ההופעות הפרובוקטיביות והיצירתיות שלה כובשות את השטיחים האדומים, יוצרים נחשבים משבצים אותה בסרטים ובסדרות שלהם, עורכות של מגזינים מובילים בוחרות בה לפאר את השערים, בית גוצ'י שמח לשתף איתה פעולה והנישואים שלה עם ג'ושוע ג'קסון, לנצח פייסי מהסדרה "דוסון קריק", מעסיקים את האתרים ומדורי הרכילות. זוהי ג'ודי טרנר-סמית' (36)– דוגמנית תמירה ועתירת נוכחות, שחקנית, מלכת סטייל, אושיית אינסטגרם, איט גירל ואייקון אופנה שמככבת ברשימות המתלבשים והמתלבשות הטובים ביותר. כך שלא מפתיע שהמעצבים ובתי האופנה שמחים להלביש אותה.
6 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר סמית'
ג'ודי טרנר סמית'
ג'ודי טרנר סמית'
(צילום: AP)
"אני אובססיבית לאופנה", הכריזה טרנר-סמית' כשנפגשנו במלון מהודר ועמוס סטייל, כיאה לה, בלידו של ונציה. "כרגע אני בתקופה נהדרת, שבה יש לי מזל גדול שישנם מעצבים שרוצים שאלבש פריטים יפיפיים. גם אני אוהבת ללבוש דגמים יפים ומרהיבים, כך שזה מסתדר. אחד האלמנטים הכיפיים בשואו-ביזנס הוא שיוצא לנו להתגנדר בבגדים זוהרים, לענוד תכשיטים שלא היינו צריכים לשלם עליהם ופשוט להפוך לנסיכה ללילה אחד. מבחינתי אופנה זו תחפושת, זו אישיות, זו דמות - והעובדה שאני יכולה לחיות את הפנטזיה הזו לילה אחר לילה מרגישה לי כמו מזל גדול. אני בדיוק הטיפוס של הבחורה שאוהבת את כל הדברים האלה ואני לא מתביישת בכך".
לכתבות נוספות במגזין טלוויזיה:
אבל הדרך לתהילה ולשטיחים האדומים של בת המהגרים מג'מייקה הייתה רצופה גם בקשיים ובתלאות. כשאני תוהה האם היא נתקלה בגזענות בהוליווד או בעולם האופנה בשל היותה שחורה, טרנר-סמית' פורצת בצחוק. "בחייך, ברור! לפני כמה ימים צפיתי בסרט ישן, Stormy Weather עם ביל רובינסון ולנה הורן. כל הקאסט שחור, אבל אין שם אף אישה שחורה. באותה תקופה היה מקובל שהגיבור יהיה שחור, אבל האישה הייתה חייבת להיות בהירה. זה מה שהוגדר אז כסוג של יופי. אם הייתה דמות של אישה שחורה, זו תמיד הייתה האומנת, דמות נעדרת מיניות.
"במשך תקופה ארוכה בתעשיית הבידור כל סוג של דמות כהה נתפסה כלא אטרקטיבית. היה לזה אפקט אדיר על רוח התקופה שחלחל הלאה. מעולם לא ראיתי מישהי שנראית כמוני ונתפסה כיפה. זה ללא ספק השפיע עליי פסיכולוגית. כל מי שהכיר אותי לאורך החיים תמיד היה אומר 'או, לג'ודי יש ביטחון עצמי גבוה'. אבל זה כן השפיע עליי, פשוט דגלתי בלשחק אותה. רק כשהתבגרתי התחלתי להרגיש נוח עם עצמי ובמי שאני. במשך תקופה ארוכה אנשים אפילו היו אומרים לי 'את ממש יפה… ביחס לבחורה עם עור כהה'".
ואיך המצב כעת? "אני חושבת שכרגע אנחנו נמצאים בדיאלוג מדהים על מה שצריך לשפר בחברה שלנו. אני שמחה שגם תעשיית הבידור שותפה לשיח הזה, ושלפחות אנחנו חלק מהדיאלוג. האם אנשים תמיד מבינים את לב העניין? האם אנחנו לפעמים מפספסים את הפואנטה? לגמרי. אבל העובדה שאנחנו ממשיכים את השיחה נותן לי תקווה. ובדיוק כמו האמנים שהגיעו לפניי, אני יודעת שהנוכחות שלי ומי שאני ומה שאני עושה יפתח את הדלת לאלה שיגיעו אחריי - אז אני נלחמת בשביל כל מה שניתן להשיג עבור עצמי ועבור אנשים שחורים אחרים. באותו האופן שייצוג בפני המצלמה חשוב, כך חשוב גם הייצוג מאחורי המצלמה. גם שם צריך להיות ייצוג. בעזרת הקריירה, הגוף והקול שלי - אני נלחמת את הקרב הזה".
