חברים וקולגות מעולמות התרבות והמוזיקה הישראלית נפרדים מליאור פרחי, שהלך לעולמו היום (ב') בגיל 53.
2 צפייה בגלריה
ליאור פרחי
ליאור פרחי
ליאור פרחי
(צילום: יוגב עמרני)
אייל גולן, שעבד עם פרחי, ספד לו: "אני המום ולא מעכל את הבשורות הקשות. ליאור חברי היקר והטוב כבר שנים רבות, זמר ענק ויוצר מוכשר, אבן דרך במוזיקה המזרחית. עבדנו יחד, הופענו יחד והוא יצר בשבילי לא מעט שירים. הלב שלי כואב ואני בצער עמוק מלכתו בטרם עת. יהי זכרו ברוך".
דודו אהרון כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "כמה שאהבתי אותך ואת השירים שלך, שהיו חלק בלתי נפרד מהילדות שלי עד עצם היום הזה! אבידה ענקית למוזיקה הישראלית, יוצר וזמר ענק! תמיד פרגנת לדור הצעיר באהבה גדולה, איש צנוע ועניו, תמיד מחייך עם החיוך הקסום שהיה לך. היו לנו המון שיחות מהנות על מוזיקה, היית ידען גדול והיוות עבורי השראה גדולה! כואב לדבר עליך בלשון עבר! יהי זכרך ברוך".
2 צפייה בגלריה
ליאור פרחי (מימין) ודוד אהרון
ליאור פרחי (מימין) ודוד אהרון
ליאור פרחי (מימין) ודוד אהרון
(צילום: רפי דלויה)
גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר הביע את צערו על פטירתו של פרחי. "הצטערתי לשמוע על לכתו בטרם עת של הזמר ליאור פרחי ז"ל, אדם ששימח תמיד מהלב וראה במוזיקה זכות ואהבת חיים", מסר זוהר, "‏ליאור היה אדם נעים הליכות שעיקר פועלו היה למען אנשים לשמוח ולשמח בעזרת כישרון השירה המהדהד והחיוך הרחב שאפיין אותו. יהי זכרו ברוך".
קובי פרץ ספד לפרחי: "נדהמתי לשמוע את הבשורות הקשות על מותו בטרם עת של חברי ליאור פרחי, זמר ענק ואיש מיוחד עם לב זהב. רק לפני שבוע אשתי ענבל וליאור נפגשו בחוג הכדורגל של הילדים ודיברו על הא ועל דא", פרסם פרץ באינסטגרם, "אנחנו מכירים שנים רבות ותמיד שמרנו על כבוד ופרגון. התחלנו בתחום בערך באותו הזמן לפני כמעט 30 שנה והופענו יחד המון. עוד מתקופת הסהרה ברעננה...מי ייתן ליאור ותנוח על משכבך בשלום. ברוך דיין האמת. ת.נ.צ.ב.ה".
"ליאור, איזה איש יקר ואהוב היית, הייתה לי הזכות לעבוד וליצור איתך, איש מוכשר שהמוזיקה זרמה לו בנשמה", ספדה גם שרית חדד, "ובעיקר, בן אדם עם לב ענק. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים, אמן. איזה יום עצוב".
קובי שמעוני (סאבלימינל), ששיתף פעולה עם פרחי בקאבר לשירו "תיזהר ממנה", כתב: "ליאור אחי היקר, היה לי הכבוד, העונג וזכות גדולה לעבוד איתך, היית בן אדם מדהים, זמר ענק ונעים הליכות. כואב לי הלב שאתה כבר לא איתנו, המוזיקה שלך תמשיך להתנגן ולשמח לעד, אני יודע שאתה תעשה להם שמח בגן עדן, אתגעגע אלייך מאוד, אוהב אותך אחי".
נועה קירל נפרדה מפרחי בחשבון האינסטגרם שלה: "משפחת פרחי היקרה והאהובה שלא תדעו עוד צער לעולם. לב ענק עם קול ענק", וגם מרגלית צנעני הספידה את פרחי: "ברוך דיין האמת. נפרדים בצער רב מהזמר והיוצר המוכשר ליאור פרחי ז"ל. תודה לך על השירים הנפלאים, על העשייה המוזיקלית הפוריה ועל תרומתך הרבה לתרבות הישראלית. תנחומים לבני המשפחה, מהשמיים תנוחמו. תנוח על משכבך בשלום, חבר יקר".
השדר והמגיש ירון אילן ספד לחברו מזה כשלושים שנה: "ליאור אחי היקר, אני מסרב להאמין שאלו מילות פרידה ממך..אני פשוט המום מהידיעה הזאת. רק לפני ארבעה שבועות היית אצלי בתוכנית ושרת את הקלאסיקות כמו שרק אתה אוהב ויודע. היית אחד הכותבים והיוצרים הכי טובים שיש לנו, כתבת להיטי ענק גם לאחרים כמו אייל גולן, שרית חדד, שלומי שבת, יואב יצחק, וכמובן כתבת לך שירים בלתי נשכחים שתמיד ילוו אותנו כפסקול בלתי נגמר. ליאור היקר, אמנם אנחנו נפרדים ממך אבל המוזיקה שלך תמשיך לנגן אותך לנצח. נוח על משכבך בשלום".