עשירי הוליווד ובכירי תעשיית הבידור משתמשים בכוחם וממונם כדי להתחסן בהקדם האפשרי, למרות שבשלב זה, מדינת קליפורניה מגבילה את מתן החיסונים לגילאי 65 ומעלה. כך מדווחים היום (ג') כלי תקשורת בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב לוס אנג'לס הוליווד נגיף קורונה
ארה"ב לוס אנג'לס הוליווד נגיף קורונה
גם הוליווד לא חסינה. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)
"הציעו לנו שוחד", סיפר ד"ר רוברט הויזנגה, רופא מבברלי הילס, למגזין "וראייטי". "ראינו אנשים שטסים לכל יעד אפשרי, ראינו אנשים שמנסים להשתלב באופן ארעי במקצועות הבריאות או בתי אבות, כדי שהם יוכלו לעמוד בקריטריונים לקבלת חיסון מוקדם... הם נלחמים על חייהם. קשה להאשים אותם על כך שהם חסרי מעצורים. המדינה והממשלה בנו מערכת מזעזעת".
בעוד ישראל מובילה את העולם בהתחסנות נגד נגיף הקורונה, בארצות הברית בת 331 מיליון התושבים, חלוקת החיסונים מתעכבת, מתארכת ונתקלת בשלל מכשולים בירוקרטיים וכאלה שנובעים מקנה המידה האדיר של מבצע החיסונים הארצי. נכון לאמצע ינואר, בקליפורניה, שבה מתגוררים קרוב ל-40 מיליון איש, ניתנו רק 2,716 חיסונים על כל 100 אלף אזרחים. עד כה מתו כתוצאה מנגיף הקורונה יותר מ-430 אלף איש בארצות הברית והתגלו כמעט 26 מיליון מקרי הדבקה.
2 צפייה בגלריה
גם הוא חוסן - אבל בזכות. ארנולד שוורצנגר
גם הוא חוסן - אבל בזכות. ארנולד שוורצנגר
גם הוא חוסן - אבל בזכות. ארנולד שוורצנגר
(AP)
לאור המצב, המתחסנים ה"פיראטיים", אלו המשתמשים בממונם ובהשפעתם כדי להשיג חיסון מוקדם, הולכים ומתרבים. התקשורת האמריקנית כבר מצאה להם כינוי - Concierge Patients (על שם הקונסיירז', השוער שמטפל בענייניהם של דיירי מלונות ובתים משותפים). "לגמרי הולך להיות שוק שחור", אמר ד"ר ארתור קפלן, המתמחה בביו-אתיקה, לאתר העיתונות הרפואית "סטייטניוז". גם אצלנו, כזכור, התחוללה שערורייה כאשר התברר כי יש מי שעושה מאמצים להתחסן לפני הציבור הרחב.
בינתיים, בשל האווירה הציבורית המתוחה, השמות הגדולים שדווקא כן עומדים בקריטריונים מבחינת גילם ומצליחים להתחסן, מבהירים ברשתות החברתיות שהם אכן זכאים לו. ארנולד שוורצנגר בן ה-73, למשל, העלה לטוויטר סרטון שבו הוא נראה מתחסן כשהוא ברכבו.
הקומיקאי האגדי סטיב מרטין, מצידו, טרח להבהיר מדוע קיבל את החיסון נגד הקורונה בציוץ משלו: "חדשות טובות: הרגע חוסנתי! חדשות רעות: קיבלתי את זה כי אני בן 75".