בתחילת החודש נחתה בשורה מרה על מעריצי סדרת הפולחן המיתולוגית "הצלצול הגואל": השחקן דסטין דיאמונד, הלוא הוא סקריץ', החנון של בית ספר התיכון "בייסייד", מת בבית החולים ממחלת סרטן ריאות קטלנית ומהירה, שבועיים בלבד אחרי שאושפז. מהדורות החדשות הזכירו את עברו הסוער והמפוקפק של דיאמונד, שהיה בן 44 בלכתו: מעצרים, התמכרויות, נשיאת נשק, התפרעות בציבור ואפילו קלטת סקס אותה שחרר בעצמו. דיאמונד גם הותיר אחריו ספר זיכרונות שערורייתי, אותו פרסם ב-2009, בו חשף סודות מימי "הצלצול הגואל" - כולל סיפורי סקס, סמים ומסיבות פרועות, ולא חס על חבריו לסדרה. דיאמונד טען, בין היתר, שכוכבי הסדרה נהגו לעשות אורגיות ושמריו לופז, מי שגילם את איי.סי סלייטר השרירי והחייכן, הואשם באונס אבל הצליח לחמוק מהבלגן בזכות עורכי דין ששילמו לבחורה שהאשימה אותו כ-50 אלף דולר בתור דמי שתיקה.
7 צפייה בגלריה
מריו לופז
מריו לופז
מריו לופז
(צילום: AP)
ב-2016 דיאמונד הודה שהספר שפע שקרים, ואף התנצל על פרסומו. כשהתארח בתוכנית "המופע של ד"ר אוז", הוא אמר: "אני רוצה להגיד: חברים, אני חושב שאתם פנטסטיים. לעבוד אתכם היה מהדברים האייקוניים בחיי, ואני מצטער שנוצלתי. הציבור הרחב לא יודע את זה, אבל לא כתבתי את הספר. היה לי סופר צללים ולא קיבלתי את הספר לאישור לפני שפורסם". לופז אפילו בחר להשלים עם האיש שהשמיץ אותו. כשדיאמונד מת, חלק מחבריו הספידו אותו באמצעות הרשתות החברתיות. גם לופז צייץ, העלה תמונה משותפת שלהם מהשנים האחרונות וכתב: "דסטין, אחי, אתה תחסר".
שבועות אחדים עברו מאז לכתו של דיאמונד ולופז עדיין מתקשה לעכל את המוות המהיר של עמיתו. "אני עצוב", התוודה השחקן בשיחת טלפון טרנס-אטלנטית, "היינו חברים מילדות".
מתי נפגשתם לאחרונה? "כששמעתי כשדסטין חולה ומאושפז, זה שבר את ליבי ויצרתי איתו שוב קשר. התקשרתי לבית החולים ודיברנו. רווח לי שהייתי שם כשדסטין היה צריך חבר. התפללתי שיחלים במהרה. ידעתי שמצבו קשה, אבל קיוויתי שהוא יתגבר. וכשהוא מת זה היה מאוד עצוב".
אז אני מבין שסלחת לו. "כן, אני אדם שמבליג ומשתדל לשמור על חיוביות ועל הפנים קדימה. אני לא נוטר טינה. תראה, החיים של כולנו מורכבים ולא מושלמים. מבחינתי, דסטין תמיד היה חבר ותמיד הסתדרנו אחד עם השני, אבל היו לו קשיים כמו לכל אדם אחר. בסופו של דבר אני נאמן לחברים שלי. אם יש איזשהו מסר שצריך לקחת מהסיפור של דסטין זה שהחיים קצרים ושבריריים ושאסור לקחת אותם כמובן מאליו. צריך לנסות להיות כמה שיותר חיובי ומאושר".
וללופז יש מספיק סיבות טובות להיות חיובי ומאושר. בעוד הקורונה גרמה להרבה מאנשי ומנשות תעשיית הבידור לשבות ממלאכה או לאבד את משרותיהם, הוא לא מפסיק לעבוד. את לופז תפסתי בעודו שוהה באולפני יוניברסל בהוליווד, שם הוא שוקד על הפקת פרקים חדשים של סדרת האיחוד-קאמבק של "הצלצול הגואל" (הזמינה לצפייה ב-yesVOD), בה הוא כמובן מככב.
