010 בביתה החדש בתחנת אקו 99FM, שבה שודרה עד היום. מאז היא נחשבת לאחת מהתוכניות הפופולריות ביותר ברדיו הישראלי, והיו לא מעט ניסיונות לייבא אותה מהרדיו למסך הקטן, כשהשניים הנחו בין היתר את התוכנית "ווייפאאוט" ו"הדור הבא 24/7", אולם אלה לא זכו להצלחה רבה.
על פי גורמים המעורים בפרטים, היחסים בין השניים היו לא טובים בלשון המעטה. "זה מתבשל הרבה זמן. זו דעיכה הדרגתית ברמה האישית", התייחס טל ברמן לפרידה בריאיון לתוכנית "מחוץ לפריים" ב-ynet radio, "וזה קשה כי ברמה המקצועית התוכנית מצליחה יותר מאי פעם", הוסיף.
ברמן בן ה-49 מגיש בטלוויזיה בנפרד מקיסוס את "היום שהיה" ברשת, הנחה את שידורי המונדיאל בשנה האחרונה בכאן. קיסוס בן ה-43 ניסה גם הוא את מזלו על המסך הקטן כששימש חבר פאנל ב"גב האומה", אולם בשנים האחרונות התמקד בלימודי הפסיכולוגיה.