כשהיא מתחרה במשבצת של "האח הגדול" ששודרה מולה (ומפסידה לה ברייטינג), עלתה אמש (ג') העונה השנייה של "רוקדים עם כוכבים" בקשת - ומה אפשר לומר, קשת (ובמקרה הזה טדי הפקות) נבראה בשביל פורמטים מהסוג הזה. נוצצים, מפוארים, מהסוג שנותן לצופה תחושה שהוא נמצא בגולדן רינג של שואו חגיגי, וכשזה מגיע עם המינונים הנכונים של הומור וזיקוקי דינור זה באמת מספק את המטרה שלשמה הגענו: לצפות באנשים מפורסמים מפזזים, מתנשפים (אבל לא חוטפים מכות בראש, כן? רק בריאות לקים אור אזולאי) ומקבלים ציונים מהשופטים.
הנגלה הראשונה של הסלבריטאים שעלתה אתמול לרחבת הריקודים כללה את לי בירן, גיה באר גורביץ' ("ארץ נהדרת"), הקומיקאי קובי מימון, דידי הררי, דנה גרוצקי ("ערב טוב עם גיא פינס"), הדוגמן (הבינלאומי!) ברק שמיר, הזמרת נסרין קדרין ואורלי לוי אבקסיס, הפוליטיקאית לשעבר. תודה ל"רוקדים", כי כאן למדתי סוף סוף שלוי אבקסיס פרשה מהפוליטיקה, או שזאת הפרישה אותה ממנה, או שהן פשוט מאסו זו בזו. לכן, חברת הכנסת לשעבר החליטה לעשות לביתה, בניגוד לתקופת העשייה הפוליטית שלה שבמהלכה עשתה לביתה, ועכשיו היא מגיעה לגבות את קופון התהילה ולהיאחז עוד קצת במסך. ותסלח לי האלה הטובה, אבל כמה מצער שכישורי הדילוג שלוי אבקסיס הפגינה בימיה כפוליטיקאית לא הכינו אותה כהוא זה לרגע שבו תצטרך לזנק על הרחבה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "רוקדים עם כוכבים"
מתוך "רוקדים עם כוכבים"
מי מאס במי? אורלי לוי אבקסיס מתוך "רוקדים עם כוכבים"
(צילום: באדיבות קשת)
הבשורה הטובה היא שקשת הצליחה למתן קצת בעונה הזאת את הנטייה הבלתי נשלטת שלה לגרנדיוזיות וחשיבות עצמית. המנחה לוסי איוב מזוהה בעיקר כטאלנטית של תאגיד השידור המדויק והמינימליסטי, וזה קצת מוזר לראות אותה מתמזגת בסחרור הדרמטי של קשת. עם זאת, ניכר שהיא יותר משוחררת, פחות ממלכתית ומרשה לעצמה קצת לסטות מהטלפרומפטר.
הטסטמוניות של המתחרים היו גם קומיות וישירות (תודה דנה גרוצקי), גם פאנל השופטים, שמונה את אלי מזרחי השתקן, רונה לי שמעון, אנה ארונוב ודוד דביר הנצחי, נכנסו מיד להילוך מתקדם במלאכת השיפוט, סיפקו הערות רלוונטיות אפילו להדיוטות סלוניים כמוני ולא התחרו ביניהם מי מתעלף יותר על המתחרים. העורכים מצידם חמלו על הצופים, ופה ושם גם הסתפקו בדין שחרצו שני שופטים ולא הכניסו את כולם באופן אוטומטי. זה תרם לקצב המהיר של הפרק הדי ארוך, ולהבנה שכולנו, בכל זאת, מעוניינים להתקדם.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
בפרקים הבאים נזכה לחזות בהרמות ובהורדות של יסמין לוקץ' (מי? יסמין מ"הכרישים". מאיפה? בדיוק), יוגב מלכה זוכה "נינג'ה ישראל", שי גל מ"אולפן שישי", עפר שכטר, נרקיס - הזמרת שומרת הנגיעה שתרקוד עם אישה (ממש כמו גילי שם טוב לפניה, בגלגול הקודם של הפורמט ב"רשת"), דורון בן דוד ("פאודה"), ניבר מדר ("קורדרוי"), אלה לי להב ועדי חבשוש. חלקם כמובן בוגרי פורמטים אחרים של קשת, שהרי את הזן יש לשבח ואת הזכיינית יש לקדם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "רוקדים עם כוכבים"
מתוך "רוקדים עם כוכבים"
מובן אפילו להדיוטי הריקודים הסלוניים. מתוך "רוקדים עם כוכבים"
(צילום: באדיבות קשת)
במובן מסוים "רוקדים עם כוכבים" היא כמו צפייה בדרמה תקופתית; נשים בשמלות מפוארות וגברים בחליפות רוקדים בריקוד צמוד שבו המיניות נמצאת מתחת לפני השטח, אבל יש שם התפתחות, יש פייבוריטים, יש טוויסטים מפתיעים ובמשך יגיעו גם המנצחים. המתחרים מגיעים אחרי חודשים ארוכים בהם עמלו והזיעו בחדרים סגורים כדי לספק פחות משלוש דקות של ריקוד, מה שמבטיח לנו שהם השקיעו בנו כמעט בלי פרופורציה לזמן המסך שקיבלו. בכך, הם מאפשרים לנו הצופים, לממש את ההגדרה של נסרין קדרי לריקודים סלוניים - להלן הריקודים שרוקדים בסלון, על הספה.