אחרי שנדחה בשנה, איגוד השידור האירופי וההפקה ההולנדית האחראית על שידור הטקס הודיעו היום (ג') כי האירוויזיון יתקיים במאי הקרוב בארנה ברוטרדם, ככל הנראה מול קהל מצומצם שיידרש לשמור על מרחק של מטר וחצי האחד מהשני.
2 צפייה בגלריה
עדן אלנה
עדן אלנה
סוף סוף תגיע לרוטרדם. עדן אלנה
(צילום: משה נחומוביץ')
ההחלטה הגיעה אחרי דיונים רבים בהפקת התחרות, ובהם הוצגו ארבעה מתווים שונים על פי תרחישים אפשריים בנוגע למגפת הקורונה העולמית. על פי המתווה הנבחר (שיכול עוד להשתנות), תפוסת האולם תהיה חלקית (בין 0 ל-80 אחוז) וכמות הכרטיסים תהיה מוגבלת בהתאם. אם אכן תורשה כניסת קהל לאולם, מי שירצה לקחת חלק והוא אינו אזרח הולנדי, ידרש להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה בין 19 ל-72 שעות לפני הטיסה.
חברי המשלחות שישתתפו בתחרות יתבקשו להישאר במלונות ולצאת מהם אך ורק לחזרות, הופעות ואירועים נוספים המחייבים את נוכחותם. בנוסף, הם וכל צוות ההפקה והתקשורת שיגיעו לארנה יבדקו נגד קורונה באופן תדיר במתקן מיוחד שיוצב סמוך למקום. כמו כן, כל משלחת המשתתפת באירוויזיון תתבקש להעביר לאיגוד השידור האירופי הקלטה של השיר המתחרה שלה במקרה ותהיה עלייה בתחלואה, או אם אחד מחברי המשלחת ידבק וייאלץ להיכנס לבידוד.
2 צפייה בגלריה
לוסי איוב ועדן אלנה
לוסי איוב ועדן אלנה
לוסי איוב ועדן אלנה, מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון בכאן 11
(צילום: ערן לוי)
באירוויזיון ה-65 במספר השנה, אמורות להשתתף 41 מדינות, ובהן ישראל ששובצה לחצי הגמר הראשון בתחרות בו תשתתף עדן אלנה עם השיר Set Me Free. חצי הגמר הראשון יתקיים ב-18 במאי, השני ב-20 במאי והגמר הגדול ב-22 במאי, כולם ישודרו בערוץ כאן 11.