סרטון הזוועות, שאורכו יותר מ-40 דקות ושבו מתועדים מחבלי חמאס המתועבים מבצעים זוועות בתושבי עוטף עזה, ישודר בפני כמה מהאנשים הבכירים בהוליווד באירוע שינחה הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב ("סקין", "גולדה"). "גל גדות ובעלה, ירון ורסנו, סייעו לדבר הזה לקרות", אמרו גורמים בסביבתה של השחקנית הישראלית.
4 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
גורמים בדובר צה"ל אמרו כי הם מכירים את הנושא, אולם לא יודעים עדיין מתי זה יקרה - ומי יצפה בו. עם זאת, הוסיפו הגורמים כי הדבר אמור להתקיים בקרוב בלוס אנג'לס ובניו יורק.
4 צפייה בגלריה
ההזמנה להקרנת סרט הזוועות של חמאס בהוליווד
ההזמנה להקרנת סרט הזוועות של חמאס בהוליווד
ההזמנה להקרנת הסרט
"היוזמה התחילה בידי שתי נשים נחושות וחזקות - שרה גרינברג, שעשתה את החיבור עם צה"ל, ואשת יחסי הציבור מליסה צוקרמן, שדחפה את האירוע לקרות", מספר נתיב, שגם ינאם בפתיחת ההקרנה. "אני הומניסט, הכי שמאלני, בעד פתרון שתי מדינות לשני עמים, יש לי חברים פלסטינים. אבל כשראיתי את המראות הנוראיים של ה-7 באוקטובר - זה החזיר אותי לסבא שלי, שאמר שבתקופת השואה העולם עמד מנגד ולא עשה שם דבר כשהיהודים נשלחו לתאי הגזים. הוא גם אמר לי, 'אני הכי כועס על הפולנים שהם ראו את המשפחה שלנו נשלחת לאושוויץ ולא אמרו כלום, נופפו לנו לשלום'. כקולנוען, אני נשבעתי שהמראות האלה מה-7 באוקטובר לא יישכחו ושהעולם יראה אותן. כי עכשיו מתחילה ההכחשה - זה זיוף, זה לא זיוף. לא אתן לזה לקרות במשמרת שלי. אלחם על התודעה של מה שקרה בשואה ומה שקרה ב-7 באוקטובר. אי אפשר לעבור על זה בשתיקה".
4 צפייה בגלריה
גיא נתיב
גיא נתיב
גיא נתיב
(צילום: רויטרס)
עוד נתיב סיפר כי ההקרנה מיועדת לא רק לכוכבים הוליוודיים, אלא גם ליוצרים - דוקומנטריסטים זוכי אוסקר, במאים, מפיקים. "אנשים שיש להם עשייה קולנועית מאחוריהם, כדי שנוכל להראות להם את המסמך המטורף הזה, שמזכיר סרטים שנוצרו על השואה", הסביר. בשלב זה תתקיים הקרנה אחת ל-120 צופים, אולם במידה שתירשם היענות - ישנה אפשרות שתתקיים הקרנה נוספת. כמו כן, בהתאם להנחיות - לא יאושרו צילומים או הכנסת טלפונים להקרנה.
הסרט המדובר כולל תיעודים קשים מאוד לצפייה, ומאות כתבים זרים כבר צפו בו. אחד מהם, הסופר והעיתונאי הבריטי דאגלס מאריי, שהציג עמדה פרו-ישראלית מתחילת הלחימה, כתב אחרי הצפייה בו כי ברגע שראה מחבל חמאס מבצע זוועות בצעיר ישראלי בעודו קורא "אללה וואכבר", הוא חשב שאולי לא יסבול יותר קריאות דומות של זה בבריטניה.
4 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי
קיבוץ בארי
ההרס בקיבוץ בארי לאחר חדירת המחבלים
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
בסרט המדובר צפו גם עיתונאים ישראלים וגם חברי כנסת, שחלקם נטשו את הצפייה באמצע נסערים, תוך שהם ממררים בבכי. כמו כן, אתמול (ו') קיים שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הקרנה מיוחדת של הסרט לשגרירים ודיפלומטים בכירים. "נמשיך להציג את הזוועות שביצע הארגון הנאצי חמאס באזרחים חפים מפשע - באו"ם, לשגרירים, לדיפלומטים בכירים ולכל מקבל החלטות או בעל השפעה, כדי להראות ולהזכיר לעולם שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור שמטרתו השמדת ישראל", אמר ארדן. "הזוועות ותאוות הרצח בסרטון ממחישות זאת בצורה החזקה ביותר, ולכן ישראל לא תעצור ולא תהיה הפסקת אש עד שנעמוד ביעדים שהצבנו - ריסוק החמאס והשבת החטופים לביתם".