לאחר שהמועמדויות לאוסקר חשפו כי מרגו רובי לא קיבלה מועמדות לפרס בקטגוריית השחקנית וגרטה גרוויג זכתה להתעלמות בקטגוריית הבימוי, כוכב "ברבי" - ראיין גוסלינג, יוצא נגד התעלמותה של האקדמיה מהשתיים, כך דיווח אמש (ג') "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
ראיין גוסלינג ומרגו רובי
ראיין גוסלינג ומרגו רובי
ראיין גוסלינג ומרגו רובי
(צילום: GettyImages)
"אני גאה להיות מועמד לצד אמנים מדהימים כל כך, ועוד בשנה שבה יצאו סרטים נהדרים", אמר. "מעולם, לא חשבתי שאגיד את זה, אבל אני גם מאוד גאה בכך שגילמתי בובת פלסטיק בשם קן. אבל אין קן בלי ברבי, ואין סרט בלי גרטה גרוויג ומרגו רובי - שתי הנשים שאחראיות יותר מכולם על הסרט הזה שעשה היסטוריה ונחגג בכל רחבי העולם".
עוד הוסיף כי "הסרט לא היה זוכה להכרה ללא הכישרון, החוצפה והגאונות שלהן. להגיד שאני מאוכזב שהן לא קיבלו מועמדות בקטגוריות שלהן זה יהיה בלשון המעטה. כנגד כל הסיכויים, עם זוג בובות חסרות נשמה ובלבוש דל, הן הצליחו להצחיק אותנו, לשבור לנו את הלב, ולעשות היסטוריה. העבודה שלהן צריכה לקבל הכרה יחד עם שאר המתמודדים הראויים".
לבסוף התייחס גוסלינג לשחקנית אמריקה פררה, ששיחקה לצידו בסרט וזכתה במועמדות לפרס כשחקנית משנה. "יחד עם זאת, אני יכול לומר שאני שמח עבור אמריקה פררה ושאר האמנים המדהימים שתרמו את כישרונותיהם כדי להפוך את הסרט הזה לכל כך פורץ דרך".
גם פררה הביעה אכזבה מהיעדרן של רובי וגרוויג בקטגוריות שלהן. "גרטה גרוויג עשתה כל מה שבמאית יכולה לעשות כדי שזה יגיע לה. היא יצרה עולם ולקחה משהו שלא היה לו ערך, והפכה אותו לתופעה גלובלית. זה מאכזב לא לראות אותה ברשימה הזו". לגבי חברתה לסרט אמרה: "מה שמרגו רובי השיגה כשחקנית הוא באמת לא ייאמן".
"ברבי", שהיה צפוי להיות מתמודד מרכזי בטקס השנה על פי הצופים והמבקרים כאחד, קטף שמונה מועמדויות בלבד, וכאמור לא זיכה את הבמאית והשחקנית הראשית במועמדויות מרכזיות. רובי זכתה במועמדות לפרס על תקן מפיקה בסרט, ואילו גרוויג קיבלה מועמדות בקטגוריית התסריט המעובד, שאותו כתבה יחד עם בעלה נואה באומבך.