חובבי הטלוויזיה המושבעים או אלו עם נדודי השינה לא יפספסו הלילה (בין שני לשלישי) את טקס פרסי האמי השנתי, והשנה - בין שמות גדולים כמו דונלד גלובר, מייקל קיטון או ריס וויתרספון - תוכלו למצוא גם כמה גאוות יחידה ישראליות ששווה לשים אליהן לב.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
זנדאיה, השחקנית הצעירה אי פעם לזכות בפרס. מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: באדיבות HBO)
אחרי שכבשה את העולם עם שתי עונות מצליחות, "אופוריה" ממשיכה לסמן וי בעונת טקסים נוספת עם לא פחות מ-16 מועמדויות בטקס האמי הנוכחי. הלהיט, שמבוסס כזכור על הסדרה הישראלית מבית HOT שנוצרה על ידי רון לשם, דפנה לוין וטמירה ירדני, עובדה ב-HBO לסדרה באותו השם. הדס מוזס-ליכטנשטיין, מייסדת ואחראית התוכן הבינלאומי בסוכנות הייצוג והתוכן ADD, נמנית על מפיקי הגרסה האמריקאית, והובילה את המכירה ל-HBO. הסדרה עתידה לעלות בקרוב בעונה שלישית בארה״ב.
בתחרות הנוכחית "אופוריה" תתחרה במספר קטגוריות מרכזיות - סדרת הדרמה הטובה ביותר, השחקנית הטובה ביותר (זנדאיה) ושחקנית המשנה הטובה ביותר (סידני סוויני).
בשנה שעברה זכתה זנדאיה לפרס זה על תפקידה כרו בנט, ובכך הפכה לשחקנית הצעירה אי פעם לזכות בפרס. השנה היא תצטרך להאפיל על שחקניות כמו ג'ודי קומר ("להרוג את איב"), לורה ליני ("אוזרק"), סנדרה או ("להרוג את איב") וריס וויתרספון ("תוכנית הבוקר"). ״אנחנו גאים מאוד בהצלחה של אופוריה ובהערכה הגדולה שהיא זוכה לה", נמסר מטעם HOT, "הסדרה המעולה הזו מוכיחה שוב שתוכן מקורי איכותי יכול לפרוץ גבולות ויבשות".

לעוד כתבות בנושא טלוויזיה
גם יוצר הטלוויזיה המוערך חגי לוי ("בטיפול", "הרומן" ו"הנערים") מספק זווית ישראלית בטקס, כשהפעם זו המיני-סדרה שלו "תמונות מחיי נישואין" שניפקה מועמדות משלה. העיבוד לסרטו של אינגמר ברגמן מ-1973, בכיכובם של אוסקר אייזק וג'סיקה צ'סטיין, זיכה את הראשון במועמדות לפרס השחקן הראשי במיני-סדרה על תפקידו.
"הדמות הזאת הייתה ברורה מאוד לחגי, אבל עבורי היא הייתה מסתורית ביותר", הסביר אייזק את הייחודיות של החידוש הנוכחי בריאיון ל-ynet. "זה עיבוד עמוק דרך החיים האישיים של חגי. אפילו הדבר המובחן ביותר - זה שהדמות שלי גדלה בבית יהודי אורתודוקסי מודרני, ואז היא מורדת נגד זה. זה היה מאתגר במיוחד בגלל שלהערכתי חגי הזדהה יותר מדי עם הדמות של ג'ונתן, עד כדי כך שהוא לקח לפעמים את הדמות כמובנת מאליה. זה הצריך ממני עבודה מרובה להבין את ג'ונתן, בעוד שחגי הכיר אותו באופן מוחלט. זה בעצם הוא עצמו, מה שמביא עימו אתגרים נוספים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
יתמודד מול שחקנים מהשורה הראשונה. מתוך "תמונות מחיי נישואין"
(צילום: Jojo Whilden/HBO)
בכך, אייזק יתמודד על הפרס מול שחקנים מהשורה הראשונה כמו מייקל קיטון על תפקידו ב-DOPESICK, קולין פירת' על תפקידו ב"המדרגות" ואנדרו גארפילד על התפקיד ב-Under the Banner of Heaven.