על רקע הביקורות הקשות שספג חבר להקת פינק פלויד, רוג'ר ווטרס - בין היתר בעקבות התבטאויותיו האנטישמיות שהביע במהלך השנים - חושף חבר הלהקה כי הקליט בעצמו גרסה חדשה לאלבום The Dark Side of the Moon משנת 1973.
2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: gettyimages)
את הגילוי המפתיע חשף ווטרס באתר הרשמי שלו, כאשר פרסם הבוקר (ה') את הריאיון המלא לעיתון הגרמני "ברלינר צייטונג". "הקונספט החדש של האלבום אמור לשקף את משמעות העבודה שלי ולחשוף את הלב והנפש של האלבום, במובן הרוחני והמוזיקלי", אמר.
כידוע, The Dark Side of the Moon, האלבום השמיני של פינק פלויד, נחשב לאחד מהאלבומים המצליחים של הלהקה ולאבן דרך בהיסטוריה של מוזיקת הרוק, עם מכירות של כ-45 מיליון עותקים ברחבי העולם. "אני היחיד ששר את השירים שלי בהקלטות החדשות, אין שום סולואים של גיטרות רוק", ביקש המוזיקאי להבהיר בריאיון, והוסיף כי גרסת הסולו החדשה שלו לאלבום צפויה לצאת כבר בחודש מאי הקרוב.
במרוצת השנים ווטרס הפך למזוהה עם תנועת ה-BDS, כאשר הוא מרבה לגנות את ישראל ואף קורא לאמנים לא להופיע בארץ. בתחילת השבוע הוא עורר שוב סערה כשכחלק מאותו ריאיון ל"ברלינר צייטונג" השווה את ישראל לגרמניה הנאצית. "זה כמו שבריטניה עשתה במהלך התקופה הקולוניאלית שלנו". בתגובה לכך, הגיבו בטוויטר חברו ללהקה דייוויד גילמור ובת זוגו, פולי סמסון, שכינו אותו: "אנטישמי, מיזוגן וסנגור של פוטין".
2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס במועצת הביטחון של האו"ם
רוג'ר ווטרס במועצת הביטחון של האו"ם
רוג'ר ווטרס במועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: אד ג'ונס, AFP)
עוד במהלך הריאיון הגן ווטרס על פעולותיה של רוסיה לאחר שתקפה את אוקראינה. "האם פוטין גנגסטר גדול יותר מג'ו ביידן וכל אלו שהיו נשיאי ארצות הברית מאז מלחמת העולם השנייה? אני לא כל כך בטוח. פוטין לא פלש לווייטנאם או עיראק", אמר. בעקבות דבריו, הוא הוזמן על ידי רוסיה לנאום אתמול (ד') במועצת הביטחון של האו"ם, שם אמר כי "פלישת הפדרציה הרוסית לאוקראינה הייתה בלתי חוקית. אני מגנה את זה בצורה הכי חריפה שאפשר. עם זאת, היא לא הייתה מתרחשת ללא התגרות, אז אני גם מגנה את הפרובוקטורים בצורה החריפה ביותר".
וסילי נבנזיה, שגריר רוסיה באו"ם, שיבח את דבריו של ווטרס וכינה את חבר פינק פלויד "אחד הפעילים הבולטים של התנועה העכשווית נגד המלחמה". מהצד השני, שגריר אוקראינה טען כי מדובר בצביעות: "מר ווטרס מנסה כעת לטייח פלישה נוספת. כמה עצוב למעריציו לשעבר לראות אותו מקבל את התפקיד של 'עוד לבנה בקיר' [כמילות שיר הלהקה], חומת הדיסאינפורמציה והתעמולה הרוסית".
פורסם לראשונה: 13:43, 09.02.23