האם הסרט הקצר שזכה באוסקר הושפע מסרטון ויראלי? בעלת חשבון טיקטוק בשם סינת'יה קאו העלתה לרשת סרטון קצר בו היא מצביעה על דמיון מפתיע בין סרט שיצרה בשנת 2016 לבין Two Distant Stragners ("שני זרים רחוקים"), הסרט הקצר של נטפליקס שזכה השנה בטקס פרסי האוסקר.
בווידאו שפורסם בטיקטוק הגולשת הציגה את עלילת הסרטון Groundhog Day for a Black Man (בתרגום חופשי: "'לקום אתמול בבוקר' של איש שחור"), שפרסמה כאמור בשנת 2016, ושאורכו כארבע דקות. במהלך הסרט שלה, איש שחור מתעורר פעם אחר פעם במיטתו, ובכל פעם נורה או מותקף למוות על ידי שוטר - מבלי שהוא מצליח לשנות את גורלו (באופן שמזכיר את עלילת הסרט "לקום אתמול בבוקר" משנת 1993). קאו מציינת כי אפשר לתאר באופן זהה את עלילת הסרט של נטפליקס שזכה באוסקר ושאורכו כחצי שעה.
(הטריילר של הסרט שזכה באוסקר)
"לפני שנה, אחרי הרצח של ג'ורג' פלויד, קיבלתי מייל מ-Now This News", היא מספרת. לדבריה, אנשי גוף התקשורת המדובר כתבו לה כי הסרט שלה "עוצמתי" והוסיפו כי ישמחו לשתף אותו בפני הקהל שלהם. לאחר הפנייה, הם שיתפו את סרטה בחשבונות שלהם בפייסבוק ובטוויטר. הסרט של נטפליקס, בעל העלילה הדומה, עלה לשירות הסטרימינג כשנה לאחר מכן ולאחרונה אף זכה באוסקר (כשניצח את הנציג הישראלי, "עין לבנה"). קאו מוסיפה כי בפתיחת הסרט של נטפליקס נכתב כי נעשה בשיתוף Now This.
(סרטה של סינת'יה קאו)
"אני לא יודעת מה קרה, ואני לא מניחה שום הנחות", אומרת קאו בסוף הסרטון. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הסרטון כבר אינו זמין לצפייה בטיקטוק, מסיבות שאינן ברורות. עם זאת, גולשים הספיקו לפרסמו בינתיים ברשתות אחרות. יש לציין שכבר לפני כחודש מגיבים ביוטיוב הצביעו על הדמיון בין הסרטים. "נטפליקס גנבו הרגע את הרעיון הזה לסרט קצר וקיבלו מועמדות לאוסקר", כתב אחד הגולשים. גולש אחר הוסיף: "לעזאזל, הם גנבו את כל העבודה שלך ואפילו זכו באוסקר. אני מקווה שתתבעי אותם".
1 צפייה בגלריה
Two Distant Strangers
Two Distant Strangers
Two Distant Strangers
(מתוך הסרט)