שבעה מיליון דולר עלתה השנה חצי דקת פרסומת במהלך שידור הסופרבול, שבמהלכו גברו הקנזס סיטי צ'יפס על סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, מול עשרות אלפי ברי המזל באצטדיון בלאס וגאס, בהם גם טיילור סוויפט והפמליה שלה, וכמובן - עשרות מיליוני הצופים בטלוויזיה. שבעה מיליון דולר שאפילו עבור אולפני הוליווד הם סכום יקר מדי, ששנה אחר שנה נוהגים לקדם את סרטיהם באמצעות טריילרים חדשים שמשולבים במשדר. ועדיין, בלי קידום מכירות ובלי יחסי ציבור - תעשיית הקולנוע המסחרי לא תוכל להתקיים, ולכן חלק מהסרטים הגדולים של השנה זכו לחשיפה טלוויזיונית קצרצרה, שלרוב כיוונה את הצופים לטריילרים המלאים שהושקו במקביל ברשת. וכך - מ"דדפול 3" המדובר מבית מארוול, דרך המחזמר המצופה "וויקד" בכיכובה של אריאנה גרנדה, ועד לחידוש (המחודש) של סדרת "כוכב הקופים" - הקהל העצום זכה להצצה ראשונית בארצות הברית, וכעת גם בישראל.
1 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך הטריילרים "וויקד", Deadpool & Wolverin)

דדפול ו-וולברין

יתכן ש"דדפול 3" (באנגלית - Deadpool & Wolverine) הוא הסרט החשוב ביותר של 2024, טענה מוזרה למראה בהתחשב בכך שמדובר בסך הכול בקומדיית אקשן שממש לא לוקחת את עצמה ברצינות. אבל נוכח המשבר שעובר על מארוול בימים אלה, הסרט השלישי בטרילוגיה שמוקדשת לדמות גיבור-העל השובב עשוי להחזיר עטרה ליושנה ולחלץ את האולפנים ואת הז'אנר ככלל מהשפל הנוכחי. לפי הטריילר שהושק לרגל הסופרבול, סיכויי ההצלחה לא רעים בכלל - זאת בזכות הפה הגדול ונטול הרסן של הדמות הראשית, האלימות המדממת, הבדיחות הגסות וההומור העצמי, שמכוון פנימה גם לעבר הבוסים במארוול והבוסים של הבוסים בתאגיד הבידור דיסני, שבימים כתיקונם פונה לכל המשפחה. וכמובן שיש גם את ראיין ריינולדס שמרעיף תועפות כריזמה וקסם אישי על הדמות שלו. יו ג'קמן יצטרף אליו כוולברין, וגם ג'ניפר גארנר כאן כאלקטרה - נוסטלגיה מענגת בפיתוח עדכני שמסמנת על מיזוג עתידי של עולם האקס-מן עם הייקום של הנוקמים.
הטריילר נפתח במסיבת יום הולדת של ווייד ווילסון המצולק, הלא הוא דדפול, כשהוא בחיק החברים שליקט במהלך שני הסרטים הקודמים, "דדפול" (2016) ו"דדפול 2" (2018). ארוסתו ונסה, קולוסוס, נגאסוניק טינאייג' וורהד, יוקיו ופיטר פה בשביל לחגוג, אבל במעמד מרגש זה הוא נחטף ומוצא את עצמו במעין אודישן שמציג בפניו מתיו מקפדיין (טום וומבסגנס מ"יורשים", בשבילכם). אם יעמוד בו, הוא עשוי לשנות את היקום הקולנועי של מארוול ולהיות לא פחות מהמשיח של האולפנים. ריינולדס והבמאי שון לוי משתעשעים על חשבון הנהלת מארוול בקומדיית אקשן צינית שמודעת לעצמה, תוסיפו לכך את האיחוד עם וולברין עם פאות הלחיים והשרירים, והציפיות לשילוב אפשרי עם הדור הבא של הנוקמים - ויש פה מתכון מבטיח במיוחד ללהיט קומי אדיר, שונה כל כך מהמפגש הקודם של שני הגיבורים והשחקנים שמאחוריהם ב"אקס-מן המקור: וולברין" מ-2009 המרצין והמכביד.

