הבובנאי והשחקן קרול ספיני, האיש מאחורי הדמות ביג בירד (ציפורת) ואוסקר מ"רחוב סומסום" הלך היום (א') לעולמו בגיל 85 בביתו בקונטיקט. ספיני עבד בתוכנית המיתולוגית עוד מימיה הראשונים ב-1969 ופרש ממנה רק לפני שנה, באוקטובר 2018. בשנים האחרונות לחייו הוא נאבק במחלת הדיסטוניה.
ספיני שיחק את הבובה הענקית ביג בירד, שגובהה התנשא עד לגובה של שני וחצי מטר וראשה שקל יותר משני קילו. הדמות הייתה אהובה במיוחד בקרב הקהל הצעיר ונחשבת עד היום לאחת הדמויות הפופלריות והמזוהות עם "רחוב סומסום". במקביל הוא גם שיחק את אוסקר הפרצופן שחי בפח האשפה בשכנות לביג בירד. על עבודתו בסדרה ספיני קיבל חמישה פרסי אמי ופרס מפעל חיים מהאקדמיה לטלוויזיה.
2 צפייה בגלריה
קרול ספיני
קרול ספיני
קרול ספיני
(צילום: AP)
ספיני נולד בשנת 1933 במסצ'וסטס וכבר בילדותו גילה עניין מיוחד בבובות, דבר שהוביל לבריונות מצד חבריו לכיתה. בגיל 19, בעצת אביו, התגייס לחיל האוויר ושירת שם במשך ארבע שנים. אחרי שחרורו הוא עבד בתור בובנאי בתוכנית Bozo's Big Top אבל הרגיש שזה לא מספיק עבורו והחליט לפרוש. במהלך מופע שהופסק בגלל קשיים טכניים, הוא פגש את ג'ים הנסון, יוצר החבובות, שהחמיא לו על עבודתו למרות שהופסקה באמצע. השניים קבעו להיפגש והנסון שכר את ספיני לעבודה בסדרה החדשה שלו, "רחוב סומסום". אחרי עונה אחת ספיני כמעט ופרש, אבל קרמיט לאב, מי שהיה אחראי לעיצוב הבובות בסדרה שכנע אותו להישאר.
ספיני הופיע ביותר מ-1000 פרקים, יותר מכל חבר צוות אחר בתוכנית. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וארבעה נכדים.
2 צפייה בגלריה
קרול ספיני
קרול ספיני
קרול ספיני ב-2006
(צילום: AP)
בריאיון ל-yent לרגל 40 שנה לתוכנית "רחוב סומסום" דיבר ספיני על כיצד היה רוצה לראות את סופו. "היעד הכי גדול שלי הוא להמשיך עם ביג בירד גם לחגיגות היובל. תחשבי כמה מיליוני ילדים ראו אותנו לאורך השנים. אחד מהם, אגב, הפך עכשיו לנשיא ארצות הברית. המודל לחיקוי שלי הוא סניור ונצאס, פיתום נפלא שהופיע עם הבובות שלו גם בגיל 102. יום אחד, אחרי הופעה במדריד, הוא חזר הביתה, הלך לישון ולא קם. ככה גם אני רוצה ללכת".