אחרי דחיות רבות ודיונים משפטיים על החזרי כספים לרוכשי כרטיסים, הזמרת סלין דיון הודיעה היום (ה') על ביטול ההופעה בישראל בשל בעיות בריאותיות שאיתן היא מתמודדת.
"בצער רב אנו נאלצים להודיע היום שסלין דיון תבטל את הופעותיה המתוכננות ב-2023, כולל את הופעתה בישראל שתוכננה לאצטדיון בלומפילד ב31 במאי 2023, בשל מצבה הבריאותי אשר אינו מאפשר לה להופיע", נמסר מהפקת המופע.
עוד הוסיפו כי "דיון החליטה לקבוע מחדש את ההופעות שתוכננו באירופה באביב 2023, אשר יידחו לאביב 2024, אך לצערנו הודיעו לנו מנהליה שהיא לא תקבע מחדש את הופעתה בישראל כמו גם שבע הופעות נוספות שתוכננו לקפריסין, מלטה, יוון, רומניה, צרפת, איטליה ושווייץ".
"מצטערת שלקח לי זמן כה רב לדבר איתכם", פנתה הזמרת בסרטון שצילמה למעריציה ברחבי העולם. "אני מתגעגעת אליכם מאוד ואני לא יכולה לחכות עד שאעלה שוב על הבמה ואוכל לדבר איתכם ישירות. כמו שאתם יודעים תמיד נהגתי כספר פתוח, ולא הייתי מוכנה לדבר על זה לפני כן, אבל עכשיו אני מוכנה. התמודדתי עם בעיות בריאותיות מזה זמן רב, והיה קשה עבורי להתמודד עם האתגרים האלה, ולדבר על כל מה שעברתי. לאחרונה אובחנתי עם בעיה נוירולוגית נדירה מאוד שנקראת תסמונת סטיף-פירסון, שפוגעת בכאדם אחד מתוך מיליון אנשים.
2 צפייה בגלריה
סלין דיון
סלין דיון
סלין דיון
(צילום: AP)
"בזמן שאנו עדיין לומדים על המצב הנדיר הזה, אנחנו יודעים שזה מה שגורם לכל ההתכווצויות הרבות שמהן אני סובלת. לצערי, ההתכווצויות הללו משפיעות על כל חלק בשגרת היום שלי. לפעמים הן מקשות עליי ללכת ולא מאפשרות לי להשתמש במיתרי הקול ולשיר כמו שאני רגילה. כואב לי לבשר לכם היום שהמשמעות היא שלא אוכל לצאת לסיבוב ההופעות שלי המתוכנן להתחיל באירופה בחודש פברואר. יש לי צוות רופאים נהדר שמטפל בי, ואת ילדיי היקרים שתומכים בי ונותנים לי תקווה. אני עובדת קשה עם המטפלים שלי בכל יום כדי לבנות מחדש את כוחי ואת היכולת שלי להופיע שוב. אבל אני חייבת להודות שזה היה מאבק.
"כל מה שאני יודעת לעשות זה לשיר, זה מה שעשיתי כל חיי, וזה מה שאני אוהבת לעשות יותר מכל דבר אחר. אני מתגעגעת אליכם כל כך, אני מתגעגעת לשיר לכולכם, להיות על הבמה, להופיע עבורכם. תמיד נתתי 100 אחוז מעצמי כשהופעתי, אבל המצב הרפואי שלי לא מאפשר לי לתת את אותם 100 אחוזים. כדי לחזור לעצמי אין לי ברירה אלא להתרכז בהחלמה ובבריאות שלי, ויש לי תקווה שאני בדרך הנכונה לשם. זו המטרה שלי ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי להגשים אותה. אני רוצה להודות לכם על איחולי ההחלמה הרבים והאהבה והתמיכה ברשתות החברתיות, זה חשוב לי מאוד. תשמרו על עצמכם. אני אוהבת אתכם וכל כך מקווה שאוכל לראות אתכם שוב".
2 צפייה בגלריה
לא תגיע. סלין דיון
לא תגיע. סלין דיון
לא תגיע. סלין דיון
(צילום: AP)
בהפקה הישראלית העבירו ביקורת על דיון בשל הביטול: "בנימה אישית נציין שאנחנו כמובן מאוכזבים מאוד מההחלטה שלא לקבוע מחדש את הופעתה הראשונה אי פעם בישראל. זה מאכזב במיוחד לאור השנים הרבות בהן אנחנו עמלים על הבאתה של סלין לישראל, ושלוש השנים האחרונות בהן אנחנו נאבקים לקיים את המופע בתוך תסביכי הקורונה העולמיים. יחד עם זאת, נרצה לאחל בשם כל מעריציה בישראל החלמה מהירה ורפואה שלמה, ואנחנו מצפים בקוצר רוח לארח אותה פה איתנו ועם הקהל הכי טוב בעולם במהרה".
באשר לקבלת החזר כספי, אמרו בהפקה כי "לקוחות אשר בחרו לשמור את כרטיסיהם ממופעי 2020-2021, או ביצעו רכישה חדשה החל ממאי 2021 למופע שהיה אמור להתקיים ב-31 במאי 2023 יקבלו החזר כספי מלא תוך 90 יום. לאור הזמן הרב שעבר ממועד רכישת הכרטיסים, ומאחר שהמגבלות החוקיות מונעות ממשרד הכרטיסים לשמור את נתוני האשראי של הלקוחות, הזיכוי יבוצע באמצעות העברה בנקאית ללקוח המקורי בלבד. טופס לעדכון פרטי חשבון יישלח לרוכשים אלו באופן אוטומטי במייל, ואין צורך לפנות למוקד השירות. לקוחות אשר ביקשו להמיר את כרטיסיהם לשוברים כחלק מהסדר הפשרה, יכולים לפנות ל- משרד הכרטיסים Eventim בהתאם להחלטה בהסדר הפשרה".
ביטול ההופעה של דיון, המהווה מכה כלכלית נוספת למפיקים בארץ, מצטרף לביטולו של ג'סטין ביבר בישראל, שעשה זאת במקביל להופעות נוספות ברחבי העולם בשל בעיות בריאותיות גם כן, ולהופעתם של רד הוט צ'ילי פפרס שהודיעו שלא יגיעו לארץ בשל "בעיות בלוחות הזמנים" של הלהקה.