פארסה במשרד הבריאות: על פי נתוני החקירות האפידמיולוגיות באתר משרד הבריאות, חולה מאומת שהה בערב הפתיחה החגיגי של מועדון הזאפה בבאר שבע, שבו הופיע אביב גפן, ב-24 ביוני בשעות 19:00 ועד 22:00. באותן השעות נכח במקום גם שר התרבות והספורט חילי טרופר.
מאז עברו כבר 14 ימים, וטרופר שמע על כך לראשונה רק בעקבות פניית ynet. הוא לא שהה בבידוד כי למעשה כלל לא ידע על החולה המאומת. ייתכן כי גם במשרד הבריאות גילו על החולה הספציפי במועד מאוחר ולכן טרופר עצמו לא עודכן. בנוסף, על פי רן שקד, מבעלי הזאפה בבאר שבע, למיטב ידיעתו אף עובד או לקוח באותו יום לא קיבל פניה להיכנס לבידוד. "יש לי סידורי ישיבה, אם היו אומרים לי מי החולה או בכלל נותנים פרטים הכול היה ברור יותר, אף אחד לא דיבר איתי", סיכם שקד.
1 צפייה בגלריה
קהל באירוע הפתיחה של זאפה באר שבע
קהל באירוע הפתיחה של זאפה באר שבע
קהל בהופעה בזאפה באר שבע
אולם מבדיקה עולה כי אלה לא ההופעות היחידות במועדון הזאפה שבהן לפי רישומי משרד הבריאות נכח חולה קורונה: גם בהופעה של אליעד נחום ב-25 ביוני בזאפה באר שבע בין בשעות 19:00-22:00 נכח חולה מאומת וכך גם ב-27 ביוני בהופעה של בניה ברבי בין השעות 19:00-22:00.
לפי רישומי משרד הבריאות, גם בהופעה של איתי לוי בזאפה תל אביב נכח חולה קורונה מאומת בתאריך ה-28 ביוני בשעות 21:00 עד 23:30 וגם בהופעתו של נתן גושן ב-29 ביוני בזאפה הרצליה נכח חולה קורונה מאומת בין השעות 18:30 ועד 22:00.
יש לציין כי כלל האמנים המצוינים, לא קיבלו שום הודעה ממשרד הבריאות ולא נאמר להם כיצד עליהם לפעול.
מקבוצת זאפה נמסר בתגובה: "אנו מכירים את הפרסומים באתר משרד הבריאות, אך לא מכירים את המקרים באופן פרטי, מלבד המקרה בהרצליה. יש להדגיש כי אנו נשמעים לכל הנחיות משרד הבריאות ופועלים לפיהם".
שר התרבות טרופר טרם מסר תגובה, כמו גם משרד הבריאות.