The Fall Guy

מראיין ריינולדס לראיין גוסלינג, שמתכונן בימים אלה לטקס אוסקר שממנו הוא עשוי לצאת עם פסלון כשחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו ב"ברבי". עם קן מאחוריו, הכוכב ההוליוודי כבר צופה קדימה לתפקידו הבא בסרט האקשן The Fall Guy. בעיבוד הקולנועי לסדרת הטלוויזיה המצליחה מהאייטיז, דמות הפעלולן השובב קולט סטיברס (שגילם בזמנו לי מייג'ורס) עוברת לרשות גוסלינג, שמשתף פעולה עם אמילי בלאנט, גם היא מועמדת כמוהו לאוסקר כשחקנית משנה על הופעתה ב"אופנהיימר". נדמה שהשידוך המסקרן הזה לא יביא לשניהם פרסים, אבל סך הכול ניכר שנחמד להם לחלוק יחד את המסך.
התוצאה המסתמנת היא קומדיית פעולה נמרצת ומטורללת בבימויו של דיוויד ליץ', שמערבלת מוטיבים משלל ז'אנרים - מעין קלחת פוסט-מודרנית פרועה שיהיה קשה לגבש ממנה עלילה הגיונית, אבל קל לחלץ לא מעט בדיחות משעשעות וגם סצנות שכוללות את גוסלינג בלי בגדים (כך לפחות מבטיח הטריילר). גם פה יש לא מעט נקודות דמיון ל"דדפול 3" בגלל הדמות הראשית המסוקסת והממש לא-רצינית, וגם בגלל הבדיחות פנימיות ודאחקות על חשבון הוליווד. בסרט, שיוקרן בבכורה בחודש הבא בפסטיבל SXSW באוסטין, מופיעים גם אארון טיילור-ג'ונסון, תרזה פאלמר, סטפני הסו וגם לי מייג'ורס בן ה-84, כשהוא לבוש מכף רגל ועד ראש, נקווה לפחות.

IF

מראיין גוסלינג חזרה לראיין ריינולדס. בלאנט בת המזל זוכה לשתף פעולה גם איתו תחת עינו הפקוחה של בעלה ג'ון קרסינסקי, שביים את הקומדיה IF, הפונה לילדים לשם שינוי. בהפקה הזו שמשלבת לייב-אקשן עם אנימציה, הגיבורה היא נערה צעירה (קיילי פלמינג) שחווה תקופה לא פשוטה מבחינה חברתית ובמקום לתקשר עם בני האנוש סביבה, יוצרת קשר עם החברים הדמיוניים שלהם. הטריילר הושק כבר לפני חודש, אולם אולפני פרמאונט ניצלו את שידור הסופרבול (בחברת-האחות, רשת CBS) כדי לשלב בו סרטון מאחורי הקלעים שנפתח באינטראקציה שטותניקית בין ריינולדס לרנדל פארק, שמזדהה כקרסינסקי לתדהמתו של הראשון. איכשהו פארק עצמו לא נכלל בצוות השחקנים, שכולל את כל המי ומי של הוליווד ובהם סטיב קארל, סם רוקוול, פיבי וולר-ברידג', אקוופינה, ריצ'רד ג'נקינס, לואיס גוסט ג'וניור, ג'ון סטיוארט, מאיה רודולף ומאט דיימון.

Quiet Place: Day One

הפאוור-קאפל קרסינסקי ובלאנט אחראים גם לפרנצ'ייז האימה "מקום שקט", שהשיקו כיוצרים ושחקנים ב-2016. בסרט השלישי, Quiet Place: Day One, הם לוקחים צעד אחורה ומאפשרים לבמאי מייקל סרנוסקי להוביל את הפריקוול שחוזר ליום שבו פלשו לכדור הארץ החייזרים העיוורים והקטלניים במיוחד, שמאיימים להכחיד את האנושות. לופיטה ניונגו מנסה לשרוד מול המפלצות כשלצדה דז'ון הונסו ואלכס וולף.

Wicked

העיבוד למחזמר "וויקד" מאת וויני הולצמן, שזכה להצליחה אדירה בברודוויי ועכשיו הגיע למסך הגדול בבימויו של ג'ון מ. צ'ו, מתאים יותר לקהל הצעיר, כשהוא מהווה סוג של פריקוול לעלילת "הקוסם מארץ עוץ". הכוכבות סינתיה אריבו ואריאנה גרנדה מגלמות בהתאמה את המכשפות הצעירות אלפבה וגלינדה, שמגיעות אל העיר הגדולה - כלומר עוץ. מערכת היחסים בין השתיים מגשרת על ההבדלים הניכרים ביניהן בתכונות האופי, במוצאן (אלפבה מהמערב, בעוד גלינדה מהצפון) וגם בהופעתן (אלפבה ירוקת העור בגילומה של אריבו השחורה וגלינדה הלבנה), אבל יחדיו הן מתייצבות בשם העוצמה הנשית מול הקוסם מארץ עוץ, בגילומו של ג'ף גולדבלום. צוות השחקנים כולל גם את זוכת האוסקר מישל יאו, אולם השחקנית הבולטת מכולן היא כנראה הסביבה הצבעונית שנוצרה ב-CGI כדי להמחיש את הארץ האגדית.

