"זה שבר לי את הלב", אומר זהר שטראוס, שנשלח לבקתה בתום מועצת השבט בפרק של "הישרדות" ששודר הערב (ג') ברשת. "זה הלם נוראי, כמו ספורטאי שפתאום לוקחים לו את האולימפיאדה. 'הישרדות' זה משהו חד פעמי, שאתה לא יכול לעשות שוב. אני עדיין במשחק, ומבטיח שניפגש שוב".
יכול להיות שההתנשאות שלך עשתה אותך שאנן, וזה מה שהוביל להדחה? "יכול להיות שההתנשאות שלי הביאה אותי למקום הזה, אבל היו עוד גורמים שעזרו למהלך הזה לקרות. הדבר המשמעותי ביותר שקרה לי ב'הישרדות' הוא שאחרי שלוש דקות שברתי שלוש צלעות ופרקתי את עצם הבריח. התופעה הרפואית הזאת מלווה בכאבים נוראיים: בכל נשימה אתה מרגיש אותה. שלא לדבר על זה שבלילה אתה רוצה לנוח, והדבר הכי כואב זו האדמה הקשה. אז תוסיף לרעב והקור את הכאבים העזים. האתגר שלי היה לא לפרוש מהתכנית, כדי לעמוד במטרה שלי - לנצח את המשחק. אבל נאלצתי לנסות לעשות את זה עם הרבה פחות כלים. התכוננתי למשחק הזה, זה היה החלום של הילד שבי".
ולמה נשלחת לבקתה כל כך מהר? "קודם כל, במשימת החסינות האישית החלטתי שאני מוותר. לא יכולתי להילחם על זה ולתת מאה אחוז. תוסיף את זה שהייתה לי ברית חזקה וברורה מאוד עם אסי בוזגלו, שנועדה לקחת את שנינו מאוד רחוק במשחק. סמכתי על הברית הזאת, ובניתי עליה, אפילו שלא סמכתי על אסי במאה אחוז. אבל הייתי בטוח במאה אחוז שהוא לא ידיח אותי. אסי בעצם הדיח מהמשחק אדם פצוע, שנפצע למען ברזנט שבטי. אני בן ברית שלו! הוא עשה את זה מאחורי הגב וריסק את את השבט לחתיכות. יש לי הרבה ביקורת על המהלך הזה".
3 צפייה בגלריה
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
"יש בי הרפתקנות". זהר שטראוס
(צילום: אור דנון)
אתה אומר שאסי בוזגלו בגד בך? "אסי בוזגלו בגד בי, הוא הדיח אדם מהשבט למרות הפציעה. נפצעתי בשביל השבט".
אפשר להגיד שזלזלת בו לאורך המשחק. "אסי בוזגלו הוא בסך הכול אדם שאני מעריך מאוד. הוא משחק יפה מאוד, ויש לו תכונות אופי שעם חלקן אני מאוד מזדהה - עם הווינריות שלו, עם החום ושמחת החיים. הוא אדם מעניין שכיף להסתכל עליו. אני מעולם לא דיברתי על המוצא שלו או על העדה שלו, אפילו פעם אחת. זה נכון שהייתה לי ביקורת עליו, אבל בלי שום קשר למוצא שלו. יכול להיות שהוא לקח את זה למקום הזה מהטעמים שלו. מבחינתי זה לא אישיו בכלל. אני חי במשפחה שהיא מעורבת, אשתי תימנייה והילדים שלי מזרחים. זה לא אישיו אצלי בבית".
באחד הפרקים התבלבלת בין בוזגלו לזגורי. "מאור זגורי הוא אחד החברים הכי טובים שלי וחן אמסלם היא פרטנרית מהטובות ביותר ששיחקנו איתן. דיברנו על זגורי ו'הבוזגלוס' כתוכניות טלוויזיה, והתוכניות האלה התבלבלו לי. ואם יש לי משהו להגיד על זגורי, זאת רק הערצה על הדרך שעשה".
אז למה כל השיח העדתי הזה התעורר? "בשבילי השד העדתי זה לא שיח בכלל. כשבאתי הביתה אחרי 'הישרדות' וראיתי את זה בטלוויזיה - זה הפתיע אותי. לא הערכתי שזה יהיה הכיוון, אז אני באמת לא יודע מה התשובה. אני חושב שאפשר לשאול את אסי למה זה היה המקום הראשון שהוא לקח את זה אליו".
3 צפייה בגלריה
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
"נפצעתי בשביל השבט". שטראוס ב"הישרדות"
(צילום: אור דנון)
שטראוס בן ה-48 הוא בעל תואר במשפטים שהתאהב בעולם המשחק. מאחוריו רזומה מרשים של הופעות בסדרות, בהן "זגורי אימפריה" ו"אחת אפס אפס"', ושורה של סרטי קולנוע שעל אחד מהם, "לבנון", אף זכה בפרס אופיר בקטגוריית שחקן משנה. לצופים רבים הוא זכור גם מהשתתפותו בריאליטי "רוקדים עם כוכבים".
