הבמאי ערן קולירין, ששחקניו הערבים החרימו את פסטיבל קאן ונעדרו מהקרנת הסרט "ויהי בוקר" בעקבות ההחלטה לקטלג אותו כישראלי, התייחס להיעדרותם לפני הקרנת הסרט בפסטיבל: "אני שמח להיות פה, אני גם קצת עצוב כי השחקנים לא יכלו לבוא. הם לא באו כי הם לא יכלו לבוא כעצמם. למה הם לא יכלו לבוא כעצמם אתם יכולים לקרוא בעצמכם, אבל העניין הוא שלפני כמה שנים הממשלה העבירה את חוק הייצוג בקולנוע, ואני מאמין שברגע שיש חוק שדורש ייצוג זו חובה לא לתמוך בו. אז במקום ייצוג הבאנו לימון". צפו:
את הדברים הוא אמר היום (שבת), לפני הקרנת הסרט בפסטיבל קאן במסגרת מבט מסוים, אליה עלה עם מפיקי הסרט וענף לימון טרי. בתגובה לשאלת ynet מדוע לימון, ענה קולירין: "בשביל סלט".
2 צפייה בגלריה
ערן קולירין על הבמה בקאן
ערן קולירין על הבמה בקאן
ערן קולירין על הבמה בקאן
(אמיר בוגן)
כזכור, השחקנים הערביים בסרט, בהם אלכס בכרי, ג'ונה סולימאן, סלים דאו ועוד הודיעו ביום חמישי האחרון כי הם מחרימים את הפסטיבל משום שהסרט מקוטלג בתוכניה כישראלי. במכתב ששלחו להנהלת הפסטיבל כתבו: "אנחנו לא יכולים להתעלם מהסתירה שהסרט התקבל לקאן תחת התגית 'סרט ישראלי'". עוד כתבו כי: "ההחלטה להחרים את פסטיבל קאן בגלל ההחלטה הבירוקרטית לקטלג את הסרט כישראלי היא יותר מצעד סימבולי. אנחנו מתנגדים למחיקה ולהדרה שלנו. אנחנו עומדים ביחד וקוראים לקהילה האמנותית והבינלאומית להגביר את הקולות של האמנים הפלסטינים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "ויהי בוקר"
מתוך "ויהי בוקר"
מתוך "ויהי בוקר"
(צילום: שי גולדמן)
ביום חמישי האחרון קולירין התייחס להחלטה לתייג את הסרט כישראלי בפסטיבל קאן, כאשר נשאל לגבי העובדה שהסרט מומן בין השאר על ידי ישראל, וכבר אז הזכיר את חוק הייצוג. לדבריו: "הסרט נתמך על ידי קרן הקולנוע הישראלית בסכום של שני מיליון שקלים וכשני מיליון שקלים נוספים מצרפת ומגרמניה. ממשלת ישראל העבירה, לאחר שהפקת הסרט כבר אושרה, חוק שבו היא מבקשת מקרנות הקולנוע לעשות כל מה שביכולתן כדי לדאוג שסרט שקיבל תקציב, גם אם חלקי מישראל, יוצג כסרט ישראלי. על כן בפסטיבל קאן נרשם הסרט בקטלוג כסרט שארץ ההפקה שלו היא ישראל, גרמניה וצרפת".