אחרי שהוצגה התוכנית הישראלית בפסטיבל דוקאביב ה-24, שייפתח ב-26 למאי וייערך במשך 11 ימים, מגיע תורה של התוכנית הבינלאומית - והיא מלאה בכל טוב. גם השנה יפעל הפסטיבל במתכונת משולבת - בסינמטק תל אביב, ברחבי העיר וגם כמהדורה מקוונת באתר הפסטיבל, ויעניק לסרטים וליוצריהם פרסים בשווי כולל של כ-400 אלף דולר.
5 צפייה בגלריה
מתוך "שוחות"
מתוך "שוחות"
מתוך "שוחות"
(צילום: Unite)
הבוקר (ב') הוצגה התוכנית הבינלאומית, וברוח התקופה היא כוללת דגש מיוחד על אוקראינה, בדמות מספר סרטים העוסקים במדינה והעימות הצבאי הקודם שלה עם רוסיה. "שוחות", סרטו של הבמאי והכתב הצרפתי לו בירו, שגם יגיע לארץ כאורח הפסטיבל. במהלכו מתלווה בירו לחיילים האוקראינים אחרי העימות ב-2014, כשעוד שררה לכאורה הפסקת אש. "בית עשוי קוצים" הוא סרטו של סימון לרנג וילמונט, שהיה מועמד לאוסקר על "כלבים נובחים רחוק" ואף זכה בפסטיבל דוקאביב 2018, העוקב אחר בית מחסה זמני לילדים אוקראינים. "האינסוף על פי פלוריאן" יעקוב אחר ניסיונו של הארכיטקט הנודע פלוריאן יורייב בן ה-90 להגן על יצירתו הנודעת - "הצלחת המעופפת" בליבה האורבני של קייב.
הבמאי האיטלקי יורי אנקראני יגיע עם סרטו "אטלנטיס", שכבר ערך סבב פסטיבלים מרשים וזכה לביקורות משבחות, על אודות צעיר ונציאני החולם לבנות סירת מנוע שוברת שיאים. אנקראני גם ינחה כיתת אמן. צמד הבמאיות ג'ולי כהן ובטסי ווסט, יוצרות הסרט התיעודי המשובב וזוכה הפרסים RBG (על רות ביידר גינזברג), יתארחו בפסטיבל עם שלושה מסרטיהן העוסקות בנשים משפיעות - כשביניהם "ג'וליה" מ-2021, על השפית הנודעת ג'וליה צ'יילד. במאית נוספת שתתארח בפסטיבל היא נינה מנקס, אשר תקרין בפסטיבל את סרטה "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח" שמפרט את האופן שבו המנגנון הקולנועי מעצב את תודעת צופיו.
5 צפייה בגלריה
מתוך "אטלנטיס"
מתוך "אטלנטיס"
מתוך "אטלנטיס"
(צילום: luxboxfilms)
5 צפייה בגלריה
מתוך "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח"
מתוך "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח"
מתוך "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח"
(צילום: menkenfilms)
התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל תכלול גם סרטים של במאים נודעים כמו רון האוורד ("אפולו 13", "נפלאות התבונה"), אשר יצר סרט על השף חוזה אנדרס, שנודד ברחבי העולם ומבשל עבור נפגעי אסונות. הבמאי האוקראיני עטור הפרסים סרגיי לוזניצה ("האירוע", "באבי יאר") יקרין את סרטו "מר לנדסברגיס", הזוכה הגדול של פסטיבל הסרטים התיעודיים אידפ"א, אפוס היסטורי על דרכה של ליטא מהחסות של ברה"מ ועד לעצמאותה. היבול הבינלאומי של תחרות הסרטים הקצרים של דוקאביב כולל השנה סרטים של יוצרים נערצים כמו ג'פאר פנהי האיראני וצאי מין-ליאנג הטאיווני.
במסגרת שיתוף פעולה ראשון עם ארגון זכויות האדם האגודה לזכויות האזרח, יתקיימו במסגרת הפסטיבל אירועים ופאנלים בנושא זכויות אדם, ויוקרנו מספר העוסקים בנושא. מאלו, הבולט ביותר הוא "נבלני", סרטו המדובר של הבמאי הקנדי דניאל רוהר, שזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדנס האחרון ומספר את סיפורו של אלכסי נבלני - איש האופוזיציה הרוסי ששרד ניסיון התנקשות בהרעלה, ומרצה כעת עונש מאסר שנגזר עליו עם שובו לרוסיה. גם "אש האהבה", מי שזכה בפרס הראשון בסאנדנס יגיע לדוקאביב שמגולל את סיפור אהבתם המתפרצת של קטיה ומוריס קראפט - זה לזה, ובעיקר להרי געש פעילים.
5 צפייה בגלריה
מתוך "נבלני"
מתוך "נבלני"
מתוך "נבלני"
(צילום: Dogwoof)
במסגרת תוכנית המוזיקה יוקרנו מספר יצירות מסקרנות, כולל הסרט התיעודי המדובר Nothing compares, העוסק בקריירה ובחייה רבי התהפוכות של הזמרת האירית שינייד אוקונור. Meet Me In The Bathroom, של הבמאים וויל לאבלייס ודילן סאות'רן, מתרפק על סצנת הרוק הבועטת של ניו יורק בתחילת שנות ה-2000 (עת בה פרצו הסטרוקס, LCD סאונדסיסטם ועוד), ו"שירים לדרלה" הוא תיעוד מאת הצלם הנודע אד לחמן ("הרחק מגן עדן") של המופע החד-פעמי שאותו לו ריד וג'ון קייל ביצעו ב-1990, כמחווה לפטרון המנוח שלהם אנדי וורהול (עם שירי האלבום באותו השם שהוקדש לזכרו). עוד יוקרנו הסרט "מועדון האלמונים" על יוצרת האינדי האוסטרלית הנהדרת קורטני ברנט, הסרט "אהבה, כסף, מוות" הסוקר את ההיסטוריה של המוזיקה הטורקית בגרמניה, ועוד.
5 צפייה בגלריה
מתוך Meet Me In The Bathroom
מתוך Meet Me In The Bathroom
מתוך Meet Me In The Bathroom
(באדיבות Universal Pictures Content Group )