משפטו של קווין ספייסי נמשך זה השבוע השלישי, והיום (ו') השחקן עלה על דוכן העדים, יום שני ברציפות, לחקירה נגדית במהלכה הכחיש את ההאשמות נגדו, אך הודה כי בחלק מהמקרים "לא קראתי נכונה את הרמזים".
1 צפייה בגלריה
קווין ספייסי
קווין ספייסי
קווין ספייסי
(צילום: EPA)
בחקירה הנגדית שהובילה עורכת דין מטעם התביעה, נשאל זוכה האוסקר האם לתפוס או למשש את אזורים אינטימיים של אדם שפגש לראשונה זה מהלך שהוא עושה בדרך כלל. השחקן השיב בשלילה והדגיש שהוא מתנגד למונחים "לתפוס או למשש".
יחד עם זאת ספייסי העיד בפני חבר המושבעים בלונדון הבוקר כי הוא "אדם שאוהב להביע חיבה", וציין כי יכול להיות שיחבק מישהו אחרי היכרות ראשונה. כשנשאל לאופי ההיכרויות הללו ציין כי "כל מפגש שלנו כבני אדם, כל מפגש שהיה לי, הוא ייחודי. הנסיבות ייחודיות, כך גם האדם שמולך והאינטראקציה עצמה. אני לא יכול להגיד מה תמיד קורה. זה שונה בכל פעם".
התביעה ציינה כי ספייסי התעלם מהרמזים מארבעת המתלוננים נגדו, והשחקן הודה כי "ממש לא הבנתי נכונה" את הרמזים של מתלונן אחד שדחה אותו כאשר ניסה לגעת בו באופן מיני. עוד הוסיף כי עם שני מתלוננים אחרים, אחד שטען כי ספייסי תקף אותו במהלך נסיעה למסיבה והשני שטען כי סימם אותו, "האינטראקציות היו בהסכמה".
כאשר נשאל אם הוא נהנה לקחת סיכונים בתחום המיני או מסטוצים, השחקן השיב כי "היו זמנים שהייתי מאוד פתוח. הייתי מופקר", אך הוסיף: "זה לא הופך אותי לאדם רע". לשאלה האם בגלל מעמדו קל לו יותר להתחיל עם אנשים, השיב ספייסי כי הדבר דווקא מקשה עליו לסמוך עליהם, והוסיף "אם הייתי רוצה הייתי יכול לקיים יחסי מין עם אנשים כל הזמן, אבל אני לא עושה זאת".
ספייסי זוכה האוסקר, שמוכר גם בזכות כיכובו בסדרה המוערכת "בית הקלפים", מכחיש את כל 12 סעיפי האישום נגדו בעוון מעשים שלכאורה בוצעו בין השנים 2013-2001. עורך דינו של השחקן בן ה-63 טען בנאום הפתיחה שלו שהמושבעים ישמעו "הרבה מאוד שקרים וכמה הגזמות מכוונות".