זמן קצר אחרי הרשעתו של השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70") בגין שני מקרי אונס וקבלת העונש המקסימלי הקבוע בחוק - 30 שנה בכלא, נחשפו אמש (ו') על ידי "וראייטי" מכתבים שכתבו חבריו לסדרה - בהם אשטון קוצ'ר ומילה קוניס - והוגשו לשופטת בתקווה שזו תמתיק את עונשו.
2 צפייה בגלריה
אשטון קוצר, מילה קוניס, דני מסטרסון
אשטון קוצר, מילה קוניס, דני מסטרסון
אשטון קוצר, מילה קוניס, דני מסטרסון
(צילום: AP)
"אני מודע לכך שפסק הדין הוכרע ומסטרסון נמצא אשם בשתי עבירות אונס, אבל אני מקווה שהעדות שלי תילקח בחשבון", כתב קוצ'ר. "אני לא מאמין שהוא מהווה פגיעה בחברה, וגידול בתו ללא אב יגרום לעוול כפול". קוניס מצידה הוסיפה: "אני מתחייבת בלב שלם על אופיו יוצא הדופן, ועל ההשפעה החיובית שהייתה לו עליי ועל האנשים סביבו. הוא היה מחויב למטרתו להמשיך לנהל חיים נטולי סמים. היחס שהוא העניק לאחרים הופך אותו למודל לחיקוי ולחבר יוצא מן הכלל".
עוד סיפרה במכתבה כי אחד הדברים שהשפיעו עליה לחיוב היה "המחויבות שלו להרתיע כל אחד מפני שימוש בסמים", והוסיפה שכך הצליחה "לשמור מרחק מדרכים הרסניות, בעיקר בתעשייה שבה הלחצים והפיתויים של שימוש בחומרים מסוג זה הינם כבדים".
גם צמד השחקנים דברה ג'ו ראפ וקורטווד סמית', שגילמו את הוריו של אריק בסדרה, יצאו להגנתו של מסטרסון, זאת לצד בני משפחתו של השחקן שהגישו אף הם את מכתבם לשופטת - בהם אחותו אלנה מסטרסון, שני אחיו כריסטופר וג'ורדן מסטרסון, וגיסו השחקן וויליאם בולדווין. מספר שמות הוליוודיים נוספים נרתמו להגנתו, בהם השחקן ג'ובאני ריביסי ("חברים"), ג'ים פטרסון (שיצר את הסדרה "החווה" בכיכוב מסטרסון וקוצ'ר) ועוד.
2 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון
(צילום: AP)
בסוף חודש מאי האחרון השחקן הורשע בשני סעיפים של אונס אחרי שבחודש נובמבר 2022 הצביע רוב חבר המושבעים לזיכויו מכל שלושת הסעיפים.
במהלך המשפט הראשון שנערך באוקטובר 2022, אחת המתלוננות מסרה את עדותה הראשונה ופרצה בבכי בעת ששחזרה את גרסתה לאירועים שהתרחשו בשנת 2003. השחקן, ששהה במעצר מחודש מאי האחרון, ישב באולם בזמן ששתי הנשים שהוא אנס, דיברו. "אתה אנסת אותי. אתה גנבת ממני", אמרה אחת מהן עוד לפני שהוקרא גזר הדין. "זה בדיוק מה שאונס אומר - גניבה של הנשמה. אתה מעורר רחמים, מופרע ואלים לחלוטין. העולם הוא מקום טוב יותר כשאתה יושב בכלא".
על פי כתב התביעה, השחקן אנס שלוש נשים, בהן את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצה עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון טען במהלך המשפט לחפותו ועורך דינו גרס שכל המעשים היו בהסכמה.