תגיד, עם רזומה כזה, למה ללכת להישרדות? "התשובה מתחלקת לכמה חלקים: הסיבה המרכזית שהפכתי מעורך דין לשחקן היא שיש בי הרפתקנות. אולי משהו ילדותי כזה, שמחפש גני שעשועים לשחק בהם. וכמו שהבנתי שבית משפט זה מקום די מבאס, ושעדיף להופיע על במה, הבנתי ש'הישרדות' זה גן שעשועים. אתה טס חצי עולם, ובא למשחק שלא נמשך שעתיים, אלא שבעה שבועות. מטורף! החוויה הזאת, ללכת אל הלא נודע, זה כמו לטוס לחלל. זה מאוד עניין אותי, ובדיעבד גם בצדק, כי זו חוויה מאוד משמעותית".
"הסיבה השנייה היא שאם בעבר שחקן היה הולך לכיכר העיר, איפה שיושבים השיכורים ממילא, ועושה את המופע שלו כדי לקבץ כמה שקלים - אני כשחקן מודרני לא מתבייש ללכת לכיכר העיר ולמדורת השבט, שכיום זה פריים טיים בערוץ מסחרי. אני רוצה ללכת לאן שהקהל נמצא ממילא. אתה אומר שזו פלטפורמה פחות יוקרתית מאחרות שאני מופיע בהן? אני יכול להסכים איתך ברמה העקרונית, אבל אני חושב שהפלטפורמה היא פלטפורמה - והשאר תלוי באנשים שיצקת לתוכה. תביא אנשים ממגוון שונה של מקומות ותקבל תוצר שונה. אם אתה מביא אנשים שמעניין אותם פרסום, אתה תקבל אנשים שעושים דאווינים. אם תכניס ל'האח הגדול' את הדובר של 'שוברים שתיקה', שבלי קשר לדעותיי הפוליטיות, הוא אדם נבון שיודע לצייר תוכנית מעניינת ברמה גבוהה, ויודע להכיל את הדיאלוג שמתקיים מולו - אז אתה מקבל את גדי וניר, משני קצוות הקשת הפוליטית, והם פתאום חברים. עשית מעשה".
באי גם אתה עשית מעשה, כשהחלטת לקבל לשבט בזרועות פתוחות את עדי ביטי, שהתקשתה בשבט השני. "ניסיתי להזדהות עם המצב שלה. כשחקן אני יודע להסתכל על אנשים, על עולמם הפנימי ועל השאלה שמטרידה אותם. ניסיתי להתחבר לסיטואציה הבלתי אפשרית הזאת שקרתה לה בבית. ניסיתי לתת את העצה הכי טובה שהייתי נותן לעצמי ודרך זה פעלתי מולה. באותו ערב היא הדליקה את האש. היא הביאה את הניצוץ, ובצדק".
3 צפייה בגלריה
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
זוהר שטראוס ב"הישרדות"
"זה כמו לטוס לחלל". מתוך "הישרדות"
(צילום: אור דנון)
השיחה עם שטראוס נערכת לאחר שסיים להעביר סדנה לאנשי מכירות, במסגרת המיזם שהוא מריץ בחמש השנים האחרונות. "יש לי שיטה שנקראת 'אמנדה'. היא מביאה את העקרונות של שחקו שעולה לבמה, לאנשי מכירות שמוכרים מוצרים. העקרונות הם אותם עקרונות. דבר מרכזי הוא ההזדהות שלך עם התכנים, כמו גם המעורבות הרגשית. אתה חייב להאמין במה שאתה מוכר, ואם אתה לא מאמין - אז אתה צריך להמציא שאתה מאמין. ממש כמו שחקן. בנוסף, אתה צריך להיות עסוק בהשפעה שלך על האחר ולא באיך שאתה מתפקד".
הקמת את המיזם הזה בגלל שעולם המשחק לא יציב? "לא. זה נכון שהעסק הוא פרנסה מרכזית שלי בשנים האחרונות, אבל הוא נולד כצורך טבעי. הייתי בפגישת מחזור ואחד החברים סיפר על הסטארט אפ שלו. הוא אמר שהוא מכיר את התוכן פיקס, אבל חשש שהוא הולך לקרוס מהלחץ בגלל הפרזנטציה. ואז כשניסיתי להסביר לו את העקרונות, הבנתי שאני צריך לפשט אותם. אחרי יומיים של מפגשים, החבר שלי הצליח למכור את הסטארט אפ שלו. משם זה נולד וזה רץ כבר חמש שנים".