כשמרגול קוראת לנכדים שלה סיפור לפני השינה, היא לא צריכה לחשוב יותר מדי איזה סיפור לספר. אחד מהם היא יודעת בעל פה - זה שהיא משננת בראש כבר מעל עשור.
ב-2009, מרגול הייתה שופטת אהובה בתוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד" ואחת הזמרות המצליחות במדינה. היא הוציאה באותם ימים את האלבום "דווקא היום" שניפק שרשרת להיטים ואף הייתה פרזנטורית מבוקשת. לצידה היה אמרגן צעיר ורעב בשם אסף אטדגי - בחור חריף שכל וחד לשון, אמן בנשמתו, שהעניק למיוצגת שלו את הלהיט הענק "עץ ירוק מפלסטיק". אטדגי לא ראה את עצמו כעוד מנהל. הוא היה מנהל-טאלנט. כזה שהוא אוטוריטה בפני עצמו והמצלמה לא זרה לו.
4 צפייה בגלריה
מרגול. אחת הזמרות הגדולות בישראל
מרגול. אחת הזמרות הגדולות בישראל
מרגול. אחת הזמרות הגדולות בישראל
(צילום: מוטי קמחי)
מרגול ואטדגי, חיבור מנצח עד אז, זיהו ב"כוכב נולד" עלם חמודות בשם עומר אדם, שהגיע להתחרות עם קול נדיר וכריזמה בכמויות. ישר בחושיהם המחודדים, הבינו שיש פה את הזמר המזרחי הגדול הבא שכולם חיפשו. כשאותו זמיר הודח לאחר ששיקר לגבי גילו, לקחו אותו השניים בשותפות לניהול, כשאטדגי בפרונט. תקופה קצרה לאחר מכן, כשאדם כבש את ישראל עם שרשרת להיטים, התפוצצה פרשה שכבשה את כל הכותרות במדינה - מרגול נעצרה בחשד לסחיטה באיומים מול אטדגי על החלק שלה מהרווחים של אדם, שעל פי טענתה לא שולמו לה. התוצאה: 17 יום במעצר. באותו הזמן, נחשד גם שהיא איימה על נתן זהבי (הוא הכחיש שזה קרה, אבל זה לא שינה לאף אחד) ושהיא מחוברת לעולם התחתון. לפתע, השפה הציורית של מרגול - שכל המדינה הכירה ואהבה וזו שהפכה לחלק מההצלחה המקצועית שלה - עוותה לפלילית.
בזמן שחייה נהרסו, וכשהיא מסתגרת בבית ובוכה, אטדגי ואדם כבשו את ישראל. הראשון אפילו ירש את הכיסא של הטאלנטית שלו, והחליף אותה כשופט בתוכנית "הכוכב הבא". עוד להיט, עוד הישג מקצועי, עוד במה גדולה לשניים. ומרגול, בינתיים, הפסיקה להוציא שירים, יצאה רק לאולפן הרדיו של לב המדינה, שם נשמרה לה התוכנית הפופולרית שלה וכמעט שלא עלתה על הבמה. מבחירה. והדמעות לא מפסיקות לזלוג.
4 צפייה בגלריה
מרגול מרגלית צנעני
מרגול מרגלית צנעני
מרגול בבית המשפט. לקח לה כמעט עשור להתאושש מהפרשה
(צילום: מוטי קמחי)
שנים לאחר מכן, כשהיה בשיא הצלחתו המקצועית עם אדם וכשופט בפריים טיים, צוטט אטדגי באתר מאקו כשהוא אומר כלאחר יד: "לא איימו עליי. מה, קיללו אותי כמה פעמים בטלפון". פתאום הסחיטה, העבריינים הכבדים והאיומים לא באמת קרו. הוא הודה בזה בעצמו. הוא הרי בשיא הצלחתו, אז אולי המצפון הציק או שממרום במת הענק של פארק הירקון מגלים רחמים חבויים.
רגע, אז היו איומים או לא? כי אם אטדגי מודה שנים לאחר מכן שלא, אז על מה בדיוק חייה של מרגול נהרסו לתקופה כל כך ארוכה? בעגה המקצועית של העולם התחתון קוראים לסיפור הזה "כיפה אדומה". הסיבה, כמו תמיד, היא כסף. וכידוע, עם אדם ואטדגי, מדובר בהרבה כסף. אדם מככב בצמרת רשימת הזמרים העשירים בישראל, ובכתבה בתוכנית רכילות משנת 2019 פורסם כי אטדגי בונה וילה בשווי שמונה מיליון שקלים עם ארבעה מתחמי אירוח. ומרגול? שילמה הרבה כסף לעורכי דין ואיבדה עוד הרבה יותר מהפגיעה בתדמית.
4 צפייה בגלריה
בזמן שחייה נהרסו, אסף אטדגי ועומר אדם כבשו את ישראל
בזמן שחייה נהרסו, אסף אטדגי ועומר אדם כבשו את ישראל
בזמן שחייה נהרסו, אסף אטדגי ועומר אדם כבשו את ישראל
(צילום: מוטי קמחי)
כמעט עשור לקח למרגול להתאושש מהפרשה ההיא. רק אדם חזק היה מסוגל לצלוח את השנים האלו בשלום. וזה לא הגיע לה. כבר בזמן אמת היה פער אדיר בין הרעש הגדול שהיה כשהתפוצצה הפרשה לקול ענות חלושה שהיה כשהסתיימה. המשטרה עשתה עליה מסע יחסי ציבור חלומיים, ובדרך רמסה אזרחית שמעולם לא היה לה רקע פלילי. ולגבי ההודאה - אנשים יחתמו על הכל כדי לשחרר את הבן היחיד ממעצר. מרגול בנתה בצניעות ובענווה את שמה הטוב מחדש. היא עשתה זאת בהצלחה, והיום - האפיזודה ההיא נתפסת כשולית, כמעט כמו סיפור קפקאי. לו היו אומרים לה אז שעשור אחרי היא תופיע בטקס הדלקת המשואות - היא ודאי הייתה חושבת שמנסים למכור לה פנטזיות. אבל גם המדינה יודעת - נעשה לה עוול. ואת התיקון האירו בזרקור מול עם ישראל כולו.
4 צפייה בגלריה
מרגלית צנעני
מרגלית צנעני
מרגול בטקס הדלקת המשואות
(באדיבות כאן 11, מתוך טקס הדלקת המשואות)
כעת, כשהיא בעשור השמיני לחייה, ההופעה בטקס הייתה רק הפרומו לאחד הקאמבקים הצודקים של המוזיקה הישראלית, עם חזרתה של מרגול לכס השיפוט הטלוויזיוני, הפעם של "אקס פקטור", לצידו של לא אחר מאשר סיימון קאוול, בתוכנית שגם תבחר את נציג ישראל לאירוויזיון. אני מאמין שהדבר גם יחזיר לה מוטיבציה להיכנס שוב לאולפן כדי להעניק לנו שירים נוספים מאחת המבצעות הטובות בישראל. וזה ראוי, כי זהו תיקון לאישה אחת שנעשה לה עוול גדול שכעת חוזרת אולי לסיבוב האחרון שלה. וכמה שזה כיף, זה צודק לא פחות.