זה היה בתחילת שנות האלפיים, דור שלם של ילדים בדיוק חזרו מבית ספר, חיממו פתיתים ושניצל תירס במיקרו, התיישבו על הספה מול ערוץ ניקלודיאון וצפו ברצף הסדרות "איי קארלי", "דרייק וג'וש" וכמובן - "זואי 101". אבל אחרי מסורת יפה שנמשכה ארבע עונות, הגיעה הבשורה המרה, דפי הצהובונים התמלאו וגילינו שג'יימי לין ספירס נכנסה להיריון בגיל 16, והפכה להיות קמפיין מהלך נגד יחסי מין בגיל צעיר. וכך אחת מסדרות הנוער האהובות של כל הזמנים מצאה את סופה. אבל אז הגיעה 2023.
בסרט הטלוויזיה "זואי 102", שעלה בשבוע שעבר בפרמאונט+, אנחנו פוגשים את זואי שלנו כ-15 שנה לאחר שנפרדנו ממנה. עכשיו היא מפיקה זוטרה בריאליטי דמוי "חם, לוהט, רותח!", והיא כמובן האישה היחידה בשולחן ההפקה עם עורך ראשי שנוהג לזלזל בה ולעיתים להטריד אותה. כשהיא מוזמנת לחתונה של חבריה מהתיכון קווין (ארין סנדרס) ולוגן (מתיו אנדרווד) - אנחנו מגלים שהיא ניתקה קשר עם רוב החברים לאחר תקרית שארעה בתום לימודיהם בפנימיית פסיפיק קוסט אקדמי. לאורך הסרט מתברר שהיא הייתה אמורה לפגוש את צ'ייס (שון פלין) בהוואי כדי סוף סוף לממש את אהבתם אחרי ארבע עונות של Will They\Won't They.
כתבות נוספות בנושא:
אבל זואי לא הגיעה. צ'ייס שבסדרת המקור גם נסע עבורה עד לונדון, נותר שבור לב, והפסיק לענות לה להודעות. כשהם שניהם נקראים לדגל השושבינים, וזואי פוחדת ומתרגשת לפגוש אותו ועל הדרך גם מלהקת לעצמה בן זוג מזויף לחתונה - אנחנו מבינים במהרה שכמו הסדרה, גם הסרט יעסוק כולו בשאלת הזוגיות של השניים, לצד סוגיית ההגשמה המקצועית של זואי. אבל לפחות הפעם במקום טלפוני הטק-מייט האיקוניים המתקפלים של הסדרה, יש להם סמארטפוני טק-מייט שקופים. אה וגם יש מכונית אוטונומית אדומה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "זואי 102"
מתוך "זואי 102"
15 שנה חיכינו בשביל טיפול שטחי? מתוך "זואי 102"
(צילום: פרמאונט +)
15 שנה חיכינו כדי לפגוש את כוכבי הילדות שלנו מחדש ולגלות מה עלה בגורלם. אבל למעט כמה אזכורים משעשעים לפנימייה המפורסמת שבה הם הכירו ולמדו, קיבלנו במקום זה חבורה כמעט אנונימית של שחקנים שהקשר בינם לבין הילדים החינניים והאובר-מתלהבים שהכרנו אז - מקרי בהחלט. כמעט כל הדמויות זוכות לטיפול שטחי בלבד ולעיתים מעליב. מייקל הופך מהדמות הקורעת שסיפקה לנו את מיטב עלילות המשנה לקוריוז חד-גוני, סטייסי הילדה החמודה עם לקות הדיבור היא כמובן עכשיו הבעלים הגאה של פודקאסט תעלומות רצח, ולוגן ה"באד-בוי" העשיר מתגלה כבריידזילה נטולת מאפייני אופי אחרים. וצ'ייס? טוב, גם במקור לא היה לו הרבה אופי מלבד להיות הפרנד-זון הנצחי של אחותה של בריטני.
היחידות שזוכות לחוויה סמי-עגולה הן זואי, למרות שכל ילד עם מחוגה או מכסה של צנצנת היה יכול לשרטט את המעגל הזה, וקווין. רק בשביל לראות את הדמות שהתחילה את דרכה כחנונית המוזרה ואט אט צמחה להיות בת זוגו של הילד המקובל - סוף סוף משלימה את "נקמת החנונים" הסרט הזה שווה. קווין פנסקי מתגלתה כמדענית וממציאנית-על ובדרך היא גם שוברת כמה סטריאוטיפים מגדריים. כך למשל היא מתחתנת בחתונה מפונפנת עבור לוגן, כשהיא בכלל רוצה ללבוש חלוק מעבדה לאירוע.
3 צפייה בגלריה
מתוך "זואי 102"
מתוך "זואי 102"
רק בשביל "נקמת החנונים" של קווין היה שווה. מתוך "זואי 102"
(צילום: פרמאונט +)
מעבר לזה, אי אפשר להתעלם מכמה חוסרים בקאסט. הראשונה היא ויקטוריה ג'סטיס, שגילמה את לולה, וקיבלה אזכור טקסטואלי קצר בלבד. לפי ההפקה היא נעדרה בגלל אילוצי לו"ז, אבל בואו נודה באמת, גם אם היא מהפנים היותר מוכרות שנותרו מהחבורה המקורית - שחקנית מצליחה ועסוקה במיוחד היא לא. אבל ההיעדרות הכואבת יותר היא של אלכסה ניקולס, הלוא היא ניקול, שהפכה בשנים האחרונות לאחת המתלוננת הבולטות על התנהגותו הרעילה של דן שניידר, יוצר הסדרה, שאין לו שום קרדיט בהפקה החדשה.
לפני כשנה סיפרה ניקולס, ששיחקה בסדרה כשהייתה בת 12, כי שניידר נהג לשהות בחדר ההלבשה בכל פעם שהיא מדדה את הבגדים שנבחרו עבורה לצילומים. כשעלו הדיווחים על החידוש, היא אף העלתה לרשתות בפוסט דומע וחשפה שההודעה הזאת הציפה אצלה טראומות ילדות. מעריצים רבים שיערו שהטראומה קשורה גם לדיווחים על כך שהיו לה יחסים סוערים וטעונים עם ספירס. אבל אין ספק שאי-נוכחותה מהדהדת סיפורים ששוברים את מה שהרגיש כילדותנו התמימה.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "זואי 101"
מתוך הסדרה "זואי 101"
בלטו בהעדרן. מימין לשמאל: אלכסה ניקולס, ג'יימי לין ספירס וויקטוריה ג'סטיס. מתוך הסדרה "זואי 101"
(צילום מסך מתוך "זואי 101")
היתרונות והחסרונות של הסרט טמונים ברובם בניסיון הלא-מספק לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה של העבר. מצד אחד בשביל מה התכנסנו? ואיך יכול להיות ששיר הפתיחה המופתי של הסדרה מבליח רק בקרדיטים? אבל מצד שני זה מאפשר לסרט לעמוד בפני עצמו. הוא רום-קום חמוד, לא מתאמץ מדי, עם רגעים משעשעים ומודעים לעצמם וקו עלילה צפוי כנהוג בז'אנר. לא צריך לזכור היטב מה קרה בסדרת המקור, אולי אף להפך. אז גם אם לא צפיתם בה זה סרט נחמד לערב חביב במזגן עם פופקורן ומוח כבוי.