הסרט הישראלי "דניאל אויערבאך", זכה היום (ה') בפרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר של פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-40. מלבד פרס זה, זכה סרטו של דוד וולך גם בפרס הצילום, שהוענק לצלם בועז יהונתן יעקב, ובפרס העריכה שהוענק לצמד חיים טבקמן ולב גולצר. לפי הפסטיבל, סך הפרסים שמחולקים השנה עומד על כמיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "דניאל אויערבאך"
מתוך "דניאל אויערבאך"
מתוך "דניאל אויערבאך"
(צילום: בועז יהונתן יעקוב)
עלילת הסרט הזוכה עוקבת אחר גבר (בגילומו של וולך עצמו בסרט שהוא כמעט אוטוביוגרפי) שעזב את העולם החרדי שלא על מנת לשוב ומתקשה להתמודד עם התסריט שהוא כותב לסרטו הבא.
בתחום הסרטים העלילתיים, הסרט "טעם התפוחים אדום" של הבמאי הדרוזי איהאב טרביה זכה בפרס GWFF לסרט הביכורים הישראלי הטוב ביותר. פרס ענת פרחי למשחק הוענק לשחקן איימוס איינו על תפקידו בסרט "מתחת לצל של השמש". בפרס התסריט הטוב ביותר זכה התסריטאי אסף סבן על הסרט "המשלחת". בנימוקיהם כתבו השופטים כי "התסריט מוצא דרכים חכמות ומקוריות להציג נקודות מבט חדשות שלא מתעלמות מהעבר, אבל גם מוצאות דרך רעננה להביט אל העתיד של דור חדש".
לכתבות נוספות בנושא פסטיבל הקולנוע ירושלים:
פרס דיאמונד לסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לסרט "שלושתנו", מאת הניה ברודבקר, שישודר בהמשך בכאן. בנימוקיהם קבעו השופטים כי מדובר ב"דיוקן אינטימי ועוצמתי של משפחה הנאבקת למצוא קהילה שתקבל אותם ותתמוך בהם בעת משבר", והוסיפו כי "הסרט מנפץ גבולות ונושא מסר אוניברסלי על החיפוש אחר שייכות".
2 צפייה בגלריה
מתוך "שלושתנו"
מתוך "שלושתנו"
מתוך "שלושתנו"
(צילום: ברכי הישריק)
בתחרות הבינלאומית זכה הסרט הצרפתי "אמא גלוריה", של הבמאית מארי אמשוקלי. הפרס על סרט הביכורים הבינלאומי הטוב ביותר הוענק ל"מקום מבטחים" הקרואטי של הבמאי יוראי לרוטיץ'.