"יוניקורן", שירה החדש של נועה קירל שייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, נחשף הערב (ד') והביקורות מתחילות לזרום להן.
1 צפייה בגלריה
נועה קירל, מתוך הקליפ לשיר 'יוניקורן'
נועה קירל, מתוך הקליפ לשיר 'יוניקורן'
נועה קירל, מתוך הקליפ לשיר 'יוניקורן'
(צילום: מתוך הקליפ לשיר 'יוניקורן' , באדיבות כאן 11)
בבלוג הגדול ביותר שעוסק באירוויזיון, wiwiblogs, העלו ביקורת קצרה שהחמיאה בעיקר לתצוגה של קירל ולמסרים שלה בשיר. "חדי קרן הם יצורים מיתיים עם קרן אחת, שידועים בכוחות הקסם שלהם וביופי שלא ניתן להתחרות בו", נכתב. "והערב נועה קירל הוכיחה שגם היא חיה אלוהית כשחשפה לעולם את 'יוניקורן', השיר של ישראל לאירוויזיון 2023".
עוד נכתב בביקורת: "השיר הזה עוסק בהתמדה ובלשחרר את הכוח הפנימי שלך. כמו שנועה שרה: 'I’m gonna stand here like a unicorn, out here on my own, I got the power of a unicorn'".
בנוסף החמיאו לקירל על משחק המילים בין feminine (נשי) ובין phenomenon (תופעה): "היא בעצם אומרת שלאישה באמת יש את אותו כוח פנימי. השיר באמת מביא את עצמו בדקה האחרונה, כשנועה וזמרי הליווי שרים יחד 'יו-ני-קורן'. הביט הגבוה והקצב האימתני מושלמים לקטע ריקוד".
השיר "יוניקורן" ("חד קרן" באנגלית, ר"ב) שבחירתו פורסמה לראשונה ב-ynet, שהושמע לראשונה במהלך משדר מיוחד בכאן 11, נוצר על ידי קירל בעצמה, דורון מדלי, שהיה בין יוצרי השיר Toy שזכה באירוויזיון, הזמרת מאי ספדיה והמפיק ינון יהל.
עוד לפני חשיפת השיר קירל שמרה על מיקום טוב בטבלאות ההימורים, כשהיא התנדנדה בין המקום השישי לתשיעי. ביום חשיפת השיר נותרה הזמרת במקום השביעי, לכמה שעות עלתה למקום השישי ולבסוף סגרה שוב את הערב במקום השביעי. יש לציין כי רוב המדינות כבר חשפו את שיריהם וקירל נותרה בין האחרונות לעשות כן.