6 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר סמית'
ג'ודי טרנר סמית'
"אני נלחמת בשביל כל מה שניתן להשיג עבור עצמי ועבור אנשים שחורים אחרים". ג'ודי טרנר סמית'
(צילום: AP)
ומצבה בקרב כלל לא רע. בשנה הקרובה טרנר-סמית' תככב בשתי סדרות טלוויזיה מסקרנות: Bad Monkey (אפל TV פלוס) עם וינס ווהן, שפיתח ביל לורנס, מי שחתום על הסדרה המצליחה "טד לאסו". "זו קומדיה שחורה ואני משחקת דמות שמכונה מלכת הדרקונים - סוחרת אופיום באיי הבהאמה. וזה כל מה שאספר לך. תצטרך לצפות בסדרה כדי לגלות את כל השאר". הסדרה השנייה היא The Acolyte העתידנית - זיכיון של "מלחמת הכוכבים" - שתגיע לדיסני+. "בסדרה הזאת הייתה לנו הזדמנות ייחודית לעבוד עם אישה חזקה ומדהימה – הבמאית והתסריטאית לסלי הדלנד, שיצרה אותה. בזכותה יש כאן את הדמויות הנשיות המבוגרות יותר ביקום הזה של מלחמת הכוכבים. באמת התייחסו אלינו כמו נשים מתחשבות, חזקות, מועצמות ומסובכות. זה טווח של דמויות שאנחנו לא תמיד מקבלות".
טרנר-סמית' גם תתארח בעונה הרביעית של "חינוך מיני" ותככב ב"טרון 3" עם ג'ארד לטו. ועד אז אפשר להתרשם מהכישורים שלה בסרט חדש שלא הוקרן בארץ - "דרך השקרים", הזמין ב-yesVOD. טרנר-סמית' עושה כאן תפקיד ראשי, לצידו של לא אחר מאשר בראיין קוקס מ"יורשים" המשובחת שהגיעה לאחרונה לסיומה. מדובר במותחן פוליטי, ובו טרנר-סמית' מגלמת עיתונאית חרוצה ומוכשרת, שהחלה לעבוד בעיתון נחשב בוושינגטון ונחושה לחשוף שחיתות פוליטית על רקע המאבק לנשיאות. קוקס מגלם בעל טור סמכותי ומשפיע ביותר, שלוקח אותה תחת חסותו ומשמש המנטור שלה. "יחד אנחנו מגלים קונספירציה שבה מעורב אחד המועמדים לנשיאות ארה"ב. זה מין מרדף כיפי כזה של חתול ועכבר, שבו אנחנו מנסים לפענח את המסתורין של מה שקרה באמת. זהו גם סיפור על לעמוד מול מוקדי כוח ולהתעקש על האמת, לא משנה לאיזה כיוון היא עלולה לקחת אותך. המאבק הזה כל כך רלוונטי עכשיו, בתקופה שבה אנחנו מטילים ספק בעובדות מסוימות".
6 צפייה בגלריה
מתוך "דרך השקרים"
מתוך "דרך השקרים"
"נדהמת מהעובדה שבכלל יצא לי לעבוד איתו". מתוך "דרך השקרים"
(צילום: באדיבות yes)
והשאלה המתבקשת – איך היה לעבוד עם מישהו כל כך מוכשר ומנוסה כמו בראיין קוקס? "אני נדהמת מהעובדה שבכלל יצא לי לעבוד איתו, כשאני מעריצה כל כך גדולה שלו. הוא שחקן כל כך מוכשר והיה תענוג לשתף איתו פעולה וללמוד ממנו".

ותודה לפארל

טרנר-סמית' נולדה בפיטרבורו, עיר הממוקמת צפונית ללונדון. היא היחידה במשפחתה שלא נולדה בג'מייקה. בגיל 10, הוריה התגרשו והיא היגרה עם אמא שלה, אחיה ואחותה למחצה למרילנד בארצות הברית. "אמא היא המודל חיקוי שלי. אני מרגישה בת מזל שהייתה לי אמא כזאת נהדרת ושהייתה לי כזאת ילדות. זה מה שבאמת לימד אותי איך להיות אמא בעצמי".
טרנר-סמית' למדה באוניברסיטת פיטסבורג ועבדה בבנק. למזלנו, ב-2009, חבר משותף הפגיש אותה עם המוזיקאי פארל ויליאמס, אחרי הופעה. ויליאמס שכנע אותה שעליה להיות דוגמנית ולכן עדיף שתעבור ללוס אנג'לס.
טרנר-סמית' קיבלה את ההצעה שלו. כעבור חודש, כבר עברה לבירת הסרטים, נרשמה בסוכנות "נקסט" ודגמנה לליוויס. והחלה לדגמן ולשחק. הופעתה בפרקים אחדים כסירנה בסדרה "דם אמיתי" הובילה לתפקידים נוספים וגם לכיכוב בקליפים, כולל Pillowtalk של זאין מאליק ולאחרונה ב-You Only Love Me של ריטה אורה.