"הצלצול הגואל" מודל 2020, שעלתה בארצות הברית כבר בנובמבר האחרון, מתרחשת בתיכון בייסייד של ימינו ומגובה בחבורה חדשה ומגוונת של טינאייג'רים. לופז הפעלתן והמבוקש לא מסתפק בכך - הוא מגיש תוכנית רדיו פופולרית, מנחה את מגזין חדשות הבידור הטלוויזיוני Access Hollywood, מצטלם לסרט חדש ו"יש עוד דברים טובים שמתבשלים לאיטם. האמת שבזמן הקורונה אני עסוק כהרגלי, מציית לפרוטוקולים החדשים בענייני בטיחות ופשוט ממשיך ליצור".
איך אתה חושב שהקורונה תשנה את השואו ביזנס? "כידוע, כל התעשייה נסגרה כתוצאה מהקורונה וגם הפכה ליקרה יותר בגלל כל תקנות הבטיחות. אבל אנחנו ממשיכים הלאה. ההצגה חייבת להימשך. בכלל, הקורונה השפיעה על החיים של כולם בכל רחבי העולם. אבל זה מה יש ועם זה ננצח".
את הגישה החיובית הזאת לחיים ירש לופז בן ה-47 ממשפכשחתו המקסיקנית החמה. הוא נולד וגדל בסן דייגו, קליפורניה ונחשף לבמה ולרחבת הריקודים בגיל צעיר. "השכונה שלנו לא הייתה הכי טובה שיש והיה סיכוי לא רע להסתבך בצרות ובשאר דברים לא טובים, אז אמא תמיד העסיקה אותי", משחזר לופז. "זו הסיבה שהייתי הילד היחיד שגם רקד, גם התאבק, גם עשה קראטה וגם שיחק בתיאטרון".
איך החברים והאנשים מסביבך הגיבו לחיבה שלך לריקוד? "האמת שהקניטו אותי הרבה בהקשר של הריקוד, בגלל שבדרך כלל הייתי הבן היחיד בקבוצה. כפיצוי גם התאגרפתי, אבל לא רציתי לפרוש מהריקוד, מאחר וזה עלה לאמא שלי כסף ולא רציתי לאכזב אותה. בסופו של דבר אני שמח שלא פרשתי - בהמשך גיליתי שנשים אוהבות גברים שיודעים איך צריך לזוז", צוחק לופז. "אז בסופו של דבר הכל הסתדר".
7 צפייה בגלריה
מריו לופז
מריו לופז
גם רקדן. מריו לופז
(צילום: AP)
בזכות הריקוד, לופז התגלה כשהיה בן 10 על ידי צייד כישרונות. וכך החלה קריירה עשירה ומגוונת. בילדותו הוא הופיע אפילו ב"בנות הזהב" האהובה. בגיל 15, לופז לוהק ל"הצלצול הגואל" (1989-1993) בה הוא גילם כאמור את איי.סי סלייטר הספורטיבי וחביב הבנות, וחייו השתנו לתמיד. "דמותו של סלייטר די מבוססת עליי", מגלה לופז. "כמוני, גם הוא היה מתאבק וספורטאי - על אף שבתסריט המקורי הוא לא היה אמור להיות כזה. בגללי הכניסו את האלמנטים האלה לדמות, ולדעתי זה דבר מגניב".
גם כש"הצלצול הגואל" הסתיימה אחרי ארבע עונות ("כשהסתיימו הצילומים שמרתי המון דברים למזכרת - חלק מהבגדים והרבה תסריטים"), אי אפשר היה להיפטר מצלילי הצלצול, בשל סדרות הבת והשידורים החוזרים. כמעט לכל מי שגדל בראשית שנות ה-90 יש פינה חמה לסדרה, שהצמיחה כוכבות כמו אליזבת ברקלי ("נערות שעשועים") וטיפני אמבר ת'יסן ("בוורלי הילס 90210"). במהלך השנים הסדרה זכתה למחוות ופארודיות, והיו כמובן מפגשי איחוד.
7 צפייה בגלריה
"הצלצול הגואל"
"הצלצול הגואל"
"הצלצול הגואל"
(יחסי ציבור)
איך אתה מסביר את ההצלחה והפולחן של "הצלצול הגואל"? "האמת שאני לא יכול להסביר. זו הייתה סדרה קטנה ששודרה בשבת בבוקר. אולי תרמה לכך העובדה שהיינו מתבגרים ששיחקו את עצמם. גם הקאסט המגוון דיבר לקהלים רחבים. כמובן שלנוסטלגיה יש תפקיד גדול".
