מצמרר: אביב גפן ואחיותיו, שירה ונטאשה, שרו בטקס הלוויה של אביהם, יהונתן גפן את שיריו - "מקום לדאגה" ו"לילה טוב", מתוך ה"כבש השישה-עשר".
"המוות הוא דף ריק, האותיות נעלמות ואין שורות מסודרות כי המוות הוא דף ריק, הוא סתם דף חלק שדוהה ומצהיב ונקרע", ספד אביב גפן, שגם קרא על אביו קדיש. "יש שם הרבה אני ואתה, היו הרבה שדים שעמדו בינינו, כמו שק אגרוף. היו פסקי זמן שדיממנו בזירה, אבל אתה היית הגיבור שלי, האהבה הכי עצובה שלי. התגעגעתי אליך מהיום שנולדתי ואתגעגע אליך יום מותי". צפו בביצועים המרגשים.
בתו שירה גפן נפרדה ממנו והקריאה שני שירים מספרו שטרם ראה אור: "בחודשיים האחרונים הפגישות שלנו היו סביב ספר השירים החדש שלך. ביקשת שאערוך אותו ומיד הסכמתי. בחודש האחרון כבר לא הייתה לך סבלנות, רבתי איתך ואמרתי שיש עוד עבודה ולאן אתה ממהר. רציתי שנמשיך לשבת יחד בחצר עם החתולים, נשתה מיץ ונתקן שירים. אמרת שאתה עייף ואם מתעסקים בשירים יותר מדי הם נהרסים. הרגשתי שברגע שתושלם העבודה אתה תלך - הרי שם הספר שכתבת היה 'הייתם קהל נפלא'".
2 צפייה בגלריה
אביב גפן שר עם אחיותיו, נטאשה (מימין) ושירה, לזכר אביהם, יהונתן גפן
אביב גפן שר עם אחיותיו, נטאשה (מימין) ושירה, לזכר אביהם, יהונתן גפן
אביב גפן שר עם אחיותיו, נטאשה (מימין) ושירה, לזכר אביהם, יהונתן גפן
(צילום: נדב אבס)
"עד הסוף היית החבר הכי טוב שלי", ספדה לו בדמעות בתו הצעירה נטאשה, "וחלק ממני מחכה שתתעורר ותגיד לי 'אל תבכי נטאשינקה, זה רק חלום רע', כי אני לא יכולה להאמין שהפסדתי את החבר הכי הטוב שלי. אתה האדם הראשון שהתקשרתי אליו כדי לבכות לו, או אם הייתי צריכה מישהו שיצחיק אותי. בתקופת התבגרותי הוא ישב לידי עם דף ועט ומגזינים ישנים וצבעים, ותמיד טיפחת את הצד היצירתי שידעת שיש בתוכי, גם אם אני לא. לימדת אותי איך להיות יצירתית, לשבת בחוף הים ולהמציא סיפורים על אנשים שלא הכרנו.
2 צפייה בגלריה
יהונתן גפן
יהונתן גפן
יהונתן גפן
(צילום: ירון ברנר)
"היית רומנטיקן, תמיד היו פרחים בביתך ורקדנו שעות לצלילי נאט קינג קול וכש-Unforgetable הושמע - בכינו. היית שופע הומור, תמיד גרמת לי לצחוק והיה תמיד אושר לגרום לך לצחוק. מצאת את ההומור בכל דבר, ואתה כנראה מסתכל על כולנו עכשיו וצוחק. העברנו את רוב הזמן בצדדים השונים בעולם, אבל עדיין היית צד נוכח בחיים שלי, מישהו שדיברתי איתו כמעט כל יום. כשעברתי לכאן לפני שנה לא הייתי חושבת שזאת השנה האחרונה שלי איתך, וזאת הייתה מתנה לבלות אותה איתך כמה שהספקתי. אבא, אני אמשיך לעבור את החיים כשאני רואה את היופי וההומור בכל סיטואציה כמו שלימדת אותי. יש כל כך הרבה יותר בסיפורים שלנו שנותר לספר, ואני מבטיחה שיום אחד אספר את כל הסיפור שלנו. אני אוהבת אותך אבויה, אתה תמיד איתי כל רגע".