6 צפייה בגלריה
מתוך "רעש לבן"
מתוך "רעש לבן"
"אני יודעת שלא תמיד אני מתאימה לחזון של כולם לתפקיד מסוים". מתוך "רעש לבן"
(צילום: Wilson Webb באדיבות נטפליקס)
ואז הגיעו תפקידים ראשיים בסדרות כמו "הספינה האחרונה", "נייטפלייר", "ג'ט" ו"אן בולין". בנטפליקס אפשר לראות אותה עכשיו מתארחת בשני סרטים: "תעלומת רצח 2" לצידם של אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון וב"רעש לבן" של נואה באומבך, על פי ספרו של דון דלילו, שפתח את פסטיבל ונציה האחרון. "הקלטתי את עצמי לאודישנים של 'רעש לבן' והאמת שלא שמעתי תשובה במשך הרבה זמן. אז אמרתי לעצמי: 'טוב, התשובה היא בטח לא'. במקרים כאלה אני נוהגת לשחרר. הדוגמנות עזרה לי בקטע הזה, כי המלהקים והבוחנות בעולם האופנה מאוד אכזריים בעניין הזה. יכול להיות שהם אפילו לא יסתכלו עלייך. הם יואילו לקחת את כרטיס הביקור שלך ויגידו: 'נקסט'. אז אני מאוד מנותקת ממחשבות בסגנון 'האם אני אקבל פידבק או את התפקיד?'. אני יודעת שלא תמיד אני מתאימה לחזון של כולם לתפקיד מסוים. כאשר הייתי כבר בטוחה שלא צלחתי את האודישן של 'רעש לבן', התבשרתי שנואה רוצה להציע לי את התפקיד. פרצתי בצווחות".
האמת, התפקיד שלך ב"רעש לבן" קטן למדי. למה הסכמת? "בכנות, כשמישהו כמו נואה באומבך מתקשר, אז הכול הולך. בכלל, כשמדובר בבמאי טוב, לא אכפת לי גודל התפקיד, אני אבוא ואעשה הופעת אורח. זה בסדר מבחינתי. כששמעתי שבסרט משתתפים אדם דרייבר וגרטה גרוויג, היה לי ברור שאני רוצה להיות שם".
טרנר-סמית' בנתה את הפרסונה הקולית, סקסית, כיפית והמרתקת שלה, הרבה בזכות האינטרנט והרשתות החברתיות. "אני מגיעה מהדור של חדרי הצ'אט של AOL והייתי בלוגרית. לכן אני כל כך רגילה לחלוק את החיים שלי באינטרנט. אבל לאחרונה הגישה שלי השתנתה. לא שמת לב שאני כבר לא בטוויטר?".
כן. שמתי לב והצטערתי. "הו אלוהים. הייתי חייבת לעזוב את הטוויטר".
למה? מה כבר קרה? "אני פשוט חושבת שהמדיה החברתית מעצימה את השלילי. כשאנשים מתנפלים עליך הם פאקינג מתנפלים. כשאתה חשוף, אנשים מרגישים מחוברים לדמויות שלך ולעשייה שלך, ולכן הם יכולים להביע דעה על כל האלמנטים בחיים שלך, וכשחלקת משהו הוא הופך לנחלת הציבור, ולכן הם מרגישים שיש להם את הזכות לעשות את זה. פתאום עוקבים התחילו לכתוב: 'למה היא חולקת את החיים הפרטיים שלה? אנחנו לא רוצים לדעת, פשוט תעשי את העבודה שלך בלה בלה בלה'. אנשים מרגישים שיש להם בעלות על מה שאת אומרת ושהם יכולים לומר לך מה כן ומה לא להגיד. החלטתי להתנתק מהדיאלוג הזה כי זה לא בריא לי ואני מבזבזת יותר מדי זמן בלהיות מושפעת מתגובות מגעילות. הבנתי שישנם דברים מסוימים שאני לא ממש רוצה לשמוע עליהם - אחד מהם הוא הבת שלי - אז אני לא מעלה אותם למדיה החברתית. לכן הייתי צריכה לעזוב גם את טוויטר, כי הוא יותר רע משהוא טוב. ברגע שהפסקתי להיות מעורבת, זה עשה לי טוב לבריאות הנפש".

