"אקס פקטור ישראל" חוזרת למסך אחרי כמעט שלוש שנות היעדרות עם חיזוק מרשים: ממציא הפורמט הבינלאומי, סיימון קאוול, ישפוט בתוכנית הישראלית - כך הודיע היום (ד') ערוץ רשת.
2 צפייה בגלריה
סיימון קאוול
סיימון קאוול
סיימון קאוול
(Getty Images)
קאוול בן ה-60 התפרסם ברחבי העולם בזכות התחרויות הטלוויזיוניות "אמריקן איידול", "פופ איידול", "אקס פקטור" ונוספות, וכמובן בזכות הדמות המחוספסת והעוקצנית שהציג במסגרתן. הודות להשתתפותו כשופט וכמפיק בתוכניות הללו, הוא נחשב בשני העשורים האחרונים לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בעולם המוזיקה והטלוויזיה.
החדשות מגיעות פחות מחצי שנה לאחר פציעתו של קאוול בתאונת אופניים חשמליים, ששבר את גבו ונאלץ לעבור ניתוח בן שש שעות. בעקבות כך, עבודתו הושבתה והוא נאלץ להיעדר מצילומי הגרסאות האמריקניות והבריטיות של תוכנית הריאליטי "גוט טאלנט".
"אקס פקטור" החלה ב-2013 את דרכה בישראל בהצלחה גדולה עם המנחה בר רפאלי, והוציאה גם שתיים מהזמרות הבולטות כיום בישראל - עדן בן זקן, שהגיעה למקום השני בעונה הראשונה, ונציגת ישראל לאירוויזיון 2021 - עדן אלנה שזכתה בעונה השלישית.
2 צפייה בגלריה
"אקס פקטור ישראל"
"אקס פקטור ישראל"
"אקס פקטור ישראל"
(צילום: אייל נבו)
אולם במשך הזמן, כמו רוב תוכניות המוזיקה, גם כוחה של "אקס פקטור" נחלש והיא ירדה מהמסך. כעת, ברשת הביאו חיזוק בינלאומי שאמור מבחינתם לספק את הסחורה.
בתוך כך, בתוכנית הריאליטי המתחרה, "הכוכב הבא", הודיעו היום כי הזוכה הראשונה של "כוכב נולד", נינט טייב תצטרף לעונה הקרובה. "הכוכב הבא" ספגה מכה כואבת כשאיבדה את הזכות לשלוח את הנציג הישראלי לאירוויזיון, אולם שם מבטיחים לזוכה העונה הבאה פרס בסך מיליון שקל.
מרשת נמסר: "לראשונה סיימון קאוול מגיע לשפוט מחוץ לארה"ב ובריטניה, זהו הישג אדיר לטלוויזיה בישראל. קאוול הוא אחד מאושיות המוזיקה הגדולות והמשפיעות בעולם והשתתפותו כשופט בפורמט הישראלי נותנת הזדמנות לחשיפה בינלאומית לזמרים ולזמרות מהארץ. בימים אלה מתחילים ברשת לעבוד על העונה החדשה של 'אקס פקטור ישראל' ולצידו של סיימון קאוול ישבו שופטים ישראלים אשר הוא יהיה שותף לבחירתם".
בהודעה הרשמית נמסר מטעמו של קאוול: "במהלך השנים מצאנו כישרונות מדהימים בכל העולם עם הפורמט ה'אקס פקטור'. אני כבר לא יכול לחכות לראות מה יש לישראלים להציע".