ממלכת כוכב הקופים

פרנצ'ייז המדע הבדיוני המוערך והאפל "כוכב הקופים" שייסד מאט ריבס, כחידוש של הפרנצ'ייז הקלאסי פורץ הדרך משנות ה-60, זוכה לחידוש נוסף בדרך לשלב הבא, בהובלתו של הבמאי ווס בול. בסדרה הקודמת גילינו את נסיבות מרד הקופים באדם, שהביא לשינוי קיצוני בברירה הטבעית והובילו את השימפנזים, הגורילות והאורנג-אוטנגים לשלטון. עכשיו הגיעה העת להתרשם איך שימפנזים, גורילות ואורנג-אוטנגים מתקוטטים, רבים ונלחמים על ההנהגה מתוך תאווה לכוח - ממש כמו קודמיהם בני האדם, שנשארו בשטח כחיות פרא אבל הותירו מאחוריהם ספרות וחוכמה וטכנולוגיה שקוסמת לשימפנזים, ופחות לגורילות שרק רוצות להמשיך בשלהן. בלי כוכבים גדולים, אבל עם תלות בטכנולוגיית מושן-קפצ'ר, הסרט החדש מבקש לסגור מעגל עם הסדרה המקורית.

טוויסטרז

כמעט שלושה עשורים אחרי יציאת הקלאסיקה ההוליוודית "טוויסטר" - שבמהלכה ביל פקסטון ופיליפ סימור הופמן המנוחים והלן האנט (שתחיה) רדפו אחרי סערות טורנדו - מגיעה דרמת האקשן Twisters, שמלווה את ההרפתקנים חפצי האדרנלין הללו, שנהנים מתיעוד המערבולות האוויריות הפתאומיות הללו שנוטות לחרב כל מה שעומד בדרכן. הבמאי שהופקד על הסרט הוא לי אייזק צ'אנג ("מינארי"), ולרשותו עומדים השחקנים גלן פאוול, דייזי אדגר ג'ונס וקירנן שיפקה. הקולנוענים השתנו וגם הכוכבים, אבל תופעת הטבע המאיימת הזאת ממשיכה לפקוד את ארצות הברית שנה אחר שנה, והיא מפחידה ומסוכנת במציאות - ועוד יותר מכך על המסך.

בפעם הרביעית - המיניונים וקונג פו פנדה

בגרסת הילדים, האולפנים השתמשו בחשיפה האדירה של הסופרבול כדי להשיק את הטריילרים של הסרטים החדשים בשני הפרנצ'ייז השונים בקטגוריית האנימציה, שזוכים להצלחה מתמשכת בזכות הצופים הצעירים, ומושכים לבתי הקולנוע גם את הוריהם בלית ברירה. אז הציפייה לטריילר של "הקול בראש 2" לא התממשה בסופרבול, אבל הזאטוטים חובבי המיניונים קיבלו חצי דקה של הטרלול הרגיל, בדמות טריילר ל"גנוב על הירח 4", אלא שהפעם לא בטוח שהם עצמם יצליחו להכיל אותו, בגלל הנגיעה שלו בבינה מלאכותית. כך או כך, אפשר להמר שהיצורים הצהובים ימשיכו עם הג'יבריש השטותניקי שלהם, כולל אופציה לסרטוני טיקטוק.
גם מעריצי "קונג פו פנדה" יזכו לסרט רביעי בסדרה, והטיזר הקצר חושף אויבים חדשים: ארנבונים תמימים למראה אבל נבזיים במיוחד. התמונה הגדולה טיפה יותר מורכבת, כשפו - בגרסת הגורו הרוחני הבוגרת שלו - נדרש להתמודד עם מכשף שזומם לכנס מחדש את כל הנבלים שניצח בעבר. ג'ק בלאק חוזר לדובב את דוב הפנדה האהוב לצד אקוופינה, וגם הכוכבים הוותיקים דסטין הופמן, בראיין קרנסטון, ויולה דיוויס ואיאן מקשיין מצטרפים אליו, ומוכיחים שאין גיל להשתעשעות ילדותית מאחורי המיקרופון (במיוחד כשמשלמים לא מעט על זה).

Monkey Man

אפשר לקוות שילדים לא התפתו לצפות בטיזר הקצר של Monkey Man, שגם הוא סרט אומנויות לחימה - אבל אלים במיוחד ולמבוגרים בלבד. במקום דוב פנדה יש לנו את דוב פאטל שביים ומככב בדמות גיבור דמוי-ג'ון וויק, וכמוהו יוצא להילחם בארגוני פשע חסרי רחמים בהודו. פאטל מרשים בתפקיד לא אופייני, שנוצר בהשראת האגדה המקומית על איש הקוף המגונן על הציבור. כמו The Fall Guy והרימייק ל"שומר הברים" של דאג לימן בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול כלוחם בזירה, גם סרט האקשן הזה יוקרן בבכורה בפסטיבל SXSW באוסטין בחודש הבא.
פורסם לראשונה: 09:13, 12.02.24