כשאתה מסתכל היום על הסדרה הראשונה מה אתה מרגיש? "למרות שהסדרה רלוונטית לתקופה של תחילת שנות ה-90 היא עדיין מצחיקה וזה מדהים אותי באמת בכל פעם מחדש. כשאני מסתכל בה, אני רוצה לומר לסלייטר הצעיר: 'תאט את הקצב, קח את הדברים יותר בקלות ותתמקד בעבודה'. התחלתי את הסדרה בגיל 15, ובגיל הזה אתה מרגיש שאתה יכול לעשות הכל, שאתה בפסגת העולם - אבל בפועל לפעמים קשה להגיע לשם".
7 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מריו סלייטר מתוך החידוש ל"הצלצול הגואל"
(צילום מסך)
לאור המעמד של "הצלצול הגואל" לא מפתיע שבמסגרת כל האיחודים שמתרגשים עלינו לאחרונה, הגיחה סדרת האיחוד-קאמבק. "העובדה שאנחנו עושים חידוש ל'הצלצול הגואל' 30 שנה אחרי פשוט מדהימה. היה לנו מזל גדול שהקהל עכשיו קיבל את הסדרה בברכה ושזכינו לביקורות טובות. נראה שהקהל ממש אוהב אותה. יש לנו קאסט צעיר ומוכשר והפעם אני 'המבוגר האחראי' וגם המפיק, אז אני בסדר עם זה. כמובן שכיף להיפגש ולעבוד שוב עם חלק מהשחקנים של ההרכב המקורי".
לופז בעל הקסם האישי וגומת החן הכובשת הוכיח כל השנים שיש חיים אחרי "הצלצול הגואל". בחוכמתו הוא לא התמקד בתחום אחד והפגין כישרונות בשלל ענפים. בין היתר הוא התארח בסדרות מצליחות ("ניפ/טאק", למשל), ולפעמים הופיע בתפקיד עצמו. לופז גם התמחה בהנחיה, כולל "אקס פקטור" ותחרויות היופי "מיס אמריקה" ו"מיס יוניברס". ב-2006 לופז הוכיח גם ששיעורי המחול של ילדותו השתלמו - הוא וחברתו דאז קרינה סמירנוף, סיימו במקום השני בתוכנית "רוקדים עם כוכבים".
7 צפייה בגלריה
נשאר עסוק. מריו לופז וקלואי קרדשיאן ב"אקס פקטור"
נשאר עסוק. מריו לופז וקלואי קרדשיאן ב"אקס פקטור"
נשאר עסוק. מריו לופז וקלואי קרדשיאן ב"אקס פקטור"
(צילום מסך)
איך אתה מצליח לשרוד בהצלחה בשואו ביזנס? "אני פשוט עובד קשה, נשאר ממוקד, משתדל לעשות את הדבר הנכון - ולכן דברים טובים קורים לי. אני לא מפסיק לנסות ולהתקדם קדימה, כלומר, אני לא נח על זרי דפנה".
אתה מרוצה מהמצב של הקהילה הלטינית בעולם הבידור ובהוליווד כיום? האם הוא השתפר? "המצב השתפר והדברים נעים לכיוון הנכון, אבל לדעתי זהו תהליך איטי ויש עוד דרך ארוכה לפנינו. הייתי שמח לראות יותר מפיקים ותסריטאים מהקהילה הלטינית".
בפרק השמיני של "הצלצול הגואל" מהדורת 2020, הדמות שלך מדברת על הרגלי הכושר שלה ומתרברבת: "רוב האנשים לא נראים כמוני". אתה באמת נראה מדהים. מה הסוד שלך? "תודה. אני חושב שפשוט יש לי מזל וגנטיקה טובה. גם טקילה עוזרת", פורץ לופז בצחוק. "אני כמובן עושה ספורט - אגרוף, ג'יו ג'יטסו, ג'ודו וכל מיני אמנויות לחימה אחרות".
