עדכון על מצבה של סלין דיון, אשר נלחמת במחלה נוירולוגית נדירה: אחותה הבכורה של דיון, קלודט, התראיינה לאתר הקנדי 7 Jours וסיפרה על החמרה במצבה של הזמרת האגדית, שמתמודדת בשנים האחרונות עם "תסמונת האדם הנוקשה", הפוגעת ביכולותיה המוטוריות ומתאפיינת בנוקשות שרירים ועוויתות.
1 צפייה בגלריה
סלין דיון
סלין דיון
סלין דיון
(צילום: Pascal Le Segretain / Getty Images)
"היא עובדת קשה, אבל אין לה שליטה על השרירים שלה", חשפה קלודט, "מה ששובר את ליבי זה שהיא תמיד הייתה ממושמעת, היא תמיד עבדה קשה. אמא שלנו תמיד אמרה לנו: 'אתם הולכים לעשות את זה טוב, אתם הולכים לעשות את זה כמו שצריך'. וזה נכון שהחלומות שלנו ושלה.. המטרה היא לחזור לבמה. אבל באיזה אופן? אני לא יודעת".
קלודט הסבירה מדוע החזרה לבמה נראית רחוקה כרגע עבור אחותה: "מיתרי הקול הם שרירים, וגם הלב הוא שריר. זה מה שקשה לי. מכיוון שזה מקרה של אחד למיליון, המדענים לא עשו מחקר רב מאחר וזה לא משפיע על הרבה אנשים". אולם היא מסרבת להרים ידיים: "ישנם אנשים שמאבדים תקווה, מכיוון שזו מחלה שלא ממש ידועה", אמרה, וסיפרה כמה מסרים של עידוד ואהבה מקבלת סלין דרך פניות לארגון הצדקה המשפחתי, Maman Dion: "אם רק הייתם יודעים כמה שיחות טלפון מקבל הארגון בנוגע לסלין! אנשים אומרים לנו שהם אוהבים אותה ומתפללים עבורה. היא מקבלת כל כך הרבה מסרים, מתנות וצלבים מבורכים".
באוגוסט נחשפו פרטים בנוגע למצבה של דיון כשקלודט התראיינה, וסיפרה כי "אנחנו לא מוצאים תרופה כלשהי שעובדת, אבל התקווה היא חשובה", ועוד חשפה כי אחת מ-14 האחים והאחיות לבית דיון עברה לגור עימה על מנת לטפל בה.
בדצמבר 2022 חשפה דיון לראשונה את דבר מחלתה בסרטון שפרסמה. "כמו שאתם יודעים תמיד נהגתי כספר פתוח, ולא הייתי מוכנה לדבר על זה לפני כן, אבל עכשיו אני מוכנה", אמרה דיון, "התמודדתי עם בעיות בריאותיות מזה זמן רב, והיה קשה עבורי להתמודד עם האתגרים האלה, ולדבר על כל מה שעברתי.
"לאחרונה אובחנתי עם בעיה נוירולוגית נדירה מאוד שנקראת תסמונת סטיף-פרסון, שפוגעת בכאדם אחד מתוך מיליון אנשים". עם גילוי דבר המחלה, ביטלה דיון סיבוב הופעות עולמי שתכננה, שבמסגרתו אף הייתה אמורה להופיע בישראל.