בסרט החכם והבלתי מתיישן, "המופע של טרומן", העולם שבו חי הגיבור הוא למעשה אולפן טלוויזיה ענק וטרומן, שאותו מגלם ג'ים קארי, מצולם מסביב לשעון מבלי שהוא מודע להיותו כוכב ריאליטי ענק. טרומן הוא כמובן רק קולב שנועד לייצר הכנסות, בין היתר באמצעות תוכן שיווקי. כל מה שמקיף אותו - ריהוט, מוצרי מזון, כל מוצר שאפשר לצרוך - ניתן לרכישה באתר התוכנית. ולנושא אחר לגמרי, לפני קצת יותר מעשור הקימה הכוכבת ההוליוודית, גווינת' פאלטרו, את אימפריית Goop, להלן אתר עם אג'נדה כללית החותרת לחיים טובים יותר. GOOP החל כעלון לייף סטייל והתפתח לכדי חברת ענק שמגלגלת מאות מיליוני דולרים בשנה, באמצעות מכירת מוצרים מופרכים יותר או פחות במחירים שערוריתיים. השערוריות לא נעצרו בתג המחיר - במהלך השנים נקשרו במותג טענות ותביעות על שיווק כוזב והבטחות שקריות וחסרות ביסוס, שהוצמדו למוצרים שלעתים אף הוכחו כמסכני בריאות, כמו אידוי ואגינלי או חוקן קפה לשימוש עצמי.
בשנה שעברה מצאה פאלטרו קרקע נוספת לטובת ההתפשטות הקולוניאלית של המותג שלה. נטפליקס תאבת הסלבס העניקה לה סדרת דוקו בשם The Goop Lab, במסגרתה התנסה צוות החברה בשלל טיפולים אנרגטיים. "המעבדה של גופ" סיפקה תוכן מעליב למדי אפילו עבור אנשים (כמוני) שמחבבים את הז'אנר ונוטים לזהות את עצמם עם העולם הרוחני. בין כל פרקי הקלישאה המבולבלים של הסדרה ההיא בלט לטובה פרק על המיניות הנשית, שהודות לאנשי המקצוע הנכונים הצליח לייצר תובנות מסקרנות ומעניינות.
שנה עברה ופאלטרו, מלאת כוונות טובות, חזרה לנטפליקס על מנת לחלוב את הפרה עם סדרה חדשה ששמה מאכלס, כמובן, את שם המותג שלה -"סקס, אהבה ו-Goop", שהוקדשה כולה למיניות, בעיקר נשית. הבשורות הטובות הן שפאלטרו היא אשת עסקים מוצלחת למדי, והסקת מסקנות היא כנראה חלק מהפרוצדורה העסקית שלה, מה שאומר שהפעם הקטע עם הטלוויזיה הצליח לה יותר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
גווינת' פאלטרו - הסיקה מסקנות. מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אחת המסקנות שעולות מצפייה ב"סקס, אהבה ו-Goop" היא עד כמה אנחנו לא מדברים על הדברים שאנחנו לא מפסיקים לדבר עליהם. חמושה בצוות מטפלות מיניות מצוינות משלל סוגים ובזוגות מגוונים שמוכנים להיחשף ולחשוף את חיי המין הרגשיים והפיזיים שלהם, פאלטרו מסתערת על אחד התחומים השחוקים בעדינות נחושה ובכנות. בפאנל הזוגות תוכלו למצוא בני זוג אפרו-אמריקנים צעירים שלא בטוח שיש ביניהם התאמה מינית, שני זוגות לסביות, זוג בשנות ה-60 לחייו וזוג נשוי שהמשפחה והחיים העלימו מהיחסים שלהם את המיניות. את נוכחותה ותובנותיה תורמת פאלטרו במעגל הדיבור של הזוגות עם המטפלת הבכירה, מיקיילה בוהם, ובשיחות אישיות עם בוהם כשהיא רובצת עם רגליים על הספה. ביתר הזמן הזוגות מצוותים למטפלים מיניים מסוגים שונים, החל מטיפול בטראומה (SE) וכלה בקונסטלציה משפחתית. את כולם מאפיין אלמנט עיקרי אחד: פתיחות ונכונות לחשיפה. דיבור גלוי על מיניות וניטרול עכבות ומחסומים רגשיים.
האתגר בצפייה הוא התגברות על הקישור הראשוני בין פאלטרו וקידום המכירות העצמי המעט אגרסיבי שלה - מוצרי Goop מפוזרים בנדיבות לאורך כל הפרקים - ובחינה של התוכן בעיניים אובייקטיביות. מי שיצליח לחצות את הרוביקון הזה יתוגמל, למרבה הפליאה, בנשות מקצוע שמצליחות להכניס עניין חדש בנושא שחוק ומדובר. כמובן שהדרך לתובנות רצופה בקלישאות ולפעמים הטיפולים מרגישים כאילו מישהו המחיז מדור עצות במגזין נשים ישן, אבל יש גם לא מעט פנינים, בעיקר באינפורמציה ובנקודת המבט של המטפלות והמדריכות. קל מאוד להזדהות עם האתגרים שניצבים בפני הזוגות החשופים (דימוי גוף נמוך, חוסר יכולת לתקשר רצונות, מחסומים רגשיים), שהופכים את הכול לאישי ולנוגע ללב. ככל שהאבחנות של המטפלות הן ספציפיות יותר לזוג מסוים כך התוכן יותר מדויק ופוקח עיניים, ובעיקר מעשי וניתן ליישום אפילו עבור הצופה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
3 צפייה בגלריה
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
מתוך "‫סקס, אהבה ו-goop"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בפראפרזה על "הכול מים" אפשר לומר שגם השורה התחתונה של "סקס, אהבה ו-Goop" היא "הכול רגשות". הסקס הוא רק קצה הקרחון, כמו שהחלק החיצוני של הדגדגן הוא רק קצה של איבר פנימי גדול הרבה יותר. בסופו של דבר מדובר בתקשורת רגשית, בהתגברות על בושה, עכבות רגשיות וטראומות עבר. השחרור הרגשי הוא זה שמוביל לשלב הבא של ההתעוררות המינית, ו"סקס, אהבה ו-Goop" פה כדי להעלות את הדיון בנושאים האלה לשלב הבא. אז נכון, פאלטרו, שנר בריח הוואגינה שלה עלה לה כמה מיליוני דולרים אחרי שהתפוצץ בבית של לקוח, היא אולי לא האישה שהייתם מפקידים בידיה את האורגזמות שלכם, אבל היא מצליחה לא להפריע לשיעור החינוך המיני שכדאי לכם להירשם אליו.