הזמר יזהר כהן התארח היום (ב') בוועדת הקורונה בכנסת, שנערכה ביוזמת ח"כ אורלי פרומן ודנה בין היתר בנושא התרבות, ודיבר בגילוי לב: "רוב רובם של האמנים הם עצמאים ולא בחל"ת, פשוט אין לאמנים כסף לקנות במכולת".
כהן הוסיף כי "הבעיה הכי גדולה שלנו היא הפרנסה שלנו. אנחנו חנוקים, אנחנו לא מקבלים חל"ת כי עצמאיים לא מקבלים חל"ת. אם הייתי מקבל - הייתי יכול לנשום ולספוג את זה".
עוד אמר כי האמנים עומדים בפני "שוקת שבורה. חייבים להביא תקציבים, לתת לאמנים עצמם כסף לחיות. איך אני מפרנס? איך אממן את הלימודים של הבת שלי, את מה שהיא זקוקה לו? איך אממן את הבית? יש 10 אחוז של אמנים שבתקופת הזוהר שיש להם רזרבות. 90 אחוז מהאמנים חיים על הופעות - רובם בצמצום, וכשאין הופעות אין להם אוכל. פשוט אין מזון הביתה. הם לא יכולים לקנות גבינה ולחם, פשוטו כמשמעו. מצב כזה - שאין לנו כסף למכולת - זה מצב שאי אפשר לעמוד בו. צריך לחשוב על האינדיבידואל.
"אמנים מתבגרים ולא מקבלים פנסיה, אז על אחת כמה וכמה בתקופה כזאת. ארגון אמ"י נתן לנו תלושים למכולת. זה מעליב, זה פוגע, זה מביש. אני צריך לקבל תלושים למכולת? זה פשוט בדיחה. הוועדה צריכה לתת סכום מסוים לאמנים".
1 צפייה בגלריה
יזהר כהן בוועדת הקורונה
יזהר כהן בוועדת הקורונה
"אני צריך לקבל תלושים למכולת? זו בדיחה". יזהר כהן בוועדת הקורונה
(צילום: ערוץ הכנסת)
כידוע, בעקבות מגפת הקורונה עולם התרבות נסגר כליל מחודש מרץ האחרון, כשבין לבין נעשו ניסיונות להחזיר את הופעות התרבות, אך לזמן קצר מאוד - ובינתיים הן מנועות מלהתקיים.
אמנים רבים החלו למחות על המצב, כשבשבוע שעבר חלקם אף העלה תמונה אחידה של מטוס מלא בנוסעים שיושבים בצפיפות, ובצמוד אליה תמונה של היכל תרבות ריק, עם תהייה - כיצד הגיוני שהסיטואציות הללו מתקיימות זו לצד זו? בשבוע שעבר נחשף ב-ynet מתווה שר התרבות לפתיחה מבוקרת של הופעות התרבות, אולם במשרד הבריאות טרם אישרו אותו.