אחרי שהודיע כי יתעד עדויות של ניצולי טבח 7 באוקטובר, סטיבן ספילברג התייחס ישירות לאנטישמיות והסנטימנטים האנטי-יהודיים ההולכים ומתרבים - ולמלחמה הנמשכת בעזה.
1 צפייה בגלריה
סטיבן ספילברג
סטיבן ספילברג
סטיבן ספילברג
(צילום: EPA)
"אלו שלא זוכרים את העבר נידונו לחזור עליו", הזהיר הבמאי היהודי-אמריקני היום (ב') באירוע שנערך בלוס אנג'לס לרגל 30 שנה לקרן השואה שהקים בעקבות סרטו "רשימת שינדלר". "אני הולך ונהיה מודאג מכך שאנחנו נידונו לחזור על ההיסטוריה: שוב להצטרך להילחם על עצם זכותנו להיות יהודים".
בדבריו, קרא ספילברג בן ה-77 גם לחמלה עבור הצד השני: "אל מול הברוטליות והרדיפה, תמיד היינו אנשים חזקים ורחומים שמבינים את כוחה של אמפתיה. אנו יכולים לזעום אל מול המעשים המתועבים שבוצעו בידי הטרוריסטים של 7 באוקטובר, וגם למחות על הרג נשים וילדים תמימים בעזה".
חשיבותה של קרן השואה, טען ספילברג בנאומו, גדולה כעת משהייתה ב-1994. "היא הכרחית בעקבות האירועים הנוראיים של טבח 7 באוקטובר, היא הכרחית כדי לעצור אלימות פוליטית שנגרמת בידי דיסאינפורמציה, תיאוריות קונספירציה ובורות. היא הכרחית מפני שלעצור את עליית האנטישמיות ושנאה מכל סוג זה קריטי לבריאותה של הרפובליקה הדמוקרטית שלנו, כמו גם לעתידה של הדמוקרטיה בכל רחבי העולם המתורבת".
קרן השואה, שהקים ספילברג ב-1994, אספה במרוצת השנים מעל 56 אלף עדויות של ניצולי שואה לשימור עבור הדורות הבאים. בדצמבר 2023, חודשיים אחרי טבח 7 באוקטובר, הגיב ספילברג לראשונה בנושא, וכאמור הודיע כי קרן השואה תלקט עדויות של ניצולי הטבח: "מעולם לא דמיינתי שאצפה בכזו ברבריות נגד יהודים במהלך חיי".