7 צפייה בגלריה
מריו לופז
מריו לופז
גנטיקה טובה. כאילו, ממש טובה. מתוך "הצלצול הגואל 2020"
(באדיבות yes)
מלבד עבודה קשה ושמירה על כושר, לופז - שמגדיר את עצמו כאיש "כיפי, נאמן ומאושר" - אוהב לראות בטלוויזיה דוקו-פשעים ולבלות עם אשתו השנייה קורטני, אותה הכיר בזמן שהופיעו יחד ב"שורת המקהלה" בברודוויי. לזוג יש שלושה ילדים - בת ושני בנים. "המשפחה שלי גורמת לי לחייך. אני אוהב להיות עם הילדים לפני שאני הולך לעבודה. לפעמים, אני מביא אותם איתי לצילומים. אגב, עם כל שלושת הילדים דחינו את גילוי מין התינוק. לקח לי קצת זמן לשכנע את אשתי לזרום על זה, אבל אז גם היא התלהבה. זה מרגש הרי, אפילו שזה או בן או בת - זה לא כאילו ייצא לך קוף. זו לא באמת הפתעה אבל אתה עדיין חווה תחושת אופוריה כזו".
7 צפייה בגלריה
מריו לופז
מריו לופז
גורמים לו לחייך. לופז, אשתו קורטני ושניים מילדיהם
(AP)
בהקשר הזה נציין שלופז, שהיה תמיד יקיר הגייז ואף הוביל מספר פעמים מצעדי גאווה במיאמי, הסתבך ב-2019 עם הקהילה הלהט"בית. אנשיה האשימו אותו בטרנספוביה אחרי שהתראיין לפודקאסט קנדי ואמר: "אני לא בן אדם שיגיד לאנשים אחרים איך לחנך את הילדים שלהם. לדעתי אם ההחלטה שלך כהורה מגיעה ממקום אוהב אתה לא יכול לטעות. יחד עם זאת, אלוהים אדירים, אם ילד בן שלוש אומר שהוא רואה את הזהות שלו בצורה מסוימת או שהוא חושב שהוא ילד או ילדה, מה שזה לא יהיה, אני חושב שכהורה מסוכן להחליט שטוב, אז תהיה בן. או בת. לא משנה. זה קצת מפחיד וצריך לחשוב על ההשלכות של זה אחר כך. בגיל הזה אתה עדיין לא יודע שום דבר על מיניות. אתה רק ילד. גיל ההתבגרות הוא השלב שבו אתה מתחיל את השיחות האלה על משברי זהות ובאמת מתחיל לצאת בהצהרות כאלה".
אחרי המתקפה שחטף, לופז מיהר להתנצל ולהתחרט, ושיגר הודעה בה אמר: "ההערות שאמרתי הגיעו ממקום של בורות והיו חסרות רגישות. אני מבין כעת יותר לעומק עד כמה הן באמת היו פוגעניות. הייתי ותמיד אהיה תומך נלהב של הקהילה הגאה ואני הולך להשתמש בהזדמנות הזו כדי ללמוד עוד על הנושא. בעתיד אדע יותר ואחשוב על דבריי".
כיאה למי שגדל במשפחה קתולית, לופז נעתר בשמחה לבקשת משרד התיירות לבקר בישראל. זה קרה ב-2018 והוא אפילו מרח בוץ על גופו בים המלח וטבל בירדן.
לופז שיגר דיווחים נלהבים למיליוני העוקבים שלו באינסטגרם. "תמיד רציתי להגיע לארץ הקודש", מכריז לופז. "ישראל הייתה יעד שתמיד היה לי ברשימה. הייתי בישראל במשך שבועיים וביקרתי בכל האתרים ההיסטוריים והתיירותיים. נראה לי שעשיתי את כל מה שישו עשה... אהבתי גם את תל אביב. כולם היו מאוד נחמדים אליי. אני מאוד אוהב את הישראלים, את האוכל וגם התרבות נפלאה בעיניי. מאוד נהניתי. אין כמו ישראל בעולם, זה מקום מדהים. אני מת על ישראל ומאוד רוצה לבוא לבקר שוב. למעשה, אני מגיע לישראל בשנה הבאה, בגלל החתונה של חבר טוב שלי - דני איי (ישראלי שהפך למפיק הוליוודי ומלך חיי הלילה בניו יורק, א"ק), והפעם אני מצפה בכיליון עיניים להראות למשפחה שלי את המדינה. אז אני מקווה שנפגש בקרוב!".