"בעבר לא רציתי להפוך לאמא"

טרנר-סמית' חיה בקליפורניה יחד עם בעלה ג'ושוע ג'קסון (45). ג'קסון ניהל בעבר רומנים עם קייטי הולמס, שכיכבה לצידו ב"דוסון קריק", ועם השחקנית דיאן קרוגר, שאיתה חי עשר שנים. ג'קסון וטרנר-סמית' הכירו ב-2018 במסיבת יום הולדת 40 של הזמר אשר ("זו הייתה אהבה ממבט ראשון מבחינתי. ברגע שהיא נכנסה לחדר", סיפר ג'קסון בעבר). כעבור שנה הם נישאו, וב-2020 נולדה בתם. "כשהייתי צעירה ראיתי את ג'ושוע בטלוויזיה והנה אנחנו יחד", היא צוחקת. "דוסון קריק' כל הזמן עולה ונמצאת ברקע. כולם תמיד קוראים לג'ושוע: 'פייסי!'. מעריצים ומעריצות שלו שואלים אותי: 'אה, וואו, את נשואה לפייסי?'. אגב, מאחר שאנחנו לא מגיעים מאותה התרבות – ג'ושוע גדל בקנדה ובארה"ב, אז אנחנו חולקים מארג עשיר ושונה של חוויות".
את נעזרת בג'ושוע בניהול הקריירה שלך? "העובדה שג'ושוע שחקן ותיק זה נהדר, כי אני מקבלת את נקודת המבט שלו על דברים. מאוד מעניין לקבל את נקודת המבט הזו ממישהו עם ניסיון, וגם מגבר לבן - כי כשאת מסתובבת עם גבר לבן, אז את מקבלת פתאום מושג מה את אמורה לדרוש".
6 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר סמית' וג'ושוע ג'קסון
ג'ודי טרנר סמית' וג'ושוע ג'קסון
"מעריצים ומעריצות שלו שואלים אותי: 'אה, וואו, פייסי הוא בעלך?'". ג'ודי טרנר סמית' וג'ושוע ג'קסון
(צילום: AP)
טרנר-סמית' נהנית מהאימהות. "לבת שלי הולכת להיות חוויה שונה לגמרי בעולם ממני, כי ילדתי ילדה מעורבת. בעבר הבעתי המון התנגדות ולא רציתי להפוך לאמא, ולאורך החיים תמיד אמרתי שאם כן יהיו לי ילדים, אני רוצה תינוקות שחורים-שחורים, כדי שאוכל לחזק אותם כילדים עם האהבה שאני הרגשתי כילדה. ואז התאהבתי בבעלי והתחלנו לדבר על ילדים. להחליט לא לעשות ילדים עם בן אדם שאת אוהבת רק בגלל שהוא לבן היה מטורף בעיניי. יחד עם זאת, היה רגע שבו חשתי שהבת שלי הולכת להתהלך בעולם עם מראה שיכול לעשות לה בעיות. אבל עכשיו כשיש לי בוסית קטנטונת ובהירת עור, אני מרגישה שזה היקום שבא ללמד אותי מוסר השכל. נתנו לי בת שנראית ככה כדי שאוכל לרפא את השיחות שלי עם עצמי סביב נושא הצבע. האמת, הייתי רוצה שהבת שלי תלמד בבית ספר באנגליה, אבל אני עוד בדיונים עם בעלי בעניין. אני צריכה שמישהו ישכנע אותו כדי שיסכים שנעבור לאנגליה".
בגידול הבת, טרנר-סמית' נעזרת באמא שלה. "היא גרה איתנו, תומכת בי ומטפלת בבת שלי - כך שאני זוכה לראות את 'שלושת הדורות' וכמה עמוקה ההשפעה של אמא. היא באמת המטריארכית החזקה שממנה יצאנו אני והבת שלי. יש לי מזל אדיר".
6 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר סמית'
ג'ודי טרנר סמית'
"כולנו יודעים ששחור לא מתקמט, נכון? אני הולכת להיראות ככה לנצח". ג'ודי טרנר סמית'
(צילום: AP)
בספטמבר הקרוב טרנר-סמית' תחגוג 37, אבל היא לא מתרגשת מההתבגרות ומהשנים החולפות. "אני בחורה שחורה, וכולנו יודעים ששחור לא מתקמט, נכון? אני הולכת להיראות ככה לנצח. ראית את גרייס ג'ונס בת ה-75 מופיעה לאחרונה? היא עדיין מדלגת לה על הבמה, כמו כשהייתה צעירה. אנחנו צריכים להפסיק להפוך את הגיל לחלק מהשיח - השאלה היא איך אתה נראה ואיך אתה מרגיש. הייתה לי מורה ליוגה שאמרה שהגיל שלך שווה ערך לבריאות של עמוד השדרה שלך, אז זו הגישה שלי לגיל. כולנו מפחדים מהמוות, אבל אני לא בהכרח מרגישה מפוחדת. במקום להעסיק את עצמי במחשבות על כמה שזה מפחיד למות, אני מפחדת יותר מלא למצות את החיים - ולכן במקום פחד, אני רוצה למלא את החיים שלי בחיות. לחיות אותם במלואם. ואז ממה יש לפחד?".