שעות ספורות לאחר חשיפת ynet את הכוונה לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון, "הגשם של אוקטובר", איגוד השידור האירופי מגיב לראשונה לדברים. "אנו נמצאים כעת בתהליך של בדיקה מדוקדקת של מילות השיר - תהליך שהוא חסוי בין ה-EBU לבין תאגיד השידור הציבורי עד להחלטה סופית", מסרו בתגובתם ל-ynet, "לכל גופי השידור יש עד 11 במרץ להגיש את השירים שלהם באופן רשמי. אם שיר אינו עומד בקריטריונים מסיבה כלשהי, ניתנת לתאגיד הזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות, בהתאם לכללי התחרות״.
2 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
כאמור, מוקדם יותר היום (ד') פורסם כי ה-EBU שוקל לפסול את השיר הישראלי, בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות - כפי שנודע ל-ynet מגורמים אירופיים. עם זאת, בתאגיד השידור כאן הבהירו: "לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו".
כעת נודע כי בתאגיד הלכו צעד קדימה עם הסירוב שלהם להחליף שיר, והחליטו להודיע ליוצרי השיר השני (נציגת ישראל באירוויזיון הנוכחי עדן גולן, ינון יהל, מאי ספדיה ורון ביטון), שהגיע לקו הסיום, כי הוא לא נבחר ולא ייצג את ישראל באירוויזיון השנה. המהלך ממחיש את רצון התאגיד לעמוד איתנים - באומץ - מול איגוד השידור האירופי.
במקביל, שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב לחשיפה, ואמר כי "כוונת איגוד השידור האירופי לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון - שערורייתית. השיר של ישראל, אותו תבצע עדן גולן, הוא שיר מרגש, שמביא לידי ביטוי את רחשי העם והמדינה בימים אלה, ואינו פוליטי. כולנו תקווה שהאירוויזיון יישאר אירוע מוזיקלי ותרבותי ולא זירה פוליטית - שבו המדינות המשתתפות יכולות להביא לבמה את הייחודיות ואת הלאומיות שלהן דרך המוזיקה. אני קורא לאיגוד השידור האירופי להמשיך לפעול באופן מקצועי ונטרלי, ולא לתת לפוליטיקה להשפיע על האמנות".
2 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
גם שר החוץ, ישראל כץ, אמר כי הוא "מחזק את מועצת התאגיד על החלטתם שלא לשנות את בחירת השיר לאירוויזיון. זכותנו לשיר על מה שעברנו, זכותנו לקרוא לשיר איך שנרצה".
אמש, אחרי המסרים שהגיעו מה-EBU לפיהם יש כוונה לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון בגלל "מילים פוליטיות", כונסה בדחיפות מועצת התאגיד שהחליטה - "לא נשנה את המילים או את השיר, גם במחיר שישראל לא תשתתף השנה באירוויזיון".