מגפת הקורונה הציגה אתגרים גדולים למוסדות ההשכלה הגבוהה בארצות הברית ובעולם, והעבירה את הלמידה מהכיתה לזום. לרוע המזל, גם אירועי סיום השנה האקדמית, טקסי הענקת התארים והנאומים שבצדם הפכו לחוויה וירטואלית באינטרנט.
בהתחשב בנסיבות הבריאותיות הללו, וכן האווירה הסוציו-פוליטיות על רקע מחאת השחורים, התכנסו יותר מ-70 אנשי ציבור מתחומי הבידור השונים והפוליטיקה כדי להתבטא בפומבי בשאיפה לעולם טוב יותר במסגרת אירוע רשת גדול מטעם יוטיוב, תחת השם Dear Class of 2020. בין המשתתפים שנשאו דברים: המוזיקאיות ביונסה, טיילור סוויפט, מיסי אליוט, בילי אייליש, קייטי פרי, אלישיה קיז, ליזו וליידי גאגא, השחקנים סת' רוגן, ג'ק בלאק, כריס פיין וג'וזף גורדון לויט. ומעל כולם הנשיא לשעבר, ברק אובמה, בנאום מעורר השראה.
5 צפייה בגלריה
מישל וברק אובמה
מישל וברק אובמה
מישל וברק אובמה
(צילום מסך, יוטיוב)
הנושא שעמד במרכז האירוע היה מן הסתם מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטרי משטרת מינאפוליס, ומחאת ה-Black Lives Matter שפרצה בערי ארצות הברית לפני שבועיים. את הטקס פתחה ליזו בצורה יוצאת דופן, שביצעה את Pomp and Circumstance, כשחליל בידה ובליווי התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק (כשברקע נראים המראות מההפגנות האחרונות). אחריה הגיעו אחד אחר השני ג'סטין טימברלייק, טיילור סוויפט, ביונסה נואלס, שון מנדז, מיסי אליוט, משפחת סימפסון וגם הזוג אובמה בברכה משותפת.
אלישיה קיז ביקשה לספק השראה לבוגרים, רגע לפני הביצוע האינטימי על הפסנתר הוורוד שלה ואמרה: "כרגע, נראה שאין הרבה מה לחגוג, וזה בסדר. אתם לא חושבים על הזמן שלכם בבית הספר. אתם חושבים על לצעוד ולהפגין ולהשמיע את כולכם. אתם לוקחים את שברון הלב והזעם שלכם והופכים את זה לפעולה. אני רואה אתכם, אתם בלתי ניתנים לעצירה".
5 צפייה בגלריה
ביונסה
ביונסה
ביונסה
(צילום מסך, יוטיוב)
בעוד שהאיחולים הכנים מהכוכבים האמריקנים - שחורים ולבנים - התקבלו בטבעיות בהקשר הסוציו-פוליטי הנוכחי, השיבוץ של להקת הקיי פופ הדרום קוריאנית BTS הייתה קצת מנותקת כשחברי ההרכב בירכו את הסטודנטים על סיום לימודיהם וחלקו איתם מסרים סתמיים משהו, ומזוייפים. אלו החווירו אל מול הנאום הכנה של מזכירת המדינה לשעבר, קונדוליסה רייס, שסיפרה על ילדותה במשפחה אפריקנית-אמריקנית.
עוד הצטרפו רבים וטובים כמו סטיבן קולבר, ג'ימי קימל ואחרים מוכרים יותר או פחות. הזמר הקולומביאני, מאלומה, העדיף לוותר על מלים באנגלית ופשוט שר בספרדית. ביצוע מרגש קצת יותר היה זה של כריס מרטין, קמיליה קביו, טיי דולה סיין, סינתיה אריבו, חאליד, לאון ברידג'ס, נואה סיירוס ובן פלאט שחברו יחדיו כדי לבצע את הקלאסיקה של יו-2, A Beautiful Day, ואף התכבדו בפרגון מבונו שהציג אותם.
ליידי גאגא, חובשת בנדנה ולבושה בחולצת ניטים, סיפקה נאום נרגש ונוקב על המצב וסיפרה שאחרי שהקליטה את הנאום המקורי שלה, ביקשה לשנותו ברוח האירועים שהתרחשו מאז: "אתם צופים ברגע משמעותי באבולוציה של האומה הזאת. אתם צופים בשינוי חברתי חשוב ועמוק. השינוי הזה יהיה איטי, ועלינו להיות סבלניים. אבל השינוי יקרה והוא יהיה לטובה. כשכתבתי את הנאום מחדש, שאלתי את עצמי איך אני רואה את הגזענות באמריקה בהקשר של סיום לימודים. כשהבטתי מעבר לזעם שאני חשה בנוגע לדיכוי שיטתי ואלימות פיזית ורגשית שעינתה את הקהילה השחורה לאורך זמן רב כל כך, השכל שלי פנה לטבע. אני מדמיינת יער עבות עם עצים גבוהים, גבוהים כמו האומה הזאת, עצים שננטעו עם זרעי גזענות, שגידלו ענפי דעות קדומות, עלים של דיכוי וענפים מעוותים שהתחפרו עמוק בתוך האדמה כרשת מפותחת ומסובכת שמתנגדת כשאנו מנסים להבין איך זה באמת עובד. היער זה איפה שאנחנו חיים. הוא אנחנו. הוא המוסר והערכים שלנו כחברה".
5 צפייה בגלריה
קונדוליסה רייס
קונדוליסה רייס
קונדוליסה רייס
(צילום מסך, יוטיוב)
5 צפייה בגלריה
משפחת סימפסון
משפחת סימפסון
משפחת סימפסון
(צילום מסך, יוטיוב)
ביל ומלינדה גייטס נידבו גם הם עצה ודברי עידוד, אולם הפאוור קאפל של האירוע ללא עוררין היו ברק ומישל אובמה. שניהם נשאו דברים מעוררי השראה, ביחד ולחוד. היה זה הנשיא לשעבר שסיכם טוב מכולם: "אנחנו חייבים להשתדל לעשות דברים טובים יותר. זה מזכיר שרווחת כל אחד מאיתנו תלויה ברווחת הקהילה בה אנחנו חיים וזה לא משנה כמה אתה מרוויח אם כולם סביבך רעבים או חולים. זה מזכיר לך שהאומה שלנו והדמוקרטיה שלנו יכולה לתפקד כשאנחנו חושבים לא רק על עצמנו אלא גם על אחרים. אז עד כמה שהזמנים מפחידים מלאים באי ודאות, הם בגדר קריאת השכמה והם הזדמנות אדירה עבור הדור שלכם כי אתם לא חייבים לקבל את מה שנחשב לנורמלי בעבר. אתם לא חייבים לקבל את העולם כפי שהוא. אתם יכולים להפוך אותו לעולם כפי שהוא צריך להיות. אתם יכולים ליצור נורמליות חדשה, כזו הוגנת שמעניקה לכולם הזדמנות ושנוהגת בכולם באופן שיוויוני ושמגשרת בין אנשים במקום לפלג ביניהם".
5 צפייה בגלריה
מלינדה וביל גייטס
מלינדה וביל גייטס
מלינדה וביל גייטס
(צילום מסך, יוטיוב)