שלגייה, הנסיך - והכוכבת שיצרה סערה: בשבוע האחרון התלהט ברשת דיון אודות "שלגייה ושבעת הגמדים" בעקבות דברים שאמרה רייצ'ל זגלר, הכוכבת הצעירה של הרימייק החדש לסרט האנימציה הקלאסי של דיסני מ-1937.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל זגלר
רייצ'ל זגלר
רייצ'ל זגלר
(GettyImages / Joe Maher / Stringer)
זגלר (22), אשר תככב בסרט לצד גל גדות (העתידה לגלם את המלכה המרשעת), אמרה את הדברים במספר ראיונות בשנה שעברה - אולם אלו צפו מחדש לאחרונה במספר סרטוני טיקטוק, וכעת מואשמת זגלר ב"פסאודו-פמיניזם".
"סרט האנימציה המקורי יצא ב-1937, וזה מאוד ברור. יש פוקוס גדול על סיפור האהבה שלה עם בחור שממש עושה לה סטוקינג. מוזר! אז לא עשינו את זה הפעם", אמרה זגלר בריאיון לאתר ExtraTV ב-2022. "הייתה לנו גישה שונה למה שאני בטוחה שהרבה אנשים רואים כסיפור אהבה... ייתכן שכל הסצנות של אנדרו ייחתכו, מי יודע? זו הוליווד, בייבי". אנדרו הוא אנדרו ברנאפ, אשר מככב לצידה של זגלר כנסיך, דמות חדשה שנוצרה עבור הסרט.
בראיונות נוספים המשיכה זגלר להסביר מדוע עלילת "שלגייה ושבעת הגמדים" כבר לא מתאימה לקהל מודרני. "לגמרי כתבנו שלגייה שלא תזכה להצלה בידי הנסיך, והיא לא הולכת לחלום על אהבת אמת. היא הולכת לחלום על להפוך למנהיגה שהיא יודעת שהיא יכולה להיות, כפי שאמר לה אביה המנוח, אם רק תהיה חסרת פחד, הוגנת, אמיצה ואמיתית".
3 צפייה בגלריה
שלגיה
שלגיה
מתוך "שלגייה ושבעת הגמדים"
(באדיבות yes)
כאמור, דבריה של זגלר עלו לאחרונה לכותרות כשמספר משתמשי טיקטוק ביקרו את הסנטימנטים שעומדים מאחוריהם. "לבקר נסיכות דיסני זה לא פמיניסטי", כתבה טיקטוקרית בסרטון שזכה ליותר מ-10 מיליון צפיות, "לא כל אישה היא מנהיגה. לא כל אישה רוצה להיות מנהיגה. לא כל אישה רוצה או משתוקקת לכוח, וזה בסדר. לחשוב שאישה שווה פחות בגלל שהיא מתאהבת או בגלל שהיא מקבלת עזרה ממישהו, זה לא פמיניסטי".
בינתיים, הגיב לדבריה של זגלר גם בנו של אחד מבמאי האנימציה של הסרט המקורי של דיסני מ-1937. "הרבה אנשים צעירים לא צפו מעולם בסרט המקורי", אמר דיוויד האנד, בנו של הבמאי והמאייר באותו השם, בריאיון ל"טלגרף". "הם לא יודעים על מה הם מדברים. בכנות, זה קצת מעליב בעיניי, מה שהם אולי עושים עם חלק מהסרטים הקלאסיים הללו... אין כבוד למה שדיסני עשה ולמה שאבי עשה. אני חושב שהוא ו-וולט היו מתהפכים בקבריהם", סיים את דבריו האנד בן ה-91.
זגלר מצידה לא הגיבה ישירות, אך ב-10 באוגוסט צייצה, "אני מקווה שהעולם יהפוך לנעים יותר". הכוכבת העולה - שפרצה ב"סיפור הפרברים" (2021) של סטיבן ספילברג לאחר שנבחרה לגלם את מריה מבין כ-30 אלף מועמדות - כבר הסתבכה בעבר עם אמירותיה על סרט בהשתתפותה. "הייתי זקוקה לעבודה", אמרה בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" עם צאת הסרט "שהאזאם! זעם האלים" שבו כיכבה, ואז הסבירה שבזמן מגפת הקורונה, עוד טרם יצא "סיפור הפרברים", היה קשה למצוא תפקידים.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל זגלר
רייצ'ל זגלר
רייצ'ל זגלר (במרכז), מתוך "סיפור הפרברים"
(צילום: AFP)
את העיבוד החדש ל"שלגייה ושבעת הגמדים", שעתיד לצאת במרץ 2024, מביים מארק ווב ("ספיידרמן המופלא", "500 ימים של סאמר") לפי תסריט של גרטה גרוויג ("ברבי") וארין קרסידה ווילסון ("המזכירה"). לאחרונה הפכה גרוויג, שכתבה את "ברבי" יחד עם בן זוגה הבמאי נואה באומבך וביימה אותו, לבמאית הראשונה אשר ביימה סרט שהרוויח יותר ממיליארד דולר. עד כה הסרט גרף יותר מ-1.25 מיליארד דולר, והכנסותיו ממשיכות לצמוח.
השערורייה סביב דבריה של זגלר איננה הראשונה שאופפת את ההפקה המתוכננת. בינואר 2022, לאחר שנודע על הפקת הסרט, השחקן פיטר דינקלג' ("משחקי הכס"), המתנשא לגובה של 1.35 מטרים, ביקר בחריפות את הרעיון ואמר: "זה לא הגיוני בעיניי. אתם פרוגרסיביים במובן אחד, ואתם עדיין עושים את הסיפור המעוות המזוין הזה על שבעה גמדים שחיים יחד במערה. מה לעזאזל אתם עושים, אנשים?".