אם אתם קוראים את הביקורת הזו, רוב הסיכויים שעברתם דרך העמוד הראשי. בעודי כותב את הביקורת אינני מתיימר לנחש מהו תוכן הכותרות שקראתם זה עתה, אבל רוב הסיכויים שלא יהיה בהן דבר שישפר את מצב הרוח. אז הנה אופציה למפלט – לברוח לביקיני בוטום לשעה וחצי, לבלות בחברת בובספוג האופטימיסט הנצחי, פטריק הלא מבריק ואפילו סקווידוויד הדפרסיבי עדיף על רוב הפרצופים בחדשות. מדובר באופציה לא רעה עבור ההורים המליניאליים, שמשמרים נוסטלגיה לילדותם, ויותר מכך עבור ילדיהם שגדלים על סדרת הטלוויזיה "בובספוג מכנסמרובע".
"בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע" - טריילר
(באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)
לאחר יותר מרבע מאה של נוכחות רציפה על מסכי הטלוויזיה, בממים רבים מספור ברשת, על במות ברודווי (הפקה מ-2017) ועל מסכי הקולנוע (היו כבר שלושה פיצ'רים), בובספוג מכנסמרובע הוא כבר מזמן לא רק דמות מצוירת, אלא מוסד תרבותי רב-דורי. אומנם "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע" (The SpongeBob Movie: Search for SquarePants), הסרט הרביעי בזיכיון הקולנועי, מותאם יותר לילדים מתחת לגיל 10, אבל יספק גם את מי שבבגרותו ממשיך להתחבר להומור של הסדרה.
העלילה סובבת סביב רצונו של בובספוג (בוב קני – המדבב הקבוע של הדמות) להוכיח למר קראב (קלנסי בראון) שהוא כבר "בחור גדול" – מוטיב מוכר היטב מהסדרה ומ"בובספוג: הסרט" (2004). זהו המניע ליציאתו של בובספוג למסע הרפתקאות עם ההולנדי המעופף, פיראט רפאים ירקרק ודמוני (בקולו של מארק המיל שמחליף את בריאן דויל-מארי). הפיראט הירוק מתכנן בסתר לנצל את התמימות של בובספוג כדי להסיר את הקללה שגזלה ממנו את צורתו האנושית. כשמר קראב מגלה את התוכנית המסוכנת של בובספוג, הוא יוצא למשימת חילוץ, יחד עם סקווידוויד (רודג'ר באמפאס) וחילזון הים של בובספוג, גארי (גם מדובב על ידי קני). במהלך הסרט האומץ של בובספוג ושל פטריק (ביל פאגרבאקי) יבחן בגג חוזר של חירבון לבנים, ובפנטזיה על מסע ברכבת הרים שעליה בובספוג משתוקק לעלות – ההוכחה האולטימטיבית לאומץ ליבו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
(באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)
הסרט מתמקד בז'אנר של הרפתקת פיראטים וברורה, ללא סטיות מטא-קולנועיות או ניסיונות להרחיב את היקום בדרכים מלאכותיות. זה לא אומר שלא ימצאו הזדמנויות לעשות הומאז'ים לסרטים כמו "מטריקס" ו"אפוקליפסה עכשיו", ושימושים יצירתיים במוזיקה מהסוג שאתה לא מצפה לו בסרט ילדים (כמו, למשל, "כרמינה בוראנה" של המלחין קרל אורף) .
בהשוואה ל"בובספוג הסרט: ספוג מחוץ למים" (2015) שניסה להפוך את בובספוג לגיבור-על (או פרודיה על ז'אנר גיבורי-העל), ול"בובספוג הסרט: מבצע הצלה" (2020) ששימש כמעט כפיילוט סמוי לסדרת סטרימינג, "מחפשים את מכנסמרובע" בוחר בפשטות. זהו סרט ממוקד, בעל קו עלילתי בודד, המתקדם מרגע לרגע ללא פיתולים מורכבים – בחירה שמתאימה היטב לקהל היעד הצעיר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
(באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)
מבחינה ויזואלית, הסרט הוא אחד המוצלחים בזיכיון. השילוב בין אנימציית תלת-ממד לבין קטעים דו-ממדיים ממשיך מגמה שהחלה בסרטי בובספוג הקודמים. גם כאן המעברים בין סגנונות האנימציה משמש כמקור לבדיחות, אך נדמה שהפעם הדבר מבוצע באופן קצת יותר מוצלח. הבמאי דרק דריימון, שהיה שותף לעונות הראשונות והאיקוניות של הסדרה, מבין היטב את הפוטנציאל הקומי של שינויי סגנון, פרצופים מוגזמים ועיוותים ויזואליים. גגים מהסוג שמזוהה עם "תור הזהב" של הסדרה, גם אם רמת ההברקה לא נשמרת לכל אורך הסרט.
הסרט מלא בהומור פיזי, בדיחות ויזואליות וסיטואציות אבסורדיות שילדים מגיבים אליהן באופן מידי. עבור צופים צעירים, הקצב המהיר והשטף הבלתי פוסק של גג עושה את העבודה היטב. לעומת זאת, המיליניאלס – שזוכרים פרקים כמו "מהפח אל הפחת" (Rock Bottom) מהעונה הראשונה, או "התזמורת של סקווידי"(Band Geeks) – מהעונה השנייה, עשויים לחוש שהסרט חסר את האירוניה והעוקצנות שאפיינו את הסדרה בשיאה. יש מחוות, וקריצות שמכוונות לרגשות הנוסטלגיה, אך יש מחסור בבדיחות שעובדות בו זמנית על שני הקהלים הפוטנציאלים של הסרט.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
מתוך "בובספוג הסרט: מחפשים את מכנסמרובע"
(באדיבות טוליפ אנטרטיימנט)
בובספוג, פטריק, סקוידוויד, מר קראב וגארי נמצאים במרכז, בעוד דמויות אהובות כמו סנדי צ'יקס (קרולין לורנס) ופלנקטון (דאג לורנס) נדחקות לשולי העלילה. מצד אחד, הדבר יוצר סרט ממוקד וברור יותר; מצד שני, הוא מצמצם את המנעד המוכר של העולם התת-ימי. ההולנדי המעופף, בקולו של המיל המדבב התמיד מוכשר, הוא תוספת אנרגטית ומהנה, גם אם בחירת הליהוק מרגישה כצעד של "קאסטינג ראוותני". ניכר שהמיל נהנה מהתפקיד, והדמות שאותה הוא מדבב מספקת נבל צבעוני ומאיים, אך אף פעם לא מפחיד באמת.
על התסריט הופקו מאט ליברמן, התסריטאי של סרט האנימציה "משפחת אדמס" מ-2019, ופאם בריידי שלאחרונה כתבה את התסריט ל"דרדסים" (שיצא רק לפני חמישה חודשים). דיינו אם נאמר שהסרט הנוכחי יצא הרבה יותר מוצלח מעבודתה הקודמת.