המאבק המשפטי בין ערוץ רשת לליאור שליין אחרי שחוזהו בוטל נמשך: ל-ynet נודע כי מגיש התוכנית "גב האומה" הגיש בקשה לעיקול נגד רשת, והערוץ אמור להשיב עד מחר.
כזכור, מגיש הטלוויזיה והקומיקאי ליאור שליין הגיש תביעה בסך 30 מיליון שקל נגד ערוץ רשת, בעקבות הורדת תוכניתו וביטול החוזה שלו. שליין, באמצעות עורך דינו יוסי עבאדי, לא הסתפק בכך והגיש, כאמור, גם בקשה להטלת עיקול כספי על רשת, ותשובת הערוץ אמורה להינתן מחר.
2 צפייה בגלריה
הגיש בקשה להטלת עיקול כספי. שליין
הגיש בקשה להטלת עיקול כספי. שליין
הגיש בקשה להטלת עיקול כספי. שליין
(צילום: ירון ברנר)
בתוך כך, רשת הציעה הצעת פשרה של יותר ממיליון שקל, אולם הצדדים עדיין לא החלו באופן רשמי בהליך הגישור, למעט שיחות שנערכות שלא באופן ישיר.
כזכור, כפי שנחשף ב-ynet לפני מספר שבועות, ערוץ רשת הודיע לשליין על ביטול החוזה שהיה אמור להימשך כמעט עד שנת 2023. בכתב התביעה שליין למעשה מאשר את חשיפת ynet כי עלות כל תוכנית 300 אלף שקלים, כשנותרו בהסכם עוד כ-100 תוכניות.
בכתב התביעה טוען שליין כי "אין בהסכם למי מהצדדים אפשרות לבטל את ההתחייבות להזמנת מלוא התוכניות שנקבעו בו, זולת במקרה אחד ויחיד: אם תחדל הנתבעת להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל. כך מורה סעיף 7 בנוסחו כפי שהוא בהסכם הראשון: 'תקופת ההסכם ופרקי התוכנית. החברה (רשת, ר"ב) מתחייבת להזמין מהמפיק 100 תוכניות ושמונה לקטים החל מיום 1.11.2017 ועד ליום 30.4.2020 במתכונת של פעם בשבוע'... החברה לא תהא רשאית לבטל התחייבות זו כלפי המפיק, אלא אם חדלה החברה להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל".
2 צפייה בגלריה
שליין
שליין
שליין
(צילום: ערוץ 10)
עוד טוען שליין כי על פי סיכום מוקדם הוחלט כי התוכנית אמורה לשוב באוקטובר 2020. כמו כן, הוא מוסיף כי "בתחילת חודש אפריל פנה מר מאיר קוטלר (מנהלו, ר"ב), בשם התובע, אל מנהל התכניות עמי גלאם, והציע כי לרגל משבר הקורונה התוכנית תחזור באופן מיידי למסך למספר פרקים. גלאם השיב כי הוא מעדיף תוכנית פחות ביקורתית ויותר מחבקת".
אם אכן בקשת העיקול תתקבל על ידי השופטת בתיק, רשת תיאלץ להפקיד סכום כספי שאותו יקבע בית המשפט, עד אשר ההחלטות בתיק תתקבל.
שני הצדדים סירבו להגיב לפרטים.