המשפט של בריטני ספירס לארגון מחדש של האפוטרופסות הכלכלית שלה, אשר העסיק בשבוע האחרות את אמצעי התקשורת בכל העולם, קיבל תפנית מפתיעה לפנות בוקר (ה') כששופטת בית המשפט בלוס אנג'לס דחתה את תביעתה של כוכבת הפופ להסיר את אביה ג'יימס מהנהלת האפוטרופסות שלה. אי לכך, האב יישאר כאפוטרופוס שותף להקדש של ספירס לצד עורכי דין מחברת הנאמנות מקליפורניה, אשר מונתה לקחת חלק בניהול העניינים הכלכליים מטעמה של הזמרת.
3 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
(AP)
למרות הדברים הנחרצים והקשים שספירס השמיעה בפני בית המשפט בשבוע שעבר, והגיבוי הציבורי שזכתה לו מצד מעריציה הרבים, השופטת ברנדה פני לא קיבלה את בקשתה של ספירס למנוע מאביה להמשיך לשמש כאפוטרופוס לענייניה הכלכליים.
"הבקשה של מושא האפוטרופסות להשעות את ג'יימס פ.ספירס באופן מיידי ולמנות את חברת הנאמנות כאפוטרופסית יחידה לענייניה הכלכליים נדחית", נכתב בפסק הדין. כמו כן הופיעה בו הערכה לא מחמיאה לגבי היכולת של ספירס עצמה לנהל את ענייניה הכספיים. לפי הדיווח במגזין וראייטי, בפסק הדין נכתב כי "היא לא מסוגלת לנהל את משאביה הכלכליים או להתנגד להונאות או השפעות לא ראויות".
3 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
הפגנת תמיכה של מעריציה של ספירס בשבוע שעבר
(AP)
עם זאת, נראה כי אין מדובר בסוף פסוק מבחינת התביעה, שכן ספירס לא הגישה לבית המשפט בקשה רשמית לסיים את האפוטרופסות. דיון נוסף בנושא יתקיים ב-14 ביולי. במהלך עדותה של ספירס בשבוע שעבר היא התנצלה בפני השופטת על הכשל הבירוקרטי. "לא ידעתי שאני יכולה להגיש בקשה לסיים את האפוטרופסות", אמרה הזמרת, "אני מצטערת על בורותי, אבל בכנות לא ידעתי את זה". פרקליטה של ספירס סמואל אינגרם עשוי להגיש את הבקשה בקרוב, אולם בהתחשב בפסק הדין ספק אם זו תתקבל.
החלטת השופטת פני בעצם הותירה על כנה את פסיקתה הקודמת אשר הותירה לספירס למנות חברת עורכי דין כמנהלים שותפים של ענייניה לצד אביה. יש לציין שככל שמדובר באחריות על ענייניה האישיים של הזמרת ועל גופה, הסמכות מצויה ברשות ג'ודי מונטגומרי המשמשת כאפוטרופסית לעניינים אלה מאז 2019.
3 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(AP)
על כן, הטענות שהשמיעה ספירס בעדותה לגבי הגבלות התנועה שהוטלו עליה ומניעת טיפולים רפואיים שבין השאר נועדו לגרסתה לא לאפשר לה להרות שוב, נופלות באחריות מונטגומרי ולא ספירס האב. על רקע זה, הגיש אתמול ג'יימס ספירס בקשה לבית המשפט לחקור את שאירע לבתו לפי עדותה. בבקשתו נכתב כי יש לחקור את "ההאשמות החמורות הנוגעות לעבוד בכפייה, טיפולים רפואיים ותרפיות מאולצות, טיפול רפואי לא ראוי והגבלות על זכויותיה האישיות". עוד נכתב בבקשה כי "בהתחשב בטבען על ההאשמות והטענות, זה קריטי שבית המשפט ייוודא האם עדותה של הגברת ספירס הייתה מדויקת או לא, על מנת שניתן יהיה להכריע אילו פעולות, אם בכלל, יש לנקוט לתיקון המצב".