המלכוד הנצחי של חופשות עדיין לא נפתר על ידי המין האנושי. אדם רוצה לנוח מעמל יומו ולשכוח מהצרות, אבל מעשה שטן - דווקא כשהוא מגיע למקום שבו אין לו שום משימה חוץ מבטן-גב ושינון לוח הזמנים של הארוחות, צפים ונדחקים לתודעה כל הפצעים שביום-יום הוא הצליח להדחיק בחסות השגרה. אמה ונוח, זוג נשוי מזה עשור בשנות ה-30 לחייהם, מגיעים לריזורט במקסיקו כדי לחגוג את האירוע ובעיקר כדי לנסות להכניס קצת ג'וס לחיי הנישואים הפושרים שלהם בחדרי חדרים. מבחינת אמה לפחות מדובר גם בניסיון להחליט אם הנישואים האלה הגיעו לקיצם.
בטפטופים איטיים רומזת לנו העלילה שהסיבה לריחוק היא אירוע טראומטי שאירע במהלך היחסים שלהם. מה שמסביר את התשוקה האדירה של אמה כשהיא מוצאת במקרה טלפון סלולרי ישן וחלוד, להתחקות אחר הבעלים שלו כסוג של הרפתקה מזרימת אדרנלין שתחזיר אותה לחיים. הטלפון גומל לה בנדיבות כשמסתבר שהוא היה שייך לסאם, תייר שהתארח בריזורט אחר באזור לפני 15 שנה ונעלם עם אורחת אחרת, ויולט, בנסיבות מסתוריות - בדיוק לפני שהוריקן הרסני החריב את הריזורט והעלים את כל הראיות.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
אמה שועטת קדימה מתוך החלטה לפתור את התעלומה בעצמה, כשנוח נגרר אחריה פאסיבי ורוטן משהו. הם נכנסים ללוע של משפחת פשע מקומית ומשתפים פעולה עם בחור מקסיקני בשם בלתזר (לואיס ג'ררדו מנדז הנפלא), מעובדי הריזורט, שמסיבות אישיות מנסה גם הוא כבר שנים לפתור את החידה. יחד הם מתקדמים בדרך מרובת טוויסטים וגילויים שמעלים יותר שאלות מתשובות, הטיול המוכר.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הריזורט"
מתוך "הריזורט"
הולכת לכיוון העל-טבעי. מתוך "הריזורט"
(צילום: באדיבות Peacock)
"הריזורט", ששודרה בפיקוק (שירות הסטרימינג של NBC) לפני כשלושה חודשים והגיעה אתמול (א') לישראל ב-HOT וב-yes, מתחילה כעוד סדרת חקירת פשע על ידי אדם מהשורה שמתרחשת באתר נופש אקזוטי. הפער בין הצילומים המרהיבים של נוף טרופי, עינוגי חופש וזרימה בלתי פוסקת של אלכוהול לקיבתם של הנוגעים בדבר, לאובדן ברוטלי של חיים שמתרחש מתחת לפני השטח, עובד פה יפה.
אולם למרות ההשוואה ל"הלוטוס הלבן", שהתרחשה באתר נופש דומה אבל נגעה בעיקר בריקבון המערבי ובניצול של העולם השלישי, "הריזורט" משנה במהלך העונה את כיוונה לעבר השדות שטופי השמש של העל-טבעי. בדרך היא גם מצליחה להגיד משהו, לא עמוק מדי אבל נוגע ללב, על זיכרונות, הדחקה, רגשות וחברות. היא נעה על שני צירי זמן - האחד של החקירה שמתרחשת היום והשני בחג המולד ב-2007, התקופה שבה נעלמו סאם וויולט. לכל אחת מהדמויות יש סיבה מצוינת לברוח וסיבה טובה לא פחות להתמודד ולחזור לחיים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הריזורט"
מתוך "הריזורט"
הכתיבה מקדמת את העלילה במקום שבו המשחק מתקשה. מתוך "הריזורט"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
כריסטין מיליאוטי ("איך פגשתי את אמא") לא תמיד מצליחה להביא את מנעד הרגשות של הדמות שלה, אמה, לעומת וויליאם ג'קסון הארפר ("המקום הטוב", "חיי אהבה"), שנדמה שהתפקיד של נוח קטן על מידותיו. אך הכתיבה של "הריזורט" מקדמת את העלילה במקום שבו המשחק מתקשה. אנדי סיירה (שתיסרט גם את "פאלם ספרינג") מצליח לכסות איתה את הקומדיה, את הדרמה הרגשית ואת סדרת מתח.
המיסתורין ב"ריזורט" הופך מרובד יותר ככל שהסדרה מתקדמת, ולמרות שחלק מהשאלות נשארות לא פתורות בסופה, התעלומה נפתרת והדמויות, יחד עם הצופה, בהחלט מקבלים קתרזיס רגשי וסגירת מעגל - מה שלא קל להגיד על לא מעט סדרות עכשוויות שהחריבו את משמעות סיום העונה לטובת פתח לעונה הבאה. במבחן הגמול פר-שעת צפייה, אם תתנו צ'אנס לפרקים הראשונים המטופשים לעיתים ותמשיכו עם "הריזורט" עד הסוף, העסקה הזאת תשתלם לכם בהחלט.