עדן אלנה ביצע הערב (שבת) את ההמנון ואת שירה Feker Libi על הבמה בהפגנה בקפלן בתל אביב. "זה כבוד בשבילי לייצג את העדה שלי, את רפאל [אדנה]", אמרה. צפו:
"תודה שאתם ככה איתנו, זה לא מובן מאליו וזה צריך להיות, ואני פה כדי לשלוח לכם אהבה וחיזוק", הוסיפה הזמרת. "ולכל האחים האתיופים שלי, ולמשפחה של רפאל, ובתור אחת שזכתה יותר מפעם אחת - אנחנו פאקינג ננצח!".
1 צפייה בגלריה
עדן אלנה
עדן אלנה
"אנחנו פאקינג ננצח!". עדן אלנה
(צילום: מוטי קמחי)
מוקדם יותר השבוע מפגינים חסמו את נתיבי איילון צפון במחאה על השתהות ההליכים לטענתם נגד נהגת בת 80 מנתניה, שחשודה בדריסה למוות לפני כשלושה חודשים של רפאל אדנה בן הארבע בנתניה - ונמלטה מהמקום. רכב פגע ברפאל בזמן שטייל ברחוב עם סבו בשדרות בן גוריון בנתניה. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים כעבור ארבעה ימים.
לכתבות נוספות בנושא:
בשבוע שעבר הייתה זו זוכת האירוויזיון נטע ברזילי שביצעה את ההמנון בהפגנה בקפלן. "אבא שלי ואמא שלי באים לפה כל שבת", אמרה על הבמה, "ההורים שלי חינכו אותי על אהבת הארץ וכבוד האדם וחופש הביטוי. ואין סיכוי שאני משאירה אותם לבד ומאכזבת אותם".
"עם ישראל אהוב שלי אנחנו עוברים ימים לא קלים, שני ישראלים נרצחו בחווארה ואני רוצה לשלוח אהבה למשפחות ותנחומים", פתחה אז את דבריה על הבמה. "אנחנו שומעים יום-יום על מקרה אלימות והדרה של נשים, על מקרה אלימות כנגד להט"בים, לא ייתכן שניסע אחורה, לא ייתכן שירמסו פה זכויות אדם, אני רוצה להצדיע לכם שאתם נלחמים על הדמוקרטיה היקרה הזו".
לפני שלושה שבועות, הייתה זו יהודית רביץ ששרה את ההמנון במהלך המחאה - זאת לאחר שנמנעה במשך שנים מהבמה בשל פחד קהל. אז, לפי המארגנים, הם התבקשו שלא להודיע על הופעתה של רביץ מראש, ושמרו על כך בסוד בינה לבין ארבעת מארגני המחאה.