שחררו את פינק: שמה של ענבר הימן הפך ב-24 השעות האחרונות למוכר בכל בית ישראלי. הימן הינה אחת מבין השבויים בעזה, זו שבעל הדירה שלה דרש שמשפחתה תשלם את חלקה בשכירות החודשית של דירתה בחיפה - למרות שהיא בידי החמאס. סיפור שלאחר פרסומו רבים וטובים והציעו את עזרתם בנושא למשפחתה.
3 צפייה בגלריה
ענבר הימן, נעדרת
ענבר הימן, נעדרת
ענבר הימן
אלא שבשעות האחרונות מתנהל בארץ ובעולם קמפיין נוסף שקשור בענבר ונושא את שמה השני והפחות מוכר עד כה pink? שם זה הוא שמה המסחרי של ענבר כ"רייטרית", אומנית גרפיטי שפעלה בארץ ובעולם בשנים האחרונות עם החתימה המוכרת הנושאת את שמה. חתימה שלפי מקורביה קשורה לצבע האהוב עליה - ורוד וקעקוע שיש על רגלה של סימן שאלה.
מאז חטיפתה במסיבה ברעים אומני גרפיטי מקומיים ובינלאומיים יוצאים החוצה ומציירים על קירות שונים את המשפט free pink במטרה להעלות את המודעות למצבה ולהביא לשחרורה.
3 צפייה בגלריה
מרססים גרפיטי עם כינויה של ענבר הימן, Pink
מרססים גרפיטי עם כינויה של ענבר הימן, Pink
מרססים גרפיטי עם כינויה של ענבר הימן, Pink
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של pushtak_1)
אמן הגרפיטי האמריקני ג'ייסון ריבוק אף פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה שלה וכתב: "חבריי לעולם הגרפיטי, אנחנו תמיד עוזרים האחד לשני, עבורי, עבור ענבר שמוחזקת בידי חמאס ומחכה שנפעל, בואו נתעלה מעל דת, גזע ומין. שתפו סטורי באינסטגרם שלכם עליה ובתקווה נחזיר אותה - רייטרית כמוני וכמוכם - חזרה לקהילה שלנו".
3 צפייה בגלריה
מרססים גרפיטי עם כינויה של ענבר הימן, Pink
מרססים גרפיטי עם כינויה של ענבר הימן, Pink
"שתפו סטורי באינסטגרם שלכם עליה ובתקווה נחזיר אותה"
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של _revok_)
כך גם כאן בישראל, רייטרים יצאו למקומות שונים וציירו עבור שחרורה את שמה. חלקם עשו זאת תחת מתקפת טילים, אחרים רק כאות הזדהות כתבו free pink?. חברה הטוב ושותפה ליצירות, דקל אושפיז (26) מירושלים, אמר היום ל-ynet כי הוא מקווה שענבר תשוב בחזרה ארצה בקרוב והשניים שוב יציירו יחדיו. "נפגשנו בצבא והחיבור היה מיידי, היא קרן אור, חלוצת הנשים בעולם הזה בארץ ואולי הבודדה בעולם מאוד גברי. היא זו שדחפה אותי לצייר על קירות. היא ציירה לראשונה אחרי הצבא בטיול בהודו ומאז טיילנו בארץ וציירנו כשהיא חותמת תמיד.
"ענבר עיצבה, מעצבת ובעתיד תעצב את חיי בכל יום ביצירתיות שלה שמכאיבה לפעמים ובגלל זה כל סצנת הרייטרים בארץ כעת מגויסת עבורה. בשנים האחרונות היא שמרה על פרופיל נמוך ולא חתמה על ציורים שלה, אבל מאז שהתחיל האירוע כל אנשי הסצנה מדברים עליה, על הציורים שלה והם מפרסמים את סיפורה ברחבי העולם. אנשים יוצאים תחת אזעקות לצייר למען שחרורה. גם כאלו שכלל לא הכירו אותה. זה נותן תקווה שאם כל כך הרבה אנשים רוצים אותה בבית היא תשוב. אנחנו לא מוותרים על ענבר כחברה וכאמנית".
כמי שמכיר אותה, הוא אומר שייתכן שימיה כעת קשים בשבי החמאס, אך הוא בטוח שהיא גם זו שמשרה אופטימיות על יתר השבועיים שבסביבתה. "יש רבים שמחכים לשמוע מה עלה בגורל אהובם ואני בטוח שאם היא איתם היא מצחיקה אותם ושומרת על האופטימיות ביניהם, מחזקת אותם. ככה היא תמיד. ענבר היא לא אחת שיושבת ונכנעת, גם כשקשה היא מתאפסת מהר ומאפסת אחרים. אני עוד בטוח שנצייר יחדיו".
בנצי ברופמן אמן גרפיטי וצייר קירות שמוכר בארץ ובלונדון, אשר גם השתתף במסיבה ברעים אך עזב יממה לפני הטבח, נרתם גם הוא למאבק. בשעות אלו הוא מצייר פורטרט שלה בשחור לבן ורקע ירוק בשל התקווה לשחרורה. את הציור הוא מכין על קנבס גדול כשהרעיון לנייד אותו ולהניח אותו באמצע הרחוב. "זה צבע שמזוהה איתה כאוהדת מכבי חיפה, ולכן חשבתי שזה הכי נכון וכמובן אעשה מחווה לה עם הרישום free pink עם סימן קריאה.
"לא הכרתי אותה וכשאתמול פנו אליי ושלחו לי תמונות של עבודות שלה ישר זיהיתי אותן. כל אזרחי ישראל כרגע במילואים, כל אחד עושה מה שהוא יכול לתת בתחום שלו ואני הצטרפתי לפלוגה שהמטרה שלה היא להחזיר את ענבר ואין כמו לתת מעצמי משהו